AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Jeg begynte på en bachelor i fjor høst, og ting gikk greit nok det første semesteret. Men dette semesteret har alt gått rett vest, alt som kan gå galt har gått galt..jeg har strøket på 2 eksamener, og i tillegg strøket på konten på den ene (den andre kan ikke tas på ny før senere). har aldri strøket på noe før i mitt liv, så dette kom som et sjokk. Hadde en eksamen igjen som jeg hadde bedre tro på, men nå sjekket jeg akkurat hva jeg fikk på den- stryk igjen!Er så lei meg og føler meg HÅPLØS og DUM. Dette er ikke første gang jeg studerer heller! Får jo aldri til noe. Jeg hadde ca 4 i snitt på videregående så jeg var sånn middels flink på skolen fra før, hvis det har noe å si. I tillegg er jeg 28 år og har 2 barn, noe som ikke gjør saken bedre akkurat! Synes det er vanskelig å sjonglere studier med småbarn (barna mine er 2,5 og 5), men det virker jo som de andre småbarnsmødrene på studiet klarer det fint! Nå har jeg absolutt null motivasjon til å fortsette og har tenkt å slutte, men jeg tør ikke fortelle familie og venner årsaken. De kommer ikke til å forstå! Foreldrene mine har fortalt "hele verden" hva jeg studerer og mamma tror ting går bra selv om jeg har sagt at jeg sliter. Hun sier også at jeg må fullføre denne gangen, du er for gammel til å sulle mer nå.. jeg gjør jo så godt jeg kan, men det hjelper jo ikke. Jeg kommer vel til å få høre det i flere år om jeg slutter. Vil heller søke på jobber, høgskole er tydeligvis ikke noe for meg. Takler ikke alt dette stressset psykisk og er blitt smådeprimert nå. Har i det minste prøvd å studere, så slipper jeg å tenke "jammen hva hvis..". Noen som har vært i en lignende situasjon? Beklager all sytinga, men dette er skrevet i frustrasjon.
Pria Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Ikke dropp studiene, forsøk heller å få litt avlastning med barnepass så du kan få skikkelig studietid. Noe sier meg at du knapt får 2 minutters fred til å lese uten avbrytelser og da går det galt.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde faktisk lest endel, men jeg merker at jeg ofte er ukonsentrert og sliter med å huske ting. Var ikke sånn før, men nå har jeg tusen ting å tenke på føler jeg. I tillegg har yngstemann vært mye syk og våknet mye på nettene, så jeg er ganske sliten til tider. Har også vært plaget av halsbetennelser og forkjølelser selv. Har mann og besteforeldre til barna i nærheten. TS
frk.ompalompa Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 om jeg kan få anbefale noe som virket for meg, på den litt alternative siden. last ned filmen, eller les boken louis hay - you can heal your life, eller the secret (som også finnes som film og bok). dette går mye på å endre ting som skjer i livet ditt ved å endre hvordan du tenker. dette har hjulpet meg masse i motgangstider, og vil anbefale deg å ta en titt, tror du kan bli overrasket. og for all del ikke gi opp studiene! du vil nok angre på det senere, selv om det er tøft nå. ha tro på deg selv, da kommer du alltid lengst i livet. lykke til, og håper det ordner seg
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Takk for tipset Har heldigvis fri i hele juli og skal på ferie i 2 uker, så det skal bli godt å tenke på noe annet enn studier og lesing. Men det er vanskelig å riste av seg følelsen av å være mislykket og dum.. men det blir vel bedre om et par dager, er litt opprørt i dag. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå