Morgan Skrevet 17. november 2003 #1 Skrevet 17. november 2003 Ja,har noen en forklaring på akkurat det?Fikk meg en smell på leggen...og så klør såret...åsså blir det å pille på skorpen grr... Hva sier sykepleierne her på KG om emnet?
Morgan Skrevet 17. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2003 *Pille plukke klore aaaaaaaaaargh begynte å blø grr! Ja,men mer teknisk,takk?Er det fordi at huden trekker seg sammen eller noe sånn?Eller er det håret på leggene som på en måte blander seg inn i greiene?
jordbær Skrevet 17. november 2003 #5 Skrevet 17. november 2003 Fordi du skal ha noe å lure på, vel? Ikke klø på det.. da får du arr..
Gjest Donna Skrevet 17. november 2003 #6 Skrevet 17. november 2003 Nemlig ! :fy: Ikke klor på det ! La det få fred til å gro. Og det hjelper ikke akuratt på med skitne finger og negler som blander seg inn i prosessen. Det er også viktig å desinfisere sårene. Men DET vet du sikkert?? Når man river i skorper så får man arr .....og arr er ikke gøy :-? jeg klorte masse på skorper da jeg var mindre- og må innrømme jeg kan gjøre det ennå - på SMÅ skorper ......og så får jeg arr ..... :-? Ikken oe gøy. + at da tar det lengre tid før det gror. har du hatt såret lenge? Ser det fint ut og ikke rødt eller betent? Moralen blir : la det få fred og plukk heller andre steder *ler*
Gjest Madley Skrevet 17. november 2003 #7 Skrevet 17. november 2003 Det klør fordi cellene er hyperaktive i sin produksjona v nye hudceller. Da klør det!
birgitte242 Skrevet 17. november 2003 #8 Skrevet 17. november 2003 Det klør fordi cellene er hyperaktive i sin produksjona v nye hudceller. Da klør det! Seriøst?? Da er det jo merkelig at kreftpasienter med ukontrollert celledeling ikke er plaget mer med kløe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå