AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 jeg har spurt 5-6 gullsmeder om de har " diamant som egner seg til tanna" ingen har, jeg har gått på vita om de hadde noe falsk, men igjen. De hadde ikke! Så det jeg lurer på er jo: hvor kjøper jeg det? Har tannlegen det, for eksempel? Hvor burde jeg ta det hen? og hvor andre steder enn tannlegen tar det? Vet dere om noen tannleger som tar det i Tønsberg eller sandefjord, sånn at jeg slipper å dra så fryktelig langt?!
Rosenrød Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde dette for mange år siden, da kjøpte jeg en "diamant" hos en negledesigner. Denne kan tannlegen lime på, og den holdt i årevis. Dersom du skal bruke en skikkelig diamant, har jeg hårt at du må borre et lite hull i tanna for å få den nedi, men dette er jeg ikke sikker på.
kmjm Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg har tannsmykke, og fikk både kjøpt og satt det på hos tannlegen. Fikk et slags "kart" med alle de forskjellige typene de hadde, og i hvilke farger de fantes i. Når jeg bestemte meg, bestilte de den slik at jeg kunne komme igjen og sette den på når de fikk den. Hvor du eventuelt skal plassere den, må du nesten bestemme etter at du har valgt tannsmykke. Er ikke så fryktelig fint med et stort smykke på de fremste tennene. Mitt står på hjørnetanna(litt på skrå), og er dråpeformet i hvitt gull med en liten diamant nederst tannlegen som gjorde det på meg brukte en slags tusj for å tegne på tanna som skulle gjøre det enklere å forestille seg hvordan det ble når tannsmykket var festet på Har hatt min i sikkert 5 år nå Å foresten: den blir limt på Endret 12. juli 2011 av kmjm
Chiqette Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 noen som vil si ca prisen på dette? Om man kommer til tannlegen med egen diamant får og lime den på?
kmjm Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 jeg betalte 3-400 kr for den jeg har(kjøpt hos tannlege) men fordi jeg var under 18 når jeg tok den, slapp jeg å betale for å sette den på
Gjest Fable Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Har sett slike tannsmykker, og det ser jo bare ut som man har ett merkelig hull i tanna. Ikke ment å være frekk, men hvorfor tar dere det? 2
Lista Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 fordi det er fint Det er jo bare harry, og so last year? 5
muffin26 Skrevet 12. juli 2011 #10 Skrevet 12. juli 2011 Det er jo bare harry, og so last year? enig noe så stygt. 2
Niennas Skrevet 12. juli 2011 #11 Skrevet 12. juli 2011 Det kan fort se ut som at du har noe mat som sitter igjen.. 1
Rosmarin Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Da jeg hadde det for mange år siden kjøpte jeg en diamant (negldesigner) og limte den på tanna. Det som er greit med å gjøre det på den måten er at man slipper å gå lei, for den sitter kun noen dager.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Jeg tok det hos tannlegen da jeg var 13, TOLV ÅR har den sittet på, har gjort alt for å få den av, men ingenting går.
Rosenrød Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 Det er bare å gå til tannlegen det, så kan han fjerne den.
Ethereal Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 Kan virkelig ikke fatte og begripe hvorfor voksne mennesker ønsker å gjøre slikt mot seg selv i 2011... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Jeg tok det hos tannlegen da jeg var 13, TOLV ÅR har den sittet på, har gjort alt for å få den av, men ingenting går. Så merkelig. kunne ikke tannlegen heller fjerne den? Har den grodd på?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Tannlegen kunne ikke ta den av fordi han fikk den ikke av uten å skade tanna!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. juli 2011 #18 Skrevet 12. juli 2011 jeg har spurt 5-6 gullsmeder om de har " diamant som egner seg til tanna" ingen har, jeg har gått på vita om de hadde noe falsk, men igjen. De hadde ikke! Så det jeg lurer på er jo: hvor kjøper jeg det? Har tannlegen det, for eksempel? Hvor burde jeg ta det hen? og hvor andre steder enn tannlegen tar det? Vet dere om noen tannleger som tar det i Tønsberg eller sandefjord, sånn at jeg slipper å dra så fryktelig langt?! Tenk på mat som setter seg fast i den da som i tannregulering. Æsj.
kmjm Skrevet 12. juli 2011 #19 Skrevet 12. juli 2011 Tenk på mat som setter seg fast i den da som i tannregulering. Æsj. De to tingene kan ikke sammenlignes engang I hvertfall ikke med det jeg har. Tannlegen limte slik at det ikke ble noen harde "overganger" der mat kan sette seg fast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå