Lilandry Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Jeg tenkte jeg skulle gi Exuviance en sjanse, forrige uke kjøpte jeg et starterkit hos hudpleieren og jeg likte godt renseproduktene og kremene. Idag var jeg innom igjen og kjøpte renseproduktene for normal hud og dag fluiden for normal hud. Itillegg kjøpte jeg foundationen deres. Skal kjøpe nattkremen senere. Jeg har ALLTID kjøpt produkter på nett, så det er første gang på veldig lenge jeg faktisk kjøper hos hudpleier. Synst ikke prisene var så verst, for 4 produkter betalte jeg ca. 1300,-. Synst ofte det kan bli litt styr med tanke på 200,- grensa ved handling fra utlandet, itillegg til all ventinga osv.! Sååå, det jeg lurer på- Om du har brukt\ bruker Exuviance, hvilke produkter liker\ bruker du og hvilken hudtype har du? Merket du bedringer dersom du hadde hudproblemer? Jeg har sett på eldre tråder, men jeg følte de ble litt for "gamle"! Leste blandt annet at noen opplevde at kremene hadde en tendens til å rulle av, men det har ikke jeg opplevd- verken med dag eller nattkremen.
cecileg Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jeg hadde også positiv effekt før av E. hadde rens, 2 ulike kremer og tilslutt kjøpte jeg serumet. Men i høst/vinter ble huden min tørr og full av kviser, på tross av serumet. Dette ga seg ikke, på tross at jeg hadde brukt produktene i ett år så huden burde vent seg til merket. Huden min ble rett og slett "sint" På samme tid begynte jeg å bli litt obs på hva ulike produkter inneholdt, og mener å huske at kremene har parabener og mineraloljer i seg. Ikke sikkert det hadde noe å si på huden min, men bestemte meg for å prøve noe annet. Bruker nå litt Decleor og ellers Pevonia, og litt (av den mye omtalte) Jojoba oljen :gjeiper: Opplevde også at kremen fra E "rullet" av huden, den trakk liksom ikke inn Si gjerne fra hvordan det går videre utover
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Skrevet 29. juni 2011 Hei, jeg brukte Exuviance en tid. Jeg hadde rens, ansiktsvann, dagkrem, nattkrem og øyekrem, i serien for uren hud tror jeg det var (har uren hud så det virker logisk). Uansett, produktene viste seg å være feil for huden min, den fikk aldri nok fugtighet, så selv om jeg brukte diverse oljer under kremene, kunne man tydelig se de tørre partiene med flass. Min konklusjon: var ikke fornøyd, selv om jeg brukte de produktene hudpleieren mente jeg skulle ha. Kvisene ble det ikke mindre av heller. Det som irriterer meg aller mest, er at jeg brukte produktene i over et halvt år før det gikk et lys opp for meg om at de ikke passet huden min i det hele tatt. Får håpe du har bedre hell da! Er jo et kjempepluss at de er rimelige i forhold til mange andre produkter der ute Lykke til, Lilandry!
Lilandry Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2011 Så kjedelig at dere ikke hadde noe hell med Exuviance. Jeg har prøvd mye opp igjennom årene- men finner liksom ikke "min" serie. Jan Marini var det merket jeg likte best, men orker rett og slett ikke å forsette av forskjellige grunner. Det jeg har lært av huden min er at produkter som er beregnet for uren hud\ fet hud- har en tendens til å tørke ut huden min noe voldsomt. Så derfor bruker jeg heller produkter til normal hud, for da ser det ut som huden min får akkurat nok fukt og trives best. Hudpleier sa uansett at hun ikke synst huden min var noe mye uren (det var faktisk veldig kjekt å høre)! For en tid tilbake var det mye snakk om parabener og jeg ble med i "produkter uten parabener" klubben. Men så leste jeg artikkelen i Det Nye om nettopp dette og har lagt det bak meg. Mineraloljer derimot er jeg mer skeptisk til, det er jo av de som tetter porer, er det ikke? Men E reklamerer jo med at det ikke tetter porer. Det må jeg sjekke opp i! Men ellers så er jeg nå klar for måneder med testing av E. Jeg er også godt igang med Efamol (nattlysolje), så nå bør dette bli bra! Leser gjerne flere meninger om E!
Lovesound Skrevet 29. juni 2011 #5 Skrevet 29. juni 2011 Jeg bruker Exuviance sammen med MD Formulations, Matis og Decleor, og er veldig fornøyd med de Exuviance produktene jeg bruker. Exuviance Purifying Cleansing Gel - Renser huden om morgenen med denne. Huden føles ren uten å være robbet for fukt, og den er drøy i bruk (spesielt siden jeg bruker en annen rens om kvelden!. Exuviance Blemish Treatment Gel - Bruker denne på break-outs under (og noen ganger over) dag- og natt-krem. Noen ganger føler jeg at den hjelper mye, men andre ganger ikke i det hele tatt. Vet ikke helt om jeg kommer til å kjøpe denne igjen, men den er også veldig drøy i bruk - etter 6 mnd har jeg over halvparten igjen - så jeg kommer til å fortsette med den for å se om jeg kanskje danner en mening om den etter hvert. Exuviance Multi-Protective Day Creme SPF 15 - Min favoritt dagkrem så langt. Den er for sensitiv hud og gir mye fukt. Det hender at jeg blir fet av den noen ganger, men har div andre produkter for å korrigere det. I begynnelsen følte jeg at den rullet av huden litt, men etter at huden ble vandt til den føler jeg at den trekker inn og gir fukt. Den står i sterk konkurranse med flere av Decleors dagkremer, men siden denne har 15 SPF bruker jeg heller den. Exuviance Evening Restorative Complex - En kjempegod nattkrem som huden min elsker! Jeg veksler mellom denne og en av Decleors balmer, spørs helt på hudens tilstand. Huden har blitt mye mykere og jevnere etter at jeg begynte å bruke denne (sikkert i samarbeid med dagkremen). Jeg har merket en stor forandring i min hudtilstand, men jeg kan ikke si om det er bare av Exuviance sine produkter siden jeg bruker produkter fra de andre merkene også. Men de har i samarbeid med de andre produktene helt klart vist gode resultater! Jeg har da en sensitiv kombinert hudtype Ellers har jeg tenkt til å teste Exuviance sin toner for sensitiv hud, siden min nåværende toner snart er tom. Noen som har prøvd tonere fra Exuviance? Har også lyst til å prøve deres foundationer siden hudpleieren jeg har vært hos sier at den er en av de beste på markedet. Men jeg er mer glad i mineral foundation i pudderform, og er så usikker på om deres flytende er verdt å bruke penger på. Kanskje du kunne skrevet litt om den etter en tids bruk?
Favole Skrevet 29. juni 2011 #6 Skrevet 29. juni 2011 Har prøvd noen av produktene fra Exuviance, og har vært fornøyd med purifying cleansing gel, moisture balance toner, matte perfection og bionic vespera serum. Har også prøvd essential daily defense fluid, multi protective day fluid, night renewal hydragel og evening restorative complex, men disse har jeg ikke likt. Føler ikke at produktene trekker godt nok inn i huden eller at de utgjør en forskjell i det hele tatt. Har fet hud. Exuviance matte perfection gjør at jeg kan bruke dagkremene nevnt over, så lenge jeg bruker denne i tillegg. Har ikke helt skjønt om matte perfection er en fullverdig dagkrem i seg selv, eller om den bare er et tillegg, noen som vet?
Lilandry Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2011 Nå har jeg brukt produktene en ukes tid og merker at jeg har fått litt utbrudd langst haka, kjeven\ hals. Men jeg må bare smøre meg med tålmodighet, for jeg vet det er vanlig når en begynner på nye produkter... Ellers er det ikke sikkert det er produktene sin feil, for jeg får av og til et større utbrudd innimellom samme hva. Jeg kan fortelle om foundationen når jeg har fått prøvd den litt mer! Ellers kommer jeg aldri til å slutte med skrubben til MD og muligens jeg også forsetter å bruke Declèor sin fuktmaske (men føler ikke behov for den om sommeren). Jeg har jo også testet den peel off masken til E, den kjennes kjempe effektiv ut når jeg tar den på (sterk). Men om den er noe bra, vet jeg ikke- kunne ikke se noen synlig glød, som den påstod at du ville se. Men den er sikkert en fin rensemaske, så muligens jeg kjøper den etterhvert. Noen som har testen den andre masken, som er leirebasert?
Favole Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Har ikke testet noen av maskene selv, men vil tipse deg om www.makeupalley.com hvor du kan lese omtaler av mange produkter fra Exuviance, og en drøss andre merker. Tror en må registrere seg der for å lese omtalene, men det er gratis og man mottar ikke reklame fra dem på mail. Exuviance er et ganske ukjent merke i Norge tror jeg, det virker slik ihvertfall, så det kan være greit å lete på slike sider etter omtaler.
Lilandry Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2011 Tenkte jeg skulle oppdatere hvordan det går med huden min. Den siste uka har jeg nesten bare gjemt meg inne..., kviser i alle varianter har dukket opp langs kjeve, kinn og hals. Jeg sier til meg selv hele tiden "det blir bedre, ha tålmodighet!". Idag ser det ut som det har roet seg litt, men det vil jeg først se når jeg våkner imorgen. Det jeg har merket, er at det virker som jeg har fått masse innkapslede talg (eller at de er blitt synligere), spesielt på hals\ kjeve- og at de etterhvert blir til kviser. Muligens det er talg som har ruget der nedi lenge og som nå kommer opp... Jeg har snart brukt produktene en mnd., så jeg prøver å holde ut litt til. Foundationen deres er god, men ikke supergod! Skulle ønske den dekket mer, for meg kjennes den veldig tyntflytende ut. Den jevner ut huden litt og gir en fin glød, men jeg må ha et mattende pudder over. Men det kan godt være fordi det er en vanesak! Kanskje jeg bare tenker sånn om dekkevnen nå, pga. alle utbruddene som er nesten umulig å dekke uansett! Noe jeg har lært er å ikke påføre foundationen med svamp, svampen sluker alt, mer enn andre foundationer. Ellers så kan det være at jeg har en veldig sulten svamp...!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 18. juli 2011 #10 Skrevet 18. juli 2011 Det kan være lurt å fukte svampen (f.eks med noen vannspruter) før du påfører foundation ellers så vil svampen suge til deg veldig mye produkt.
Xtra_lilje Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 jeg har brukt Exuviance i noen år nå, og er storfornøyd Nå har jeg ikke problemhud av noen slag, bruker Exuviance mest for å holde rynker unna og holde huden min i så god stand som jeg kan. Jeg hadde problemer med at dagkremen rullet av, men jeg spurte hudpleieren min om dette - hun sa at de tidligere dagkremene hadde et problem med solfilteret som gjorde at kremen ikke trakk skikkelig inn. Det er ikke tilfellet nå, og det kjenner jeg selv. Jeg bruker vel "alt" - rens, toner, dagkrem/nattkrem, serum og foundation. Foundationen liker jeg godt siden den ikke er for dekkende I bunn og grunn er det jo deg og din hud produktene skal passe til; alle har ulike behov og det er en jungel av produkter der ute. Håper du finner det som passer for deg og at utbruddene gir seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå