Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her er noen tips jeg syns fungerer aller best for huden! :sjenert:

JEG BRUKER FOR DET MESTE KUN ØKOLOGISKE PRODUKTER. DET BURDE DU OGSÅ GJØRE OM DU HAR PROBLEMHUD!! :rodmer:

- Drikk masse vann, helst 2 liter.

- Drikk grønn te, helst 1 kopp til dagen.

- Drikk sitron vann innimellom. F.eks dagenderpå der sitronen skyller ut "giften" i kroppen.

- Spis mye grønnsaker å frukt. (Brokkoli, spinat, tomat (om du tåler), avokado, blåbær å papaya er noen av dem som fungerer best visst nok.

Om du tåler sitrusfrukter er dette veldig rensende for kroppen å huden vil ha stor glede av det.

- Spis kylling og fisk fremfor rødt kjøtt. Men husk det er viktig med ett variert kosthold så det er viktig å ikke ta helt av.

- Alkohol, øl er verst! Sprit å vin er best!!

- Sukker, hvetemel og salt er fy fy!!

- Skift ofte sengetøy på sengen der det finnes masse bakterier å gamle rester fra f.eks hårspray, sminke, hårvoks osv..

- Dusj i kaldt vann fremfor varmt om du har tørr hud.

- Bruk økologiske produkter fremfor billige butikkvarer. Så slipper man mineraloljer å stoff som tetter porene og kan føre til kviser om man har problem hud.

- Rens kroppen av og til for å få ut avfallsstoffer!

- Noen reagerer på skyllemiddel å vaskepulver på klærne. Jeg bruker kun neutral.

- Når du vasker håret, aldri skyld shampoo/balsam nedover ryggen. Heller len deg framover og skyld så du ikke får såperester på kroppen der dem kan tette porer.

- Veldig mange får kviser av typisk disse matvarene: Melkeprodukter, appelsinjuice, ost, mandler å honning.

- Rens hud morgen og kveld, damp huden for å få svetta ut urenheter, skrubb huden med hjemmelaget skrubb (Olivenolje med kaffi, sukker eller salt.) Og avslutt med en god ansiktsmaske.

- Viss man tar sol eller trener, dusj ALLTID etter dette. Svette kan føre til å tette porene dine.¨

- Bruk økologisk sminke!! Å sov ALDRI med sminke.

- Spis 2 ss olivenolje for tørr hud.

- Få nok søvn og tenk POSITIVT!

So far er det disse jeg har kommet på. Kan være jeg redigerer mer senere:)

Og ja jeg vet. Har du ikke gode gener når det gjelder pen å ren hud kan d kreve tid og penger. Men man må jo lide litt for skjønnheten;)

Endret av GreenWorld
Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Mange fine tips! Det eneste jeg gjør er å bruke clinique gel også får jeg ingen kviser!

Det er heller ikke lurt å bruke foundation mens man trener. Da får ikke porene puste.

AnonymBruker
Skrevet

Mineralsminke og sminkefjerner og kremer tilpasset din hudtype!

Skrevet

Hei!

Takk for tipsene.

Eplesidereddik er også bra for hud og hår. Jeg bruker det når jeg har skylld håret mitt, blandet med vann. Håret skinner mer og er lett å gre.

Som vaskemiddel bruker jeg hjemmelaget såpe. Oppskriften her:)

Jeg bruker også bare økologisk olje for hudet.

Skrevet

Hei!

Takk for tipsene.

Eplesidereddik er også bra for hud og hår. Jeg bruker det når jeg har skylld håret mitt, blandet med vann. Håret skinner mer og er lett å gre.

Som vaskemiddel bruker jeg hjemmelaget såpe. Oppskriften her:)

Jeg bruker også bare økologisk olje for hudet.

Koseligt med svar!:D

Ja jeg har lest mye om dette med eplesidereddik. Og har også prøvd det. Syntes d fungerer som bare det. Men kutta det ut pga det er så UTROLIG sterk ekkel lukt.. Men skal prøve å blande d ut i vann=) takk:))

Skrevet

Hei hei :)

Første gang jeg prøvde det var ikke nok vann og ja, luktet var sterk. Med mer vann, det er mye bedre og luktet forsvinner fort! Jeg har en flask med denne blandingen som alltid står i dusjen.

Jeg leste at det var bedre å velge en økologisk eddik, uten konserveringmiddel. Kunne du finne en sånn? (Jeg, ikke)

Lykke til med eddik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...