AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er så missfornøyd med vekten min... Jeg føler meg som en flodhest selv om alle vennene mine sier jeg er normal, men jeg er jo ikke det! Jeg er 181 cm høy og veier 85 kg (bruker L i klær), så hvor mye er realistisk for meg å gå ned i vekt før skolen begynner igjen hvis jeg begynner å trene hver dag og spise sunt fra 1. juli? Og hvilke type trening fører til at jeg går ned fortest og mest? Vekten min er noe som virkelig plager meg og med en gang folk begynner å snakke om tykke mennesker og hvor mye de spiser etc. føler jeg at de sikter til meg...
Gjest Nanne70 Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Først vil jeg si at du ikke har noen grunn til å føle deg som en flodhest, med din høyde er ikke str L i klær akkurat kjempestort, og du er ikke veldig overvektig heller. Du har en BMI på 25.95, og BMI inntil 24.9 regnes som normalvektig, pluss at man heller ikke skal ta BMI helt bokstavelig. Men det er flott at du har lyst til å begynne å trene og spise sunt. Det er vel nesten umulig å si hvor mye du kan gå ned over en viss periode, men du kan jo ta utgangspunkt i ca 0,5 kg pr uke, dvs at hvis skolen starter i slutten av august så kan du regne med en 3-4 kg vektnedgang. Forøvrig synes jeg at du heller bør ha fokus på trening og sunt kosthold enn akkurat slanking. En ting er å gå ned i vekt, men det kreves faktisk litt innsats for å holde vekta på ønskelig nivå også, og da er kostholdsomlegging og opparbeiding av gode treningsvaner den beste løsningen. Pass også på at du ikke starter for hardt med treningen, kroppen trenger litt tid til å venne seg til økt fysisk aktivitet. Den treningen som stort sett anbefales for vektnedgang er en kombinasjon av utholdenhetstrening der man bruker flere store muskelgrupper, som f.eks. jogging/løping, roing eller ellipsemaskin, intervalltrening og styrke med tung belastning. Det finnes flinke folk her på KG som sikkert kan gi deg endra bedre råd, men grovt sett er vel dette sånn omtrentlig riktig. Ønsker deg lykke til!
Anya Mishelle Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Ta kontroll over kaloriinntaket ditt og tren 3-4 ganger i uken, så vil du gå ned i vekt. Noe annet er umulig!!!! lykke til
Moscato Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Først og fremst må du innse at du fokuserer på feil ting. Det er ikke om å gjøre å bli tynnest på kortest mulig tid, for det er rett og slett nedbrytende for kroppen. Fokuser på å skape deg en sunn og sterk kropp, så vil resten komme mer eller mindre av seg selv så lenge du har et fornuftig kosthold (som ikke betyr "spis minst mulig"). Husk også på at det er langt enklere å holde kroppen på riktig sted hvis du fokuserer på å endre vanene dine for alltid, i stedet for å gjøre drastiske endringer for å gå ned akkurat her og nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå