Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Noen der ute som har tips til økologiske, ikke dyretestede, parabenfrie, gjerne veganske kremer, såper og produkter? Helst på nettside.

Vet om Weleda og Dr. Hauscka, men synes disse ofte lukter litt "helsekost". Hørte om Soapwalla nylig, men syntes de hadde litt tynt utvalg.

Noen som har handlet noen bra produkter de er fornøyde med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Triology, A'kin, Neal's Yard Remedies, Alba Botanica, Giovanni, Green People, Lavera, Badger, Burt's Bees, bare for å nevne et lite utvalg.

Haus of Gloi har helt nydelige kroppsprodukter; jeg liker Bubbling Scrub og Pumpkin Butter derfra, produktene er håndlagde, veganske (de fleste eller alle?), og lukter nydelig, om enn litt sterkt.

Feelunique har mange av disse merkene.

Skrevet

Hei,

Økologisk olje er den eneste ting jeg bruker. Det er bare olje, så ingen ukjent ingredienser!

Alle oljer har forskjellige "properties" (sorry, jeg kunne ikke finne ordet på norsk)så det er sikkert en som tilpasser deg.

Jeg lager min egen såpe så jeg kan velge spesielle oljer fordi jeg vet hva de skal gjøre på min hud, og jeg vet akkurat hva det inneholder (dyrfett eller ikke).

Skrevet

De skrubbene så herlige ut!

Skrevet (endret)

Mener du de jeg linket til? De to jeg har prøvd (prøvestørrelsen) har vært supre, men for min duftsensitive nese lukter de for sterkt, og lukta henger i, spesielt når det gjelder Pumpkin Butterne. De har nydelig, fluffy konsistens, og gir masse fukt, og jeg vurderer å kjøpe uten lukt for å blande selv. Jeg har også en Whipped Soap derfra, og det er en avhengighetsskapende sak. Konsistensen er som en slags fast mousse, og de er kremete og skummer bra, og kan brukes til å barbere leggene, for eksempel.

Av lukter tror jeg mange vil like Imp, som er fruktaktig/ferskenaktig, og litt syrlig, og Honeysuckle Lemon Curd, som er helt fantastisk, og lukter søt sitrondrops. Jeg fikk en prøve på parfymeoljen i denne serien, og vurderer sterkt å kjøpe. Jeg liker også Absinthe Bubbling scrub; den lukter ganske sterkt av anis og fennikel, noe jeg liker.

Jeg er ikke fan av veldig søte, krydrete dufter i kroppspleieprodukter fordi det blir for mye for luktesansen min.

Nå har jeg kjøpt lotion og skrubb fra Paintboxsoapworks på Etsy, og førsteinntrykket er supert. :tommelsmil:

Endret av Honesty
Gjest Badabing
Skrevet

Herlig! Jeg er heller ikke fan av for mye krydder i velværeprodukter, så jeg gleder meg til å sjekke ut disse. Tusen takk :)

Skrevet

Honesty; sender denne siden til Norge? Og er det sånn at produktene har kortere holdbarhet, siden de er økologiske? De så i alle fall veldig fristende ut, og prisene var jo også bra!

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt fra Haus of Gloi og fått produktene tilsendt, ja. :) Jeg husker ikke portoen, men jeg kjøpte prøvestørrelser av to bubbling scrub, to pumpkin butters, samt en fullstørrelse av Whipped Soap, og med porto kom vel dette totalt på rundt 200 kroner. De minste størrelsene er på størrelse med en vanlig 50 ml ansiktskrem, altså perfekt til å få prøve litt. Holdbarheten er oppgitt til 6 måneder, dersom jeg ikke tar helt feil. Produktene gir forresten et veldig profesjonelt inntrykk, og ikke veldig hjemmelaget. Få lotioner/kremer jeg har prøvd fra den økologiske sjangeren har vært bedre enn disse i konsistens.

Pakken min fra Paintbox Soapworks mottok jeg i dag, og bestilte via Etsy. :)

Nå må jeg bare bruke opp litt.

Endret av Honesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...