Lisette Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Jeg har en kontrakt som i prinsipp utløp den 31.05.11 - har bodd her ett år. Jeg vil nå si opp. Ergo, hvis jeg ser bort ifra at jeg egentlig ikke bor her nå, på en måte... så står det i kontrakten at oppsigelsestiden er 2 mnd. Hvis jeg sender brev i morgen, men datert i dag (eller i morgen?) - da vil det si at jeg betaler for juli og august, sant? Jeg har altså en tidsbestemt kontrakt som ble inngått 20.05.10 fram til 31.06.11? Jeg skjønner ikke hva som er tidsbestemt eller ikke, men det er vel det? Det står også markert at: "husrommet skal brukes som bolig av utleier selv eller noen som hører til husstanden." (Noe som ikke stemmer, da vi er to personer som bor her, men ingen av oss eier dette stedet eller noe i den gata. Studentkollektiv.) Uansett skal jeg flytte, men lurer på om jeg kan skrive i oppsigelsen at jeg vil være utflyttet innen 1. september, eller 30. august. (Hvis jeg på en måte tenker at jeg har en kontrakt som fremdeles gjelder, men som jeg ikke har underskrevet på nytt.) Hva skal jeg skrive? Vil det være problematisk? Jeg skal uansett flytte, og oppsigelsestiden i kontrakten er 2mnd. Den er jo grei. Men siden jeg ikke har kontrakt nå er det litt kleint om han da kaster meg ut fordi jeg ikke har skrevet under på noen kontrakt og dermed ikke egentlig bor her. (Betaler fremdeles selvsagt.) Noen som kan hjelpe? Jeg har ikke råd til å betale en hel masse samme måned, og egentlig ikke spesielt praktisk å måtte bli kastet ut umiddelbart heller...
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jeg mener at når du har en kontrakt som har gått ut så er det standardregler som gjelder, dvs. 3 mnd oppsigelse. Ville bare ha prøvd meg og gått for 2 mnd oppsigelse i brevet. Du skal da være ute den siste datoen i måneden. 2
Lisette Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2011 Takk for svar! Jeg har ikke akkurat satt meg inn i dette her - men økonomisk så kan det gå med 3 mnd. oppsigelse om det blir krangling. Blir det ikke det, så er jo dette greit. Problemet er på et vis at jeg muligens kan bli bedt om å umiddelbart flytte ut fordi jeg ikke har kontrakt. (Men det er jo utleier som skulle ha sendt meg den i så fall... jeg har sagt muntlig at jeg egentlig vil bo her etc. Men ikke skrevet noe om det. Min livssituasjon har endret seg. Vil ikke lønne seg økonomisk for utleier heller da...) Uansett hva som skjer så vet jeg i hvert fall nå at husleieloven (?) sier 3 mnd, kontrakten min sier 2, og jeg regner den fra å være fra nå til tross for at den er utgått. I mitt korte brev står det mitt navn, dato, adressen jeg bor på, bare at jeg vil si opp leieforhold, deretter at jeg til en viss grad kan være behjelpelig med å finne ny beboer... og det er det. (Hvor skal jeg plassere vedkommendes navn?) Og forresten så er det ikke h*n som står i kontrakten som utleier, men en annen som jeg ikke vet hvor har adresse egentlig... Hmm... jeg syns det er så skummelt å ringe... ) Dvs. at jeg leier av en person jeg ikke vet adressen til, mens den jeg har hatt kontakt med ang. leiligheten og annet praktisk er en annen enn den som står i kontrakten... Blæææh. Liker ikke å være voksen. Heh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå