Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en liten storbyferie i løpet av sommeren, men er usikker på hvilken.

Budsjettet er stramt så det må bli en med lavt prisnivå. Altså en mye-for-pengene-by. Har dere noen gode tips og erfaringer til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalle
Skrevet

Vil ha en liten storbyferie i løpet av sommeren, men er usikker på hvilken.

Budsjettet er stramt så det må bli en med lavt prisnivå. Altså en mye-for-pengene-by. Har dere noen gode tips og erfaringer til meg?

Øst europa: Kiev, Krakow,Warzawa,Budapest, St.Petersburg, Praha.

Skrevet

Jeg syns Praha er en veldig flott by! Mye spennende attraksjoner, billig å bo og spise/drikke (en halvliter kostet vertfall rundt 12,- da jeg og samboeren var der i mars i fjor). Gode shoppingmuligheter osv.

Vi var der som sagt i mars, og da var det fortsatt ganske kaldt, men vil tro det er en ypperlig by å reise til på sommeren.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Krakow kan varmt anbefales.

Det kan også andre øst-europeiske (stor)byer, slik som Praha, Budapest, Warszawa, Riga, Vilnius og flere. De er alle lett tilgjengelig med direktefly fra Gardermoen, og med prisnivå på ca. 1/3 av her hjemme.

Skrevet

Enig i at Praha er utrolig flott! Spesielt når budsjettet er stramt.

Ellers kan jeg varmt anbefale Berlin (min favorittby), men prisene er jo helt klart ikke så lave som i øst-Europa. Men sammenliknet med byer som London og Paris, får du mye for pengene i Berlin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budapest og Bratislava, jeg likte disse vel så godt som Praha, og det er ikke fult så mange turister der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...