Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en leilighet og har lån på cirka 800.000. Boligen er verd cirka 1,3 mill. Kan jeg få gjeldsforsikring i tilfelle død når jeg er uføretrygdet på grunn av slitasjeskader og angst?

Jeg sliter ikke med depresjoner.

Hvordan vil forsikringselskapet forholde seg til at jeg er varig ufør?

Skal jeg kontakte forsikringselskapet jeg har på innbo og bil? Vurderer gjeldsforsikring som vil sikre mine barn hvis jeg faller bort, men vil jeg bli nektet forsikring og hvor mye koster gjeldsforsikring?

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg husker dessverre ikke helt prisene i min bank, men jeg mener at jeg ikke trengte å fylle ut noe for å få livsforsikring, kun for å få uførepensjon, uførekapital og forsikring ved kritisk sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker dessverre ikke helt prisene i min bank, men jeg mener at jeg ikke trengte å fylle ut noe for å få livsforsikring, kun for å få uførepensjon, uførekapital og forsikring ved kritisk sykdom.

Du er da ikke uføretrygdet?

TS, jeg fant en link som kanskje er litt relevant for situasjonen din, selv om årsaken til uførhet ikke er den samme.

http://www.lhl.no/no/leve-med-sykdom-/rettigheter/andre-rettigheter/livs--ufore--og-gjeldsforsikring/

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med gjeldsforsikring i tilfelle død? Om du dør og gjelden overstiger verdiene i boet blir den jo bare slettet likevel! Er det ikke nok å betale renter på lånet ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med gjeldsforsikring i tilfelle død? Om du dør og gjelden overstiger verdiene i boet blir den jo bare slettet likevel! Er det ikke nok å betale renter på lånet ditt?

Det er riktig at gjelden vil bli slettet når jeg dør, men hvis boligprisene synker vil ikke barna mine kunne ta ut arv og jeg eier blant annet to fritidseiendommer. De er ikke særlig mye verd, men er med fiskerett i to av landets lakseførende elver og jeg vil at barna skal kunne overta en dag. Det vil de ikke kunne hvis jeg har mer gjeld enn boligen blir solgt for.

Jeg tenkte en forsikring på noen hundre tusen og ikke på hele boliggjelden da jeg regner med at dette vil bli dyrt. Ingen som vet noe om priser på en gjeldsforsikring ved død?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forsikringsrådgiver, men mitt selskap tilbyr ikke gjeldsforsikring (så vidt jeg vet). Vi har derimot livsforsikring hvor du velger en sum selv (minste på 500 000 og går opp til 2 mill) som utbetales ved død, for eksempel til å betale ned gjeld med. TS, om du lager deg bruker her kan jeg sende deg PM med litt info, vil ikke poste denne med mitt nick :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...