FruN Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Har smått begynt å tenke på hvor alle skal plasseres under middagen... Og forloverne våre er et lite "problem"... Hans forlover er samboer, og min er singel. Vi vil ikke splitte par, i tillegg til at samboeren har litt sosial angst. Men hvem skal vi da sette ved siden av min forlover? Vi skal ha langbord med oss og foreldre (og helst forlovere), men kan vi ha oddetall der? Føler det blir litt feil...
Frid Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jeg synes dere kan gjøre det som blir rett for gjestene. Ikke heng dere opp i "regler". 3
Tullepia Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Har smått begynt å tenke på hvor alle skal plasseres under middagen... Og forloverne våre er et lite "problem"... Hans forlover er samboer, og min er singel. Vi vil ikke splitte par, i tillegg til at samboeren har litt sosial angst. Men hvem skal vi da sette ved siden av min forlover? Vi skal ha langbord med oss og foreldre (og helst forlovere), men kan vi ha oddetall der? Føler det blir litt feil... Ikke tenk så mye på partall/oddetall og slike regler. Dere bestemmer. Hvis dere har E-bord kan dere evt sette samboeren øverst mot langbordet, nær forloveren til mannen din (slik at de sitter sammen ved hjørnet). Hvis det viser seg vanskelig får du sette forloveren og samboeren sammen ved langbordet, eller velge å plassere forloverne øverst på de tilstøtende bordene.
FruN Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2011 Vi skal ha runde bord med de andre gjestene, derfor jeg har vært litt usikker.. Men tar det bare som det passer
Gjest Tirkes Skrevet 2. juli 2011 #5 Skrevet 2. juli 2011 Våre forlovere kommer ikke "symmetrisk" inn i bildet, pga at min forlover har et lite barn på 2 år som de ønsker å ha mellom mor og far, og pga at vi har ulikt antall besteforeldre som har fått "et hakk" mer hedersplass enn forloverene ved bordsettingen. Synes ikke det gjør så himla mye, alle gjestene ser jo forloverene i kirken og de står nevnt i programmet, samt at de sitter tydelig "godt" til begge to. Gjør det som passer best for deres selskap og forloverene sin situasjon. Det finnes ingen fasit og ingen vil nok banke dere for valget. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #6 Skrevet 2. juli 2011 Det blir vel med forlovere som med foreldre. Begge deler skal ha en sentral plass. Min stesønn skal gifte seg i løpet av året, å hans mor er singel, å far har meg. Jeg regner med at mor og far plasseres ved siden av sønnen, deretter forlovere, å jeg får en eller annen plass etter det eller sammen med søskene til stesønn. Har ikke hørt noe om bordplasseringen enda, men jeg reagerer ikke hvis samboer og jeg ikke blir plassert sammen.
Gjest Tirkes Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Det blir vel med forlovere som med foreldre. Begge deler skal ha en sentral plass. Min stesønn skal gifte seg i løpet av året, å hans mor er singel, å far har meg. Jeg regner med at mor og far plasseres ved siden av sønnen, deretter forlovere, å jeg får en eller annen plass etter det eller sammen med søskene til stesønn. Har ikke hørt noe om bordplasseringen enda, men jeg reagerer ikke hvis samboer og jeg ikke blir plassert sammen. Ikke for å kuppe tråden, men - Ville du reagert om din samboer ble plassert mellom deg og sin eks? Vi ønsker nemlig at han sitter med sin mor på en side, deretter hans far... og siden hans far er gift på ny så kommer hans dame på andre siden igjen. Vi tror det skal gå fint, siden ingen har noe usnakket med hverandre, men er litt bekymret mtp hans stemor, som ble stemor etter at han flyttet hjemmefra, så de har ikke noe "familieforhold". Bare noe jeg har tenkt endel på... Er eneste usikkerhetsmoment jeg har rundt bordplasseringen min.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Ikke for å kuppe tråden, men - Ville du reagert om din samboer ble plassert mellom deg og sin eks? Vi ønsker nemlig at han sitter med sin mor på en side, deretter hans far... og siden hans far er gift på ny så kommer hans dame på andre siden igjen. Vi tror det skal gå fint, siden ingen har noe usnakket med hverandre, men er litt bekymret mtp hans stemor, som ble stemor etter at han flyttet hjemmefra, så de har ikke noe "familieforhold". Bare noe jeg har tenkt endel på... Er eneste usikkerhetsmoment jeg har rundt bordplasseringen min. Nei, det ville jeg ikke reagert på. Men nå går vi godt overens alle tre å har ingen problemer med å prate sammen. Jeg kom inn i bildet når barna var 10 - 12 år gamle å har dermed vær med på deres konfirmasjoner også. Dere kan kanskje høre med stemoren om hun har noen tanker rundt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå