AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Dette gjelder ikke bare svigerdøtre men alle som har småbarn. Hvis en av besteforeldrene hadde problemer med alkohol i perioder, ville du stolt på personen som barnevakt en kveld eller en helg? Bestemor er ærlig og sier alltid i fra når hun har sine perioder. I andre perioder er hun uten alkohol. Hun drikker seg ikke full når hun drikker, men drikker til upassende tider og kan ta seg et glass vin til lunsj og utover ettermiddagen. Ville du latt henne passe barna i sine tørre perioder?
Gjest Annaires Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Ja. Når hun er ærlig med dere ville jeg absolutt stolt på henne. 1
Gjest pysepusen Skrevet 29. juni 2011 #3 Skrevet 29. juni 2011 Så lenge hun er ærlig hadde jeg stolt på henne! Men hvis ikke - nei!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 Viss du vet sikkert at hun er ærlig ville jeg latt henne prøve seg. Men om jeg viste hun f.eks. ble aggressiv og lignende når hun drakk ville jeg sikkert ikke gjort det. Svigerfaren min er alkoholiker, og vi er på besøk hos han nå med datteren vår på 8mnd. Han får ikke passe henne alene på morgenen mens vi sover noen timer ekstra. Han er en kjempe snill mann med godt humør. Men vi vil ikke la han passe henne alene uansett:) Han har vært "flink" med drikkingen når vi har vært her, og har nesten ikke drukket mens han har vært med oss, har til og med sluttet å røyke inne for anledningen! Han har kun sett barnebarnet 1 gang før, så han prøver nok sitt beste for å ta seg sammen så vi kommer oftere:)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Skrevet 29. juni 2011 Hvor gamle er barna? Jeg ville følt det var greit med et barn som kan si fra selv og til en viss grad passe seg selv (5-6 år og eldre), men vet ikke helt med en hjelpeløs baby eller smårolling. Kommer jo helt klart også an på hvor mye jeg følte jeg kunne stole på ærligheten om drikkingen.
Nuttery Skrevet 29. juni 2011 #6 Skrevet 29. juni 2011 Så lenge hun er ærlig - ja. Jeg klarer forresten ikke se denne drikkingen hennes som "periodedrikking", men heller å ta seg et par glass til mat o.l.. Ikke at man skal drikke så mye rundt barn uansett, men ja: så lenge dere VET hun er ærlig om sine perioder ville jeg stolt på henne. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Skrevet 29. juni 2011 Så lenge hun er ærlig - ja. Jeg klarer forresten ikke se denne drikkingen hennes som "periodedrikking", men heller å ta seg et par glass til mat o.l.. Ikke at man skal drikke så mye rundt barn uansett, men ja: så lenge dere VET hun er ærlig om sine perioder ville jeg stolt på henne. Ts/svigerdatter: Hun har perioder der hun drikker fra lunsj og til par timer før hun legger seg. Når hun sier en flaske kan du doble mengden. Jeg har ikke spionert men min samboer har erfaring med sin mor. Hun blir bare lykkelig og positiv og ofte virker hun stille, som om hun forstår at hun er beruset og helst ikke vil røpe det. Det er ikke problem med at hun blir ufin, men hun har selv innrømt at hun har problemer og drikkemønsteret kan vare en uke eller to, men etter det drikker hun ikke på en noen uker. Hun kommer ikke på døra og er ikke ufin eller noe, men hun har et alkoholproblem og det kan være slitsomt nok å ha en entusiastisk svigermor i telefonen. Men hun ringer mest når hun er edru og bare hvis det er noe viktig hvis hun har drukket og da prøver hun å holde seg saklig. Hun sier at hun ikke vil ha hjelp. Hun har lagt seg inn tre ganger i en periode på to år for ti år siden etter et samlivsbrudd. Da drakk hun intenst og isolerte seg når hun drakk. Men hun klarer å holde beina over vann etter innleggelsene selv om det ikke er tvil om at hun sliter. Vi planlegger barn. Jeg vet at hun var en god mor for sine barn og ga de en god oppdragelse og fin oppvekst til tross for at hun drakk par glass vin nesten daglig. Hun er veldig flink med barn og det virker som hun har glede av å være sammen med barn, hun virker leken og gir mye av seg selv. Hun virker også ærlig og skjuler ikke drikkingen selv om det er enkelt å vite når hun drikker. Da ringer hun ikke på fire, fem dager og da ringer hun tidlig på dagen og aldri på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Skrevet 29. juni 2011 Dette gjelder ikke bare svigerdøtre men alle som har småbarn. Hvis en av besteforeldrene hadde problemer med alkohol i perioder, ville du stolt på personen som barnevakt en kveld eller en helg? Bestemor er ærlig og sier alltid i fra når hun har sine perioder. I andre perioder er hun uten alkohol. Hun drikker seg ikke full når hun drikker, men drikker til upassende tider og kan ta seg et glass vin til lunsj og utover ettermiddagen. Ville du latt henne passe barna i sine tørre perioder? Nei. Fordi jeg har blitt etterlatt hos "ærlige" besteforeldre som var "glad i en dram" som alle ville omskrive det som. Det endte OFTE med at naboer ringte mamma fordi besteforeldrene mine var så drita at det var like før de ringte barnevernet. Og jada, mamma var like uansvarlig som dem, i og med at hun forlot meg der mange ganger - men for å svare helt klart; NEI. Aldri.
Elle Melle Skrevet 29. juni 2011 #9 Skrevet 29. juni 2011 I den situasjonen dere beskriver: Ja, det tror jeg hadde gått fint. Jeg ville kanskje lyttet aller mest til din manns magefølelse (med mindre han er typen som forskjønner ting han ikke liker). Han har erfaringen.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Skrevet 30. juni 2011 ALDRI I LIVE !! ingen alkoholikere er ærlig med sånne ting, å iallefall ikke hvis de hadde ett lite barn å passe på. Jeg ville aldri i live satt igjen en uskyldig lite unge til alkoholikere... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå