Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stripet håret mitt hos frisør for noen dager siden. etter det har jeg helbleket håret mitt to ganger hjemme, og nå er håret mitt helt ødelagt. Og ikke nok med det, men det er gult! Når håret mitt er vått er det akkurat som tyggis, og knekker bare jeg drar fingrene gjennom + at det bruker hele dagen på å tørke. hadde tenkt til å farge over med en askeblond farge for å få bort gulskjæret osv, men nå vet jeg ikke helt om jeg tør. Tenkte siden jeg nå skal farge det, og ikke bleke det, så sliter det kanskje ikke så ille? har hørt at å farge håret faktisk kan gi næring til håret. Men som sagt, så er jeg ikke sikker på om jeg tør. er redd for at håret mitt rett og slett skal ramle av. noen som vet om det skader å farge det?

Tenkte forresten å farge med denne fargen:

Noen som har erfaring med denne?

HCo20_10.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest charella
Skrevet (endret)

Ville latt håret mitt hvile i minst en uke om jeg var deg. I mellomtiden kjør på med proteinkur! Anbefaler Redken -cat

Endret av charella
  • Liker 1
Skrevet

Ville latt håret mitt vile i minst en uke om jeg var deg. I mellomtiden kjør på med proteinkur! Anbefaler Redken -cat

Takk, da skal jeg se om jeg får kjøpt den ;)

Skrevet

Da jeg var i begynnelsen av 20-årene pleide jeg å stripe håret mitt. Jeg gikk som regel til frisør, og da ble håret fint og jeg fikk den fargen jeg ville.

Når jeg gjorde det hjemme, ble håret alltid gul-oransje ... og håret mitt ble som strikk. Jeg kunne strekke håret og det var som gummistrikk!!! Heldigvis knakk det ikke eller falt av.

Så vil anbefale deg å slutte å farge håret hjemme, og heller komme deg til en frisør siden håret ditt reagerer som det gjør.

Jeg opplevde at håret ble tykkere og lettere å håndtere når jeg farget det/stripet det, MEN det er skadelig for håret å farge det ja. Ikke for det håret som vokser ut, men tuppene og det ytterste håret blir mest skadd siden de får størstedelen av påkjenningene.

Jeg hverken farger eller bleker håret nå lenger, og har min naturlige hårfarge :)

Skrevet

Høres ut som håret mitt etter å ha bleket det selv for to år siden! Frisøren sa at håret rett og slett var brent, og anbefalte å ikke farge det noe mer. Hun anbefalte heller å kure det hver dag, sammen med å bruke en shampoo for å fjerne gulskjær.

Dra heller til frisøren for å høre hva du kan gjøre, ihvertfall hvis du skal farge det enda en gang! Bedre å bruke noen kroner på det, enn å sitte igjen med helt ødelagt hår etter å farge det en gang til på egenhånd.

Skrevet (endret)

Ikke farg det med ask iallefall, da ask er blått og vi alle vet vel at gult + blått = grønt :fnise:

Nei du, jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å gå til en frisør. De kan gi deg en skikkelig proteinkur som vil bedre håret ditt betraktelig, før de kan vurdere om håret ditt er i stand til å farges, og med hvilken farge det blir best resultat :-)

Om det er såpass gult at du ikke tør vise deg utenfor døren med det, kan du bestille hjem eller få noen til å gå i en frisørsalong å kjøpe Loreals Silvershampoo, en shampoo med lilla pigmenter som nøytraliserer gulfargen.

Lykke til! :)

Endret av Audrina
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Ask er blått eller lilla, og den fargen trådstarter spør om har lilla pigmenter. Lilla + gul = lilla nøytraliserer det gule. Om håret hadde vært helt hvitt, hadde det kanskje blitt grått eller fått grønnskjær, siden det da ikke ville vært noen røde (gul) pigmenter igjen i håret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...