Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier så lurer jeg på hvilket forsikringsselskap dere har, hvilke forsikringer dere har, hvorfor dere har valgt akkurat dette forsikringsselskapet og gjerne hvor mye dere betaler. :)

Skal gå til anskaffelse av flere forsikringer, men jeg finner ikke ut hvilket selskap jeg skal velge.

Jeg prøvde å søke etter emner som omhandler det samme, men søkefunksjonen vil ikke funke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har gjensidige, og er veldig fornøyd med de. :) Tenkte i grunn ikke noe særlig mer enn pris når jeg valgte de, men jeg ble desverre påkjørt av en van bakfra i hvertfall 70 km/t for to måneder siden, og bilen min ble fulltendig mos (den fløy jo nærere femten meter så, og han bremset ikke i det hele tatt før han brasa inn i meg som hadde stått stille i trafikken i rundt 15 sek pga i motgående kjørefelt som jeg skulle krysse). Så da var det ingen mere bil, og sykehus for min del.

Og det var virkelig da jeg fikk se hvor viktig forsikringen egentlig var! Jeg fikk takst og penger kjempekjapt etter ulykken, både for bilen, anlegget, og medisinske utgifter. Tok bare noen dager før takstmannen var der (det her skjedde på en fredag). Og når vi hadde blitt enige om pris, tok det bare noen dager før pengene var der. :) Så førstegrunnen til at jeg valgte de, var prisen, grunn nr to, som gjør at jeg fortsetter å bruke de, og som jeg senere fikk erfare, er at de er kjappe og veldig flinke i forsikringssaker. :)

Har forresten to biler (en bmw cabriolet, og en stasjonsvogn, begge uten gjeld nå, vet ikke om slikt har noe å si for forsikringen), innbo (husker ikke for hvor mye i farta, men mer enn nok), reise og en livsforsikring der (tror det var alt :P ) å betaler vel rundt 13-15tusen i året? Husker ikke nøyaktig i hodet (autotrekk :P ) men husker i alle fall at jeg byttet til de i det øyeblikket jeg innså at de kunne forsikre alle disse tingene for samme sum som et annet forsikringsselskap skulle ha for bare BMW cabrioleten!! (13000 i året) Og eneste grunnen til at jeg hadde bmwen i det andre selskapet, var fordi det var en del av betingelsen for å få billån den gangen.. Husforsikringen betaler jeg forresten 500 kr i måneden for, men den har vi via banken (betingelse for å få lånet).

Edit: ser det ser litt rart ut at jeg har to biler forsikret der, når jeg lengre oppe skriver at den ene ble mos.. Enkel forklaring: Jeg ble dritsur når bmween min ble mos, da den var nylig nedbetalt, så jeg dro ut å kjøpte ny for forsikringspengene så fort jeg fant en likedan. :P Det er også derfor jeg kan sammenligne det første forsikringsselskapet med det andre når det kommer til bilen, for bilen jeg kjøpte meg nå er kliss lik, bare noen år yngre, + at jeg rakk å ha den forrige bilen der noen måneder før ulykka. ;)

Endret av Namine
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt If i mange år. De gir greie forsikringsoppgjør og følger opp. Når det gjelder selve bilen altså. Da jeg fikk personskade så ble det bare dritt selv med advokat på saken. Jeg var så dårlig at jeg måtte bryte studier. Uten økonomi så ble det vanskelig å følge opp forsikringsselskapet. Ga meg da de forlangte en undersøkelse som kostet meg 15.000 kr. Ser i ettertid at advokaten var elendig. Nå må det sies at skaden var nakkeskade og derfor ikke "synlig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...