Gå til innhold

Nabo som parkerer på vår eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er to tomannsboliger som deler privat oppkjørsel, Det er to parkeringsplasser i oppkjørselen i tillegg til to parkeringsplasser utenfor garsje.

I en stund nå har en annen nabo, som altså ikke eier en dritt av oppkjørselen, begynt å parkere hos oss.

Han har fått tydelig beskjed om at dette er privat eiendom og han har ingeting der å gjøre, men fortsetter å parkere der. Og for å provosere enda mere så har han i tillegg en bil på lån og okkuperer då TO parkeringsplasser, noe som fører til at vi må parkere i veien når vi kommer fra jobb. I tillegg er det svære biler det er snakk om så det er vanskelig å snu her og.

Hva gjør vi? Går det an å få taua vekk disse bilene som eiers regning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er politiet som må rekvirere borttauing i slike tilfeller såvidt jeg vet. Hvis du tar kontakt med dem på dagtid og legger frem saken kan det hende de har andre forslag, evt kan ta en telefon til vedkommede. Lykke til i alle fall, virker som du har verdens teiteste nabo! :(

AnonymBruker
Skrevet

Sabotere bilen hans?

Ooops! Jeg sølte visst hele malingsspannet over taket ditt gitt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt opp et stort skilt med "Privat parkering. Ulovlige biler blir tauet bort på eiers regning."

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Ring politiet og hør hva som kan gjøres.

Det skal jo ikke være slik at man ikke får parkere på sin egen gårdsplass :/

Skrevet

Huff, jeg hadde nok stormet bort på døra og bedt han flytte bilene fortere enn svint, men om dere allerede har gitt beskjed er det ikke sikkert han ville brydd seg. Har dere tatt det opp med de andre dere deler parkering med? Om dere snakker sammen kan begge ta det opp mede vedkommende og håre han tar dere mer seriøst. Hvis ikke ville jeg gjort som Ini foreslår og ringt det lokale politikontoret og spurt hva de synes om saken og fått opp ett skilt.

AnonymBruker
Skrevet

Parker bak naboen eller rundt naboen sånn at han ikke kommer ut med sine biler.

Ellers støtter jeg de som sier at du skal ringe politiet for å høre kva du kan gjøre.

Høres forferdelig irriterende ut, men noen mennesker er faktisk så frekke at de tar seg til rette på andres eiendom...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring på med han og bruk kjeft, prøv å ta han i det han skal parkere også. Hev stemmen og bruk masse banneord. Funker alltid for faren min når andre parkerer på vår eiendom.

Skrevet

gå over og be han flytte bilene. dersom det ikke bli gjort, informer om at dere kommer til å kontakte politiet dersom det ikke blir gjort. da har dere advart på de måter dere er forpliktet til.

evt instalere en port med lås på, slik at bare dere som bor i oppkjørselen kan kjøre inn der.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han står på deres eiendom og/eller til hinder for andre, kan han fint taues bort. Viking/Falken gjør jobben gladelig. De tjener jo bare penger... Når tauebilen kommer får han nok fart på seg :) Lykke til!!

Tlf Viking: 06000

Tlf Falken: 02222

• Liker 3
Skrevet

Tauebil er fabelaktig underholdende straff for slike idioter!;) Samme med å sperre bilen inne med din egen bil.

Hørte om noen som løste et slikt problem ved å bygge et stillase rundt bilen da de "impulsivt bestemte seg for å vaske huset utvendig"!:ler: Forutsetter selvsagt at man har umiddelbar tilgang til dette!;)

Andre måkte all snøen sin oppå og rundt bilen, men det funker jo dårlig nå!;) Dette gjaldt en i gata som ikke gadd å fjerne sine egne brøytekanter, og heller parkerte ved innkjørselen til naboen, så han fikk problemer med å komme seg inn og ut...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Parker bak naboen eller rundt naboen sånn at han ikke kommer ut med sine biler.

Ellers støtter jeg de som sier at du skal ringe politiet for å høre kva du kan gjøre.

Høres forferdelig irriterende ut, men noen mennesker er faktisk så frekke at de tar seg til rette på andres eiendom...

Ja!!!

FOR EN DRITTNABO DU HAR!!! Forstår frustrasjonen utrolig godt. Noen folk eiger bare ikke skamvett.

Skrevet

At det er mulig å være så egoistisk..!

Naboen altså, ikke TS.

Start med å parkere han inne. I dagesvis av gangen, så klart.

Ta bilder av bilen hans på plassen din mens han ser det, noter ned tid og dato o.s.v. Det kan jo tenkes at politiet har interesse av det hvis du ringer dem, men mest av alt for at han skal lure på hva du skal bruke det til.

Har dere barn?

La dem spise bokseis med fingrene og send dem ut på parkeringsplassen etterpå for å lage fingermalingsbilder på naboens bil. Ingen grunn til å synke så lavt som å lage permanente skader på bilene hans, men litt griseri skader ikke.

Tja... Det er vel det jeg kommer på i farta.

• Liker 1
  • 8 år senere...
Skrevet
På 30.6.2011 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Så lenge han står på deres eiendom og/eller til hinder for andre, kan han fint taues bort. Viking/Falken gjør jobben gladelig. De tjener jo bare penger... Når tauebilen kommer får han nok fart på seg :) Lykke til!!

Tlf Viking: 06000

Tlf Falken: 02222

Dette er forbudt. Privatpersoner er nødt til å kontakte politiet for borttauing. Alt annet er selvtekt, og dermed ulovlig.

Anonymkode: 98ef7...fa5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er forbudt. Privatpersoner er nødt til å kontakte politiet for borttauing. Alt annet er selvtekt, og dermed ulovlig.

Anonymkode: 98ef7...fa5

Siden tråden er åtte år gammel, så tror jeg nok bilene er borte for lengst. 🙄

Anonymkode: 96fb2...76a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...