Gjest Catwoman Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Jeg tenkte å kjøpe tekstiltusj og skrive på merkelappene i klærne - for å slippe stryking (som jeg ikke er noe flink til) og klistrelapper til å feste på matbokser ol. Hvordan gjør andre det? Og hva synes fu er enkleste og mest praktiske måte å merke klærne på? Og hvor er det best å bestille merkelapper fra? Har også hørt om noe som heter taggits - er det kjekt? Det blir ikke hull i klærne av de?! takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg tenkte å kjøpe tekstiltusj og skrive på merkelappene i klærne - for å slippe stryking (som jeg ikke er noe flink til) og klistrelapper til å feste på matbokser ol. Klistrelapper er nok greie på matboksen. Prøvde med å skrive på vaskelappen i klærne , men opplevd at det ble å byne med å stryk- på lapper uansett siden de ansatte sa de ikke fant noe merking når det ikke var standard stryk-på lapper på klærne. Stryking av disse lappene er ærlig talt ikke vanskelig. Still in riktig antall prikker på strykejernet, legg lappen på plagget og klem på med det varme jernet. Det var faktisk mer arbeid å skrive navnet x antall ganger og få det leselig... Og så ble det som sagt ikke lagt merke til etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Og hvor er det best å bestille merkelapper fra? Barnehagene pleier å ha / dele ut brosjyre som det er raskt og enkelt å bestille fra.
Gjest Leeloo Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Stempel!!! Fantastisk oppfinnelse for oss som ikke liker å stryke, kan bestilles med fast tekst eller så får du med bokstavsett og kan lage selv (kjekt hvis man har flere barn) Stempler bare rett på tøyet inni, og på merkelappen om det er veldig mørke klær. Kan være greit med noen strykelapper til grovere ullklær. Vært veldig fornøyd med klistrelappene fra navnelapp.no, sitter lenge selv ved oppvaskmakinvask.
Miss moneypenny Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Jeg leste i en annen tråd her på forumet at man kan bruke rettetang (hvis du har det?) til å stryke på merkelappene. Det hørtes jo veldig enkelt og greit ut, så jeg skal prøve det. Har bestilt merkelapper med taggits, men hvis jeg ikke syns taggits er noe tess prøver jeg rettetanga
Gjest Annaires Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Jeg brukte rettetangrn. Bestilte lapper fra Askeladden.no tror jeg..
Gjest abelille Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Jeg har brukt rettetang etter tips herfra. Når du bare skal merke et par plagg fungerer det fint. Har du en hel haug er det greiere med strykejern. Tips: Kjøp merkelapper bare med etternavn/telefonnummer, dersom det er søsken som skal arve er klærne ferdig merket. Jeg har brukt taggits (ja, det blir et lite hull i klærne, men du skal vel ikke ta ut stiften igjen?). De selges også med mulighet for å stryke på. Tøymerkene synes jeg virker mykere enn de andre strykelappene. Jeg har i alle fall opplevd ofte at de løsner litt i kanten etter mange vask. Har prøvd navnestempel også, men er ikke helt fornøyd med det. Virker som den tørker litt ut når den ikke blir brukt ofte, underlaget må være helt rett, og den kan bare brukes på lys ting (evnt på vaskelappen, men da kan det bli litt utydelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå