Gjest Aliyyah Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Jeg lurte på om det er vanlig å gjøre dette. Jeg har en nabo som har malt kobbertakrennene og kobberbeslaget med svart maling, og jeg synes at det litt drøyt. Etter hva jeg har skjønt så er jo kobber ganske dyrt og kan vare i flere generasjoner. Har også hørt at det å male kobber er som å male et håndpolert antikt maghognybord med vannbasert veggmaling fra biltema. Ditt synspunkt? 1
Gjest Normalfordeling Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Hadde aldri i verden malt kobber. Da kunne jeg like gjerne ha hatt noe av plast.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Jeg drar opp igjen denne gamle tråden. Jeg kan forstå begge synspunkter, for nå sitter jeg med ei utelampe av kobber jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Den opprinnelige planen var å male den, men da jeg fant ut at lampa var av kobber ble jeg i tvil. Saken er at den er matt og stygg, og vanskelig å få ren, Sitronsaft har blitt forsøkt, eddik, tannkrem, salt, altså de fleste tenkelige og utenkelige kjerringråd. Et lett puss med fin sandpapir og overflaten blir flott, men da blir møkka/det blasse nede i mønsteret bare enda mer tydelig. Er det noen som har erfaring med pussemiddelet som nevnes i denne bloggen? http://lineshobbyverden.blogspot.no/2009/02/suveren-messing-og-kobberpuss.html Bistro kobber&messingvask Bloggen er jo fra 2009, er det fortsatt å få ta i, og i så fall hvor? Anonymkode: 11085...429
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drar opp igjen denne gamle tråden. Jeg kan forstå begge synspunkter, for nå sitter jeg med ei utelampe av kobber jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Den opprinnelige planen var å male den, men da jeg fant ut at lampa var av kobber ble jeg i tvil. Saken er at den er matt og stygg, og vanskelig å få ren, Sitronsaft har blitt forsøkt, eddik, tannkrem, salt, altså de fleste tenkelige og utenkelige kjerringråd. Et lett puss med fin sandpapir og overflaten blir flott, men da blir møkka/det blasse nede i mønsteret bare enda mer tydelig. Er det noen som har erfaring med pussemiddelet som nevnes i denne bloggen? http://lineshobbyverden.blogspot.no/2009/02/suveren-messing-og-kobberpuss.html Bistro kobber&messingvask Bloggen er jo fra 2009, er det fortsatt å få ta i, og i så fall hvor? Anonymkode: 11085...429 Kjenner ikke det merket der, men kombinasjonen Gloria og Zalo har alltid funket veldig bra for meg på både kobber og messing. Jeg vet bare ikke om Gloria fremdeles er å få tak i? I så fall kan du bruke blandingen med klut på flatene, og en tannbørste e.l. i mønsteret. Anonymkode: 14bf2...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå