Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over ett år siden så var jeg under tiltak hos nav. Under dette tiltaket fikk jeg også dekt månedskort buss. Jeg avslutta selv tiltaket hos nav og trudde alt var iorden. Plutselig får jeg utbetalt beløpet som skal dekke månedskort for buss mnd etter jeg har avsluttet tiltaket. Det tok kanskje en uke før jeg oppdaget dette og ringte nav og varslet. da får jeg vite at beløpet for neste månedskort buss også ligger klar til utbetaling og får beskjed om at dette er en feil av dem. De var takknemlige for at jeg varsla ifra. Jeg var redd dette kom til å bli en feil som forfulgte meg og spurte om jeg kunne tilbakebetale pengene men så enkelt var det visstnok ikke..Fikk beskjed om å glemme saken.

Så, ringer de i dag og krever å få tilbakebetalt beløpet. Det er ikke mange kronene det er snakk om, ca 1500. Men jeg kjenner jeg blir så sint! Altså,over ett år etter at jeg avsluttet hos nav OG er såpass at jeg varsler om at jeg har fått penger jeg ikke skal ha så krever de dem tilbake.

Spm mitt er; har de lov til dette?

Jeg sjønner at jeg har fått penger jeg ikke skal ha men jeg tilbydde meg faktisk å betale de tilbake og jeg spurte om de ikke kunne stoppe den neste utbetalingen men det er visstnok ikke så enkelt dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok rett til dette. Pengene var aldri dine, og de kan derfor selvsagt kreve de tilbake. At det har tatt lang tid er kritikkverdig, men kanskje ikke uventet(?).

Betal pengene og få det ut verden så raskt som mulig er mitt tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pengene var aldri mine,det var derfor jeg ringte og varslet og tilbydde meg å føre pengene tilbake. Det jeg anser som tillitsbrudd er at jeg fikk beskjed om å glemme saken,for så at de tar kontakt over ett år senere og gjør helomvending.

Fikk tips om å skrive en klage, får vel prøve på det. Tar vel ett par år før den behandles.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg ville ikke kastet bort tid på å skrive klage, du vil ikke få omgjort vedtaket. Det er ikke tvil om at du visste at pengene ikke var dine. Det var uprofesjonelt av NAV å si at du bare kunne glemme det for det har de ikke anledning til. Med mindre du kan dokumentere at de har sagt at dette var OK kommer du aldri til å vinne saken og den vil bare dukke opp igjen til irritasjon flere ganger.

Det tok 16 mnd fra jeg sa fra om feilutbetaling av foreldrepenger til NAV hadde ordnet opp i saken, så dette er dessverre ikke uvanlig.

Skrevet

Synd du ikke kan bevise at de sa det. JEG hadde ihvertfall tolket det slik at jeg kunne beholde og bruke pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder statens penger, enten det er nav, skatt, tv-lisens, bøter eller andre ting må vi ALLTID betale (tilbake).

Staten som kreditor er nådeløs og er antagelig den eneste måten å sikre disse inntektene på.

Tilbakebetalingssaker hos NAV tar langt tid, men har du fått penger du antar ikke er riktig, sett dem på en konto og vent på brev. For betale tilbake må man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...