Gå til innhold

Ville du kjøpt dette brukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere solgt unna litt dyre merkeklær til barn, samt utstyr som dunpose o.l. på finn.no

Hadde i samme annonse også "vanlige" klær (hm, reflex o.l), men de ble ikke solgt (nada respons). Lurer på om jeg hadde litt dårlig timing, eller om det er slik at dette ikke er noe man vil kjøpe brukt(kan legge til at jeg priset veldig lavt)...

Har også lammeskinn fra nøstebarn, barnesenger, musikkuro'er o.l. - men er det slik at man ikke er interessert i slikt brukt? Hva med pent brukte leker? Hva er deres erfaringer?

Skal ha en opprydning nå, og selv om jeg har vært flink til å gi mye til Fretex underveis, så hoper det seg opp... Hadde jo vært kjekt å tjene noen kroner på dette ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har prøvd å selge brukt babyutstyr på finn.no jeg også. Ingen respons over hodet. Vurderer å legge det ut under gis bort bare for å få det bort.

Skrevet

Dere får vente i spenning til jeg blir gravid, så skal dere nok bli kvitt det :) Merkelig at ikke flere kjøper brukt gjennom finn.

AnonymBruker
Skrevet

Vi arvet i store baner. Hadde vi ikke gjort det, hadde jeg garantert kjøpt brukt.

• Liker 1
Skrevet

Det er så billig med HM o.l. når det er salg i butikkene at det ville jeg ikke kjøpt brukt.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg blir gravid kommer jeg definitivt til å kjøpe endel over finn.no!

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder billige klær som HM ol synes jeg det er greit å selge/kjøpe dette i esker, å kjøpe ett og ett plagg av det er litt mye styr, men sammensatt pakke er ok.

Senger (dvs uten madrass), uro, leker er ting jeg kan være ute etter hvis det er rent og ser ok ut (er selv for tiden på jakt etter duplo og småfolken til Fisherprice...)

Skrevet

Jeg kjøper ikke brukte klær. Synes det er hyggelig å arve, men skal jeg kjøpte et det koselig å kjøpte nytt. Jeg har ikker handla en eneste ting på fullpris, det er jo salg stadig vekk, og fa kan man heller hamstre litt.. :)

Når det kommer til utstyr kjøper jeg gjerne brukt. Menn er utrolig prisbevisst. Jeg kjøper ingenting brukt som koster mer enn halvparten av full pris.

• Liker 1
Skrevet

Dyre merkeklær som Burberry, Ralph Lauren etc..har jeg solgt mye av. Billigere ting gir vi bort på Finn. Vi har også gitt bort , stellebord, bilsete, etc...på Finn da jeg tror de fleste vil ha dette nytt.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å kjøpt brukte type hm-klær over nettet,spes ikke til de prisene mange setter på.Man får jo helt nye til samme pris når det er salg ;) Sånne esker med masse tøy gidder jeg heller ikke kjøpe fordi det er alltid mye som jeg ikke kunne tenkt meg å bruke i de samlingene.Merkeklær bryr jeg meg ikke om og gidder derfor ikke bruke penger på det.

Når det gjelder seng og endel annet utstyr så synes jeg folk rett og slett er for griske når de setter prisen.

Hadde nettopp barneutstyr selv ute på finn.no til salgs og hadde satt en ganske lav pris,fikk solgt alt sammen ganske fort :nigo:

Skrevet

Jeg har handla nesten alt brukt på finn. Kjøpte en gedigen eske med masse jenteklær til 1500. Oppi der var alt fra str 50 til 92. Inne og uteklær. Noe mer slitt og mye som var strøkent.

Og var så heldig å arve tre store esker med klær og diverse babyleker av ei venninne som ikke fikk solgt det på finn.

Av de brukte klærne er det en salig blanding av name it, kjedetøy og yttertøy alla reima.

Det eneste vi har kjøpt nytt av utstyr denne gangen er bilstol med base, tfk joggster tvist (kjøpte brukt bag). Ellers er stort sett alt av seng, lekegrind osv kjøpt pent brukt og ikke for høyt priset!

Og gjett om vi har spart masse penger :D

Skrevet

Eg har kjøpt brukte ytterklede, som jakker, vinterdressar og regntøy, men mykje av det er prisa veldig dyrt! Enkelte set prisane til 4-500 kr for ein vinterdress, då kan ein få ein heilt ny dress til same pris. Mange prisar vanlege klede veldig høgt også. Når ein berre kan legge på ein 50-lapp, så får ein alt nytt, gidd ikkje folk å styre med å kjøpe brukt. Brukte klede frå kjedebutikkar må vere veldig billeg for at folk skal gidde å kjøpe det. Eg kan godt kjøpe brukte klede, men skjelden eg finn noko fint, rett og slett.

Skrevet

Enig med, Imli. Jeg kjøpte helt nytt yttertøy (Reflex og Reima) til samme pris som folk vil ha brukt på finn.

HM klær etc. kjøpe jeg aldri brukt. Det er som oftest dårlig kvalitet og man får det billig når kjedene har salg.

En annen ting jeg aldri kjøper på finn.no er pakker som er satt sammen av selger.

Jeg kan godt kjøpe leker og utstyr brukt. Jeg kjøper også yttertøy som er pent brukt og ikke priset himmelhøyt. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke barn, men dersom vi får vil jeg definitivt kjøpe brukt :) Men kommer til å være bevisst på prisene. Barneklær fra HM osv er jo billige i utgangspunktet og på salg, så vet ikke om jeg hadde giddet å styre med å kjøpe enkeltplagg brukt. Å pakke klærne i en større eske e.l hørtes ut som en god løsning. Vi er seint ute med å tenke på å få barn, så har mange å arve/låne fra også.

Skrevet

Jeg har vært veldig smart ved å kjøpe flere ting brukt som seng, leker osv. og har også vært veldig heldig med å få brukte klær. synes det blir enklere å kjøpe i sånn pakke istendenfor å se på ALLE bildene og velge DEN du vil, det er jo mye styr for ingenting, særlig når du kan bruke tid på kjøpesenteret og gjøre det samme!

Jeg har gitt bort mye klær til Fretex men nå skal jeg spare de og selge i en sånn pakke og så skal jeg prøve å selge klær fra merkevare som Nike, Puma, BabyGap, BabyPhat, osv. til et høyere pris for å se om folk virkelig vil betale for sånne merker...

Men ellers er jeg ofte bort på Finn.no for å se om jeg kan finne noe godt til frøken for et billig pris...

Også er jeg nysgjerrig :sjenert: ---> TS: Hvor gammel er det lammeskinn du har fra Nøstebarn og hvor mye kan du tenke deg å selge den for? Har hørt mange gode ting om Nøstebarn og er på utkikk etter lammeskinn til senga... Si fra!

AnonymBruker
Skrevet

Også er jeg nysgjerrig :sjenert: ---> TS: Hvor gammel er det lammeskinn du har fra Nøstebarn og hvor mye kan du tenke deg å selge den for? Har hørt mange gode ting om Nøstebarn og er på utkikk etter lammeskinn til senga... Si fra!

Barna mine er 4 og 5 år, og begge fikk lammeskinnene som nyfødte og brukte dem i sengen til ca. toårsalder. Er pent brukt, og vasket med spesiell såpe som også er kjøpt på nøstebarn. Er veldig fornøyd med skinnene (og hadde jeg med skinnene på besøk, kunne ungene sovne hvor som helst - tror de følte en veldig trygghet i kjente lukter)... Husker ikke hvor mye jeg gav for dem nye, men selger i alle fall for godt under halv pris. (pluss evt. porto) Reiser på ferie i morgen, så rekker ikke finne det frem, men er du interessert, så kan jeg sende deg en pm når jeg kommer hjem. :-)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Litt ot,men : bør barn sove på lammeskinn brukt av andre? går ikke det på lik linje som å sove på brukt madrass? med tanke på krybbedød

• Liker 1
Gjest kooko
Skrevet

God poeng iza... jeg tenkte på det også i etterkant, er det det samme som å kjøpe en brukt madrass? Noen synspunkter?

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

jeg vet ikke om det er det samme som med madrass,men jeg vet at jeg ikke hadde tatt sjansen selv ;)

Gjest hilde
Skrevet

Nei, der er ikke det samme i og med at skinnet kan vaskes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...