AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 jeg er forbanna, skuffa og det hele. min mann og jeg har søkt om husbanklån, leverte søknaden på nav først i uka og fikk da beskjed om å vente på tlf fro saksbehandleren sku ringe, men nå har det snart gått hele uka og ikke hørt noen ting. vi har drevet å ringt å prøvd å fått tak i saksbehandleren vår men hun er faen ikke mulig å få tak i.. så nå sitter vi her da og antageligvis går drømmehuset fra oss.... fikk også samtidig beskjed i går morges om å komme opp på kontoret mellom da og da og spørre etter hu for da hadde hu ikke noe på programmet. men når jeg kommer ned så er hun bort ei møte hele dagen!!!!!!! det er ganske frustrerende... for en behandling, det går ikke ann!!!! (men jeg er ikke sjokkert)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 jeg er forbanna, skuffa og det hele. min mann og jeg har søkt om husbanklån, leverte søknaden på nav først i uka og fikk da beskjed om å vente på tlf for saksbehandleren sku ringe samme dagen, men nå har det snart gått hele uka og ikke hørt noen ting. vi har drevet å ringt å prøvd å fått tak i saksbehandleren vår men hun er faen ikke mulig å få tak i.. så nå sitter vi her da og antageligvis går drømmehuset fra oss.... fikk også samtidig beskjed i går morges om å komme opp på kontoret mellom da og da og spørre etter hu for da hadde hu ikke noe på programmet. men når jeg kommer ned så er hun bort ei møte hele dagen!!!!!!! det er ganske frustrerende... for en behandling, det går ikke ann!!!! (men jeg er ikke sjokkert)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 NAV gjør sikkert mye galt, men dette synes jeg ikke høres så ille ut. Det er vel strengt tatt ikke NAV sin feil at drømmehuset deres glipper? Forstår godt at de trenger litt mer tid på å behandle søknaden deres, dere ønsker vel ikke at de skal gi avslå søknaden uten å behandle den ordentlig? Eller enda verre, gi dere et lån som dere ikke har forutsetninger for å tåle. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Det er da vikrlig ikke Nav sin skyld at dere er sent ute med å søke huslån. Når man tenker på å kjøpe må man fikse finansieringsbevis i god tid, de færreste får lån på dagen, i alle fall når de ikke eier fra før av. Bare det at du ikke kan søke i en vanlig bank burde gitt deg et forvarsel om at ting tar litt tid. Du leverte mandag, i dag er det torsdag. Jeg brukte tre dager på å få finansieringebevis fra banken min, og da hadde jeg stor egenkapital, lite lån og leilighet fra før av, noe jeg mistenker du ikke har. Det kan ta både 1-2 og 3 uker å få lån. Det er ikke nav sin skyld, det er dere som er dårlig på å beregne, evt lite informert om hvor lang tid ting faktisk tar. I tillegg må dere sikkert i møte for å fremlegge dokumentasjon på inntekt, utgifter, sette opp budsjett osv. Mitt råd er derfor å fikse finansieringsbevis nå (hvis dere i det hele tatt får det, det er ingen menneskerett å få lån), så er dere klar til neste gang det dukker om et bosted dere ønsker å kjøpe. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Det er da vikrlig ikke Nav sin skyld at dere er sent ute med å søke huslån. Når man tenker på å kjøpe må man fikse finansieringsbevis i god tid, de færreste får lån på dagen, i alle fall når de ikke eier fra før av. Bare det at du ikke kan søke i en vanlig bank burde gitt deg et forvarsel om at ting tar litt tid. Du leverte mandag, i dag er det torsdag. Jeg brukte tre dager på å få finansieringebevis fra banken min, og da hadde jeg stor egenkapital, lite lån og leilighet fra før av, noe jeg mistenker du ikke har. Det kan ta både 1-2 og 3 uker å få lån. Det er ikke nav sin skyld, det er dere som er dårlig på å beregne, evt lite informert om hvor lang tid ting faktisk tar. I tillegg må dere sikkert i møte for å fremlegge dokumentasjon på inntekt, utgifter, sette opp budsjett osv. Mitt råd er derfor å fikse finansieringsbevis nå (hvis dere i det hele tatt får det, det er ingen menneskerett å få lån), så er dere klar til neste gang det dukker om et bosted dere ønsker å kjøpe. dette stemmer ikke i det hele tatt, vi har flere vennepar og bekjente som har fått det i løpet av 1-3 dager uten at dem har noe fra før. Men dem på nav lovte å ringe samme dagen å sa at vi sku få vite resutaltet seinest dagen etter. vi har fremlagt alt som skal i søknaden.. alt sku være med der.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 NAV gjør sikkert mye galt, men dette synes jeg ikke høres så ille ut. Det er vel strengt tatt ikke NAV sin feil at drømmehuset deres glipper? Forstår godt at de trenger litt mer tid på å behandle søknaden deres, dere ønsker vel ikke at de skal gi avslå søknaden uten å behandle den ordentlig? Eller enda verre, gi dere et lån som dere ikke har forutsetninger for å tåle. har ikke noe med det å gjøre.. vi veit at vi klarer å betjene det lånet. men når dem sier at vi får resultatet seinest dagen etter så burde det ikke være så vanskelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå