Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært å sett sagaen om isfolket som teater? Hva syns dere?

Det er vel Sol av isfolket som er i år...

Var forrsten snakk om at Sagaen om Isfolket skulle komme som tv serie en stund, noen som har hørt noe mer ang det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj,det har jeg ikke fått med meg,at det går på teateret!

Husker at det var snakk om å lage tv-serie , men at det ble for dyrt. Har også hørt at de ville lage animasjon av isfolket..

Skulle ønske de laget tv-serie, har lest isfolket 3 ganger :sjenert:

Skrevet

jo, de skulle lage en tv serie 8 ganger...ble aldri noe ut av det dessverre. altså, det finnes en forestilling som heter "Sol av Isfolket", det er de 3 første bøkene. Etter det jeg vet så går den i Valdres et eller annet sted,men er ikke sikker...

Skrevet

Det er i Valdres de har det ja...

Skulle så ønske det ble tv-serie av det!!

Skrevet

På en måte så har jeg ikke så lyst at Isfolket skal bli tv-serie av, siden jeg har bilder i hodet på hvordan alle ser ut og hvordan miljøet er. men på en annen side hadde det vært utrolig morsomt å sett isfolket som serie:):)

Elsker uansett isfolket! (og heksemesteren å sagnet om lysets rike)

Skrevet

Skal de lage tv-serie, så får de ikke lov til å utelate et komme engang, de må ha med hvert eneste ord.

PS: Heike er hot

• Liker 1
Skrevet

Sol av Isfolket går hver sommer på Fagernes. Var der første året, og det var veldig bra. Dyktige skuespillere, god tilrettelegging for teater, og flotte omgivelser. Kan anbefale nattforestillingen, den er virkelig magisk. :)

http://www.isfolket.no/

Gjest Tirkes
Skrevet

Å lage TV-serie av Isfolket kommer til å gå Glamour en god gang i episoder, det kan umulig bli en lett jobb. :)

Er litt glad for at de ikke gjør det. Iom at Isfolket er elsker på svenskesiden også ville det nok blitt et eller annet NRK/SVT1 samarbeidsproduksjon og de hadde nok klart å caste ting helt galt.

Dersom de bare lærte den godeste Khal fra Game of Thrones å snakke norsk (Jason Momoa) så hadde de kanskje fått på plass en Ulvhedin.

Henriette Lien som Charlotte, Nils Ole Oftebro som Tengel, Charlotte Thorstvedt som Villemo, Ane Dahl Torp som Mali, Lise Fjeldstad som Hanna, Aksel Henie som Heming, Kristoffer Joner som Nathaniel og Thomas Gjertsen som Rune. Oh the fun.

Neinei. Fine fine bøkene.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Henriette Lien som Charlotte, Nils Ole Oftebro som Tengel, Charlotte Thorstvedt som Villemo, Ane Dahl Torp som Mali, Lise Fjeldstad som Hanna, Aksel Henie som Heming, Kristoffer Joner som Nathaniel og Thomas Gjertsen som Rune. Oh the fun.

Skrekk og gru! Tror jeg satser på å lese bøkene for ente gang istedenfor :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Grøss! Jeg har lest serien så mange ganger at jeg kan spille filmen i hodet mitt. :sjenert:

De kommer aldri til å finne noen som er så vakker som Sol uansett.

Thomas Gjertsen som Rune?! Oh Lord, jeg elsker Rune, Thomas Gjertsen, nei. Huff!

Gjest Tirkes
Skrevet

Du sier noe. Aldri noen så vakker som Sol, aldri noen som vill som Ulvhedin og aldri en hjerteknuser som Heike. Akk ja. :)

Det sa de nok om Ringenes Herre også i sin tid, men Sagaen om Isfolket strekker seg godt og vel over 400 år og går i dybden på godt over 20 generasjoner og følger en slekt på en sånn måte, så måtte serien enten vært tusenvis av episoder lang eller så måtte de begynt å rekruttere skuespillere og dyrke dem i drivhus for å få nok. :fnise:

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Mulig jeg husker helt feil, for det er lenge siden jeg leste LotR. Men person/utseendebeskrivelsene i Isfolket er utbrodert mye mer enn i Ringenes Herre, og de har et mye mer særpreget utseende enn jeg noen gang kan huske å ha lest i LotR. Jeg nekter å tro at de klarer å finne den typen skuespillere.

Gjest Tirkes
Skrevet

Karakterene i LotR er rimelig bra beskrevne til tider, til og med rustninger og klær er tidvis nitide beskrevet ned til utskjæringene på veggen. Der er vel heller utfordringen at historien er så massiv, og de klarte det greit/bra, men de måtte slakte litt, og bruke litt kunstnerisk frihet for å få det til å virke.

Så de hadde nok klart Isfolket også, men det hadde lett blitt ramaskrik.

De får animere det om noen år, og de får finpusset den Avatar-teknologien sin!

• Liker 1
Gjest Mauna Lee
Skrevet

Det er en serie jeg har hørt mye om, men aldri kommet igang med å lese selv... før nå. Tok et raskt søk på nasjonalbiblioteket, og der lå den ute digitalt så nå er jeg igang :)

Men trur nok jeg skal stikke en tur på biblioteket i morra, for det er litt bedre å lese i en bok enn på en dataskjerm.. Hvis jeg kommer meg dit før i morra da, og ikke blir sittende å lese hele natta :P

Skrevet

Ja, jeg har større tro på en animasjonsfilm eller serie, enn spillefilm. Det går jo ikke kun på utseende heller, men også følelsen man får for karakteren, som f.eks. Heike. Hvis de da caster en skuespiller man i utgangspunktet ikke har særlig mye til overs for så vil man aldri føle den samme sympatien for ham.

De hadde vært nødt å bruke mye animasjon uansett, bare tenk på alle demonene, åndene, svartengler og ikke minst Tengel den onde. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste for ikke lenge siden at det var en islending som planlegger serie av Isfolket. Noen som vet noe nytt der da?

Skrevet

ja, det ble ikke noe av det...dessverre. Jeg tror det hadde vært lettere om de lagde film av serien, altså 1film=1 bok liksom.. Men det hadde kostet helt utrolig mye da..Vi får håpe de gjør det en gang, og tar lysets rike og heksemesteren i samme slengen ;) hadde vært litt kult, men mangen hadde sikkert blitt skuffet over skuespillerne osv.. det finnes jo håp enda - ringenes herre ble jo ikke filmet før etter sånn 50 år eller noe(kan hende det er feil)

Jeg har jo med en gang hele filmen klar i hodet jeg ;) har lest alle de der seriene 3-4 ganger så.. :)

Skrevet

NRK har bablet noe om at de vil lage serie, men det ble for dyrt med alle spesialeffektene. Det siste jeg hørte var at et Islandsk tvselskap ville gjøre alvor av det, men nå har vel ikke de heller råd........

Det hadde uansett vært utrolig om de hadde fått det til selv om det blir vanskelig å matche det bildet jeg har av menneskene i serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...