makkapakka Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Har ofte lurt på om alenemødre som gjør feil blir mer uglesett enn hvis en familie med to foreldre gjør feil? eksempel kan nevnes når barnehagen klager over at foreldrene ikke tar uteklær med hjem for vasking, og nevner ofte at enkelte tar jo aldri med disse uteklærne med hjem de stanker jo.. Er det værre hvis en alenemor ikke gjør dette eller 2 foreldre ikke gjør det? Når barnet eller barna til alenemødre går med møkkete hullete klær er det sett på som jaja hun "klarer nå ikke bedre" enn når 2 foreldre gjør det samme? Eller hvis det har noe med oppdragelsen av barna å gjøre? Eller ser dere på dette som personavhengig?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jeg følte meg aldri uglesett som alenemor.
Gjest hilde Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Ikke jeg heller, ikke på den måten. Men faktum er at vi blir sett ned på av mange. I usa var det en dame som mente at alenemødre og de liberale hadde skylden for alt som var galt i samfunnet.
Gjest gest Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Jeg ser først og fremst "ned " på alenemødre fordi at de tar så uendelig mye mer av samfunnet enn det de gir (minimalt med skatt, "betalt skolegang", skattefrie bidrag fra exen, bostøtte, overgangstøtte, blir uføretrygde uten grunn, og de generer nye snyltere som "to foreldre barna" må betale for i neste generasjon. 1
addict Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Jeg ser først og fremst "ned " på alenemødre fordi at de tar så uendelig mye mer av samfunnet enn det de gir (minimalt med skatt, "betalt skolegang", skattefrie bidrag fra exen, bostøtte, overgangstøtte, blir uføretrygde uten grunn, og de generer nye snyltere som "to foreldre barna" må betale for i neste generasjon. Så alenemor = uføretrygdet uten grunn? :gjeiper: :gjeiper: jøss nå har jeg hørt det og! Regner med at om du havner i samme situasjon en dag så kommer du ikke til å ta imot et øre av det du får i støtte eller bidrag, med andre ord? Forresten, barnetrygd og skattefrie avdrag fra exn.. Du tenker ikke på at de mottar barnetrygd nå de er to foreldre, og skattefrie avdrag fra exn faktisk går til barnet? Det KOSTER å ha barn, så skulle liksom pappaen slippe å betale en dritt og mamman ta seg av alt av utgifter? :gjeiper: 2
Gjest Trolltausa Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Har ofte lurt på om alenemødre som gjør feil blir mer uglesett enn hvis en familie med to foreldre gjør feil? Nei, barnas mor er alltid den som blir uglesett ved feil, uansett om hun er alene, eller om hun bor sammen med barnefar. Hvis far tar med uteklærne hjem for å vaske, er han en "helt" og en "helgen". Hvis far glemmer å ta med uteklærne hjem for å vaske, er han enten en "typisk glemsom mann" (sagt med et smil og en overbærende latter), eller så er det mors feil fordi hun har glemt å minne ham på det sekundet før han går ut døren. Hvis mor tar med uteklærne hjem for å vaske, er det en selvfølge, og blir ikke kommentert. Hvis mor glemmer å ta med uteklærne hjem for å vaske, er hun en dårlig mor. (Dette er satt på spissen, men er i all hovedsak min erfaring basert på et par glemte matpakker...) 1
Gjest gjest Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Så alenemor = uføretrygdet uten grunn? :gjeiper: :gjeiper: jøss nå har jeg hørt det og! Regner med at om du havner i samme situasjon en dag så kommer du ikke til å ta imot et øre av det du får i støtte eller bidrag, med andre ord? Forresten, barnetrygd og skattefrie avdrag fra exn.. Du tenker ikke på at de mottar barnetrygd nå de er to foreldre, og skattefrie avdrag fra exn faktisk går til barnet? Det KOSTER å ha barn, så skulle liksom pappaen slippe å betale en dritt og mamman ta seg av alt av utgifter? :gjeiper: Svært mange Alene mødre er uføretrygded fordi det er lettere å spille deperimert ovenfor en lege som lett blir kvitt problemet med å skrive det ( ja ,jeg har hørt noen si det direkte at de bare sier til legen at de har de og de problemene uten at de har de -fordi ingen kan motbevise det) selvsagt gjelder ikke dette alle, men mange...) og for mange løner det seg faktisk ikke å jobbe, de får mer penger i støtte enn de ville tent, mer enn det deres medsøstre som jobber har, og de betaler minimalt med skatt.. en barnemor med flere barn kan ha 35000 imnd og likevell bare betale 38000i skatt i ÅRET) Ja det koster å ha barn, og de fleste må betale for de selv.. I norge har vi to typer barn av to typer forelder : de som har rompa full av penger med en mamma som snylter på samfunnet og exen, og de som har foreldre som betaler for sine egne barn (+ alenemødrenes eksistens og deres barn via skatten )
Harlekin Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Svært mange Alene mødre er uføretrygded fordi det er lettere å spille deperimert ovenfor en lege som lett blir kvitt problemet med å skrive det ( ja ,jeg har hørt noen si det direkte at de bare sier til legen at de har de og de problemene uten at de har de -fordi ingen kan motbevise det) selvsagt gjelder ikke dette alle, men mange...) og for mange løner det seg faktisk ikke å jobbe, de får mer penger i støtte enn de ville tent, mer enn det deres medsøstre som jobber har, og de betaler minimalt med skatt.. en barnemor med flere barn kan ha 35000 imnd og likevell bare betale 38000i skatt i ÅRET) Ja det koster å ha barn, og de fleste må betale for de selv.. I norge har vi to typer barn av to typer forelder : de som har rompa full av penger med en mamma som snylter på samfunnet og exen, og de som har foreldre som betaler for sine egne barn (+ alenemødrenes eksistens og deres barn via skatten ) Jeg slutter aldri å undres over hvor mange ignorante og generaliserende mennesker det finnes i Norge.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #9 Skrevet 1. juli 2011 Jeg ser først og fremst "ned " på alenemødre fordi at de tar så uendelig mye mer av samfunnet enn det de gir (minimalt med skatt, "betalt skolegang", skattefrie bidrag fra exen, bostøtte, overgangstøtte, blir uføretrygde uten grunn, og de generer nye snyltere som "to foreldre barna" må betale for i neste generasjon. Jeg synes du skal bestemme deg. Alenemødre som tar utdannelse harmonerer ikke med generering av nye snyltere. Uansett, det er ikke lenger noen risikofaktor å være barn av aleneforeldre. Det som derimot er en risikofaktor er å være født gutt. (forøvrig er jeg ikke alenemor)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Svært mange Alene mødre er uføretrygded fordi det er lettere å spille deperimert ovenfor en lege som lett blir kvitt problemet med å skrive det ( ja ,jeg har hørt noen si det direkte at de bare sier til legen at de har de og de problemene uten at de har de -fordi ingen kan motbevise det) selvsagt gjelder ikke dette alle, men mange...) og for mange løner det seg faktisk ikke å jobbe, de får mer penger i støtte enn de ville tent, mer enn det deres medsøstre som jobber har, og de betaler minimalt med skatt.. en barnemor med flere barn kan ha 35000 imnd og likevell bare betale 38000i skatt i ÅRET) Ja det koster å ha barn, og de fleste må betale for de selv.. I norge har vi to typer barn av to typer forelder : de som har rompa full av penger med en mamma som snylter på samfunnet og exen, og de som har foreldre som betaler for sine egne barn (+ alenemødrenes eksistens og deres barn via skatten ) dette må være en bitter skilt far som "må" betale bidrag!
Gjest gjest Skrevet 1. juli 2011 #11 Skrevet 1. juli 2011 Jeg slutter aldri å undres over hvor mange ignorante og generaliserende mennesker det finnes i Norge. Mener du helt ærlig at du ikke har møtt denne type mødre ?
Gjest margrit Skrevet 1. juli 2011 #12 Skrevet 1. juli 2011 Svært mange Alene mødre er uføretrygded fordi det er lettere å spille deperimert ovenfor en lege som lett blir kvitt problemet med å skrive det ( ja ,jeg har hørt noen si det direkte at de bare sier til legen at de har de og de problemene uten at de har de -fordi ingen kan motbevise det) selvsagt gjelder ikke dette alle, men mange...) og for mange løner det seg faktisk ikke å jobbe, de får mer penger i støtte enn de ville tent, mer enn det deres medsøstre som jobber har, og de betaler minimalt med skatt.. en barnemor med flere barn kan ha 35000 imnd og likevell bare betale 38000i skatt i ÅRET) Ja det koster å ha barn, og de fleste må betale for de selv.. I norge har vi to typer barn av to typer forelder : de som har rompa full av penger med en mamma som snylter på samfunnet og exen, og de som har foreldre som betaler for sine egne barn (+ alenemødrenes eksistens og deres barn via skatten ) Har du dysleksi? Jeg tok høyere utdanning som alenemor, fikk meg en feit jobb og tjener grovt og bidrar i ytterste grad til samfunnet. Jeg bidrar til de alenemødre som nå tar utdanning og er faktisk rimelig stolt over akkurat det. En alenemor kan i en overgangsperiode få tilskudd til å på sikt kunne klare seg selv og bidra til samfunnet. Det er umulig å leve på sånne stønader over lange perioder med mindre du får et barn i ny og ne med gud og hvermann.
Harlekin Skrevet 1. juli 2011 #13 Skrevet 1. juli 2011 Mener du helt ærlig at du ikke har møtt denne type mødre ? Jepp. Jeg har aldri møtte "denne typen mødre".
Gjest gjest Skrevet 1. juli 2011 #14 Skrevet 1. juli 2011 Har du dysleksi? Jeg tok høyere utdanning som alenemor, fikk meg en feit jobb og tjener grovt og bidrar i ytterste grad til samfunnet. Jeg bidrar til de alenemødre som nå tar utdanning og er faktisk rimelig stolt over akkurat det. En alenemor kan i en overgangsperiode få tilskudd til å på sikt kunne klare seg selv og bidra til samfunnet. Det er umulig å leve på sånne stønader over lange perioder med mindre du får et barn i ny og ne med gud og hvermann. Er faktisk slike mødre her i landet som får barn med gud og en hvermann. Tviler på at de alenemødrene som deler din historie dekker utgiftene til de som snylter.. Er egentlig urimelig at alenemødre får støtte til universitetsutdannelse, et par som velger å få barn etter studiet må fremdeles betale studielånet..
Gjest gjest Skrevet 1. juli 2011 #15 Skrevet 1. juli 2011 Er faktisk slike mødre her i landet som får barn med gud og en hvermann. Tviler på at de alenemødrene som deler din historie dekker utgiftene til de som snylter.. Er egentlig urimelig at alenemødre får støtte til universitetsutdannelse, et par som velger å få barn etter studiet må fremdeles betale studielånet.. Jeg er alenemor og kan love deg at jeg har studielån;) Tror du det ble slettet når jeg ble alene? Tok mastergrad før jeg fikk barn så vil absolutt påstå jeg bidrar. Mottar ikke annet enn en ekstra barnetrygd siden jeg tjener over 6G. Forøvrig tok jeg såpass med utdannelse at jeg skjønner den samfunnsøkonomiske effekten av å la aleneforsørgere få muligheten til å forsørge seg selv og barna på et senere tidspunkt. I tillegg har jeg livserfaringer jeg desverre skulle vært foruten, og jeg syns det er skammelig sitte å dra aleneforsørgere over èn kam. Du vet aldri når du selv sitter alene med barna. TRO meg, ulykker og sykdom rammer alle, og jeg finner det provoserende at det sitter en dritt her og rakker ned på oss som er alene. Karma is a bitch!
Gjest anja Skrevet 1. juli 2011 #16 Skrevet 1. juli 2011 Jeg er alenemor og kan love deg at jeg har studielån;) Tror du det ble slettet når jeg ble alene? Tok mastergrad før jeg fikk barn så vil absolutt påstå jeg bidrar. Mottar ikke annet enn en ekstra barnetrygd siden jeg tjener over 6G. Forøvrig tok jeg såpass med utdannelse at jeg skjønner den samfunnsøkonomiske effekten av å la aleneforsørgere få muligheten til å forsørge seg selv og barna på et senere tidspunkt. I tillegg har jeg livserfaringer jeg desverre skulle vært foruten, og jeg syns det er skammelig sitte å dra aleneforsørgere over èn kam. Du vet aldri når du selv sitter alene med barna. TRO meg, ulykker og sykdom rammer alle, og jeg finner det provoserende at det sitter en dritt her og rakker ned på oss som er alene. Karma is a bitch! selvfølgelig finnes det alenemødre som ikke er "snyltere" men en gruppe alenemødre er ingenting annet.. de jeg ser på som snyltere er de som bevist utnytter systemet, har gjerne barn med flere menn, stikker fra BF gjerne før barnet er født og messer opp livet han.. motar alle trygder de kan få og går ikke på jobb fordi de da mister støtten...
Gjest Trolltausa Skrevet 1. juli 2011 #17 Skrevet 1. juli 2011 Jeg må ha misforstått trådstarter totalt siden jeg ikke skjønte at denne tråden dreide seg om aleneforeldre og stønader...
makkapakka Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2011 Jeg må ha misforstått trådstarter totalt siden jeg ikke skjønte at denne tråden dreide seg om aleneforeldre og stønader... Jeg og.... som ikke skjønte det heller..... at det er økonomisk sett vi er en verkebyll for alle og ikke dårlige/bra forsørgere for barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå