AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Søsteren til min mann er en drivende dyktig interiørdesigner og hun har tilbudt seg å gjøre om barnerommene til våre to barn som sårt trenger en oppgradering. Min mann synes det er helt ok men jeg er litt redd for at vi skal havne i gjeld til henne. Jeg er sikker på at rommene blir råfine men jeg sitter liksom litt på hendene ennå. Hva synes dere?
Sophie-Ann Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Det er jo hennes tantebarn, og hvis hun ønsker å gjøre rommene fine, så er jo det helt supert! Bare avklar hvor mye dette skal koste før hun begynner, så slipper dere uenigheter om dette i etterkant. 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Det høres ut som en kjempefin idé, men det er jo umulig å vite om det vil gå "bra" mht takknemlighetsgjeld. Det kommer jo mye an på hvordan hun er som person. I mitt tilfelle ville jeg blitt kjempeglad og tatt mot tilbudet med åpne armer om det hadde kommet fra svigerfar eller svoger/svigerinne, men jeg hadde mest sannsynlig takket høflig nei om det hadde kommet fra min dominerende svigermor.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Jeg kan bare svare utfra meg selv, men: jeg er fotograf, og fotograferer gladelig familie, uten et øyeblikk å tenke på at de "står i gjeld" til meg av den grunn. Når det er noe man er god på eller har mulighet til å bidra med, så vil man jo gjerne gjøre det
Gjest sjoko Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Jeg hadde takket ja, men passet på å snakke med henne på forhånd om hva det skal koste. Selv om hun gjør det gratis, koster det jo noe for møbler og utstyr. Jeg er musiker av yrke, og når det gjelder å stille opp for nærmeste familie og venner i ulike sammenhenger, så gjør jeg det selvsagt gratis og uten å føle at de skylder meg noe mer enn et oppriktig "takk skal du ha".
Gjest pysepusen Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Jeg hadde takket ja! Selvfølgelig må ikke ting koste mer enn dere har råd til, men hun er tante til barna og tenker nok at hun vil gjøre det for å være god mot dem? Slik tenker ihvertfall jeg om jeg gjør noe for tantebarna mine - uten at jeg forventer noe tilbake!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Hun synes helt sikkert det er gøyalt å gjøre dette for tantebarna sine. Kan du ikke si, hvis hun sier at hun gjør det uten å ville ha noe tilbake, at det kan bli julegave/bursdagsgave til hele/deler av familien?
Kaisamaia Skrevet 2. juli 2011 #8 Skrevet 2. juli 2011 Kan ikke mannen din snakke med henne om det kommer til å koste noe? Er de ikke søsken? De må da kunne snakke om det... Men det høres jo ut som om det er gratis når hun har tilbudt seg det. Men som andre her sier...møblene koster sikkert noe, men det kan jo hende hun tenker å male og fikse det som allerede er. Hvem vet? Bare hun
Gjest småhjerte Skrevet 2. juli 2011 #9 Skrevet 2. juli 2011 Jeg syntes dere bør takke ja Spør hvor mye hun regner med det vil koste. Dere kan jo bli enige om dere skal betale noe. Eller hva med å la henne bruke rommene til å vise til andre kunder? Altså ta bilder av rommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå