Marcia Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Barnet mitt er invitert i 3-årsdag til en jente som går i samme barnehageavdeling. Hvor dyr gave pleier man å gi ved slike anledninger? Og har noen av dere noen gavetips? Jeg kjenner ikke barnet noe særlig, og aner ikke hva hun liker.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jente? Tja, dukke, sminke, eller andre sånne jenteting? Hvor mye? Tja, 100-200 vil jeg tippe sånn ca?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2011 #3 Skrevet 29. juni 2011 Hos oss er det vanlig med gave til ca 100 kroner. Heller litt mindre enn litt mer. Min 3årige jente har bursdag nå. Hun ønsker seg alle slags ting/klær til dukka, tegnesaker, spill, Lego, klær med Hello Kitty på (H&M), hårstrikk og smykker, kritt til å tegne ute med.... 3
Furstina Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Jag brukar köpa för 100-150 kr max. Jag tror det är viktigare att hitta något barnet blir glad för än priset för gaven. Min dotter fick en plastflaska med plastpärlor till pärlplattor av en dagiskompis när hon fyllde 4. Den kostade säkert bara ca 40 kr men hon blev superglad för den. Och jag blev glad. En bra sak som hon vill ha - jag är också medveten om att alla föräldrar till barnens vänner i dagis eller skola inte har så gott om pengar. Det är gesten som räknas och att man ansträngt sig att hitta något som passar barnet ungefär.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har satt en grense på 100,- til barnehagevenner. Tips til treåring? Tja, bøker, Hello-Kitty duplo (Hello Kitty er generelt veldig populært), Leker a'la My little pony, gode fargeblyanter og ark i foskjellige farger...
Gjest imli Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Eg har brukt i underkant av 100 kr til barnebursdagar. Bok, puslespel, dvd med "barnas favoritter", duplo, småbilar, eller rett og slett eit klesplagg? Spør foreldra!
Marcia Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2011 Tusen takk for mange gode forslag! Jeg får ta en tur ut i helga og se hva jeg finner.
Gjest abelille Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Syntes 100 kr pr gave hørtes i overkant ut. Blir fort mange bursdager i året. Kan være vanskelig å finne noe rimeligere som samtidig er noe selvsagt, men jeg har holdt meg til ca 50-60 kr. Det beste (og ganske vanlig) er at man på foreldremøte diskuterer pris. Vet om flere som har gjort det og satt en grense på 30 kr. Er det venner de leker mye med blir det annerledes, da kan jeg godt legge i litt mer. Hos oss har det gått mye i lego i guttebursdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå