AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 I de siste årene har det skjedd noe med kroppen min som gjør at jeg som 23-åring har mistet lysten på sex. Dette syntes jeg er veldig leit, jeg har en fantastisk kjæreste som jeg vil vise min lidenskap til, men ettersom lysten ikke er tilstedeværende blir det lang pauser mellom hver gang vi har sex. Grunnen til dette er at jeg opplever intens smerte under samleie. Det inntrer ved penetrering. Jeg har vært hos gyn og alt ser anatomisk riktig ut. Er det noen som opplever noe alá det samme eller noen som har tips? Jeg har hørt at det finnes typer terapi som kan hjelpe, og at om man forventer at det gjør vondt så strammer man bekkenmuskelaturen og det forverrer situasjonen... Dette lammer meg og mitt følelsesliv..... jeg er jo så ung og er redd for at dette skal gjøre at kjæresten min tils slutt blir lei og vil søke spenning andre steder....
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Bruker du noe prevensjon?! P-piller etc? I så fall ville jeg vurdert å slutte, det er ikke alle av oss som tåler dette dessverre og det kan sette en heftig demper på sexlivet! Har du soppinfeksjon tror du? Om du har eller har hatt dette så er det ikke sikkert det er helt borte og det gjør VONDT! Ville sjekket det..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Skrevet 29. juni 2011 Jeg går på p-plaster, men hadde en pause på 6 mnd for å gi kroppen en pause. Var vondt i den perioden også. Har sjekket meg for alt mulig. Ikke utslag på noe Jeg forstår bare ikke hva det er.. jeg har utflod, men det har jeg alltid hatt...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 Kan han ikke bare ha sex med andre da? Så får han dekket sitt behov og du slipper å ha sex. Hvis du elsker han så lar du han få lov til det, av kjærlighet og omtanke for han. Det blir verre hvis han vil ha barn en dag. Lurer på hvordan dere skal løse det?
Gjest HunterLady Skrevet 29. juni 2011 #5 Skrevet 29. juni 2011 Kan han ikke bare ha sex med andre da? Så får han dekket sitt behov og du slipper å ha sex. Hvis du elsker han så lar du han få lov til det, av kjærlighet og omtanke for han. Det blir verre hvis han vil ha barn en dag. Lurer på hvordan dere skal løse det? Falt du ut av senga og slo hodet imorrest?? TS, mulig at du har sopp. Det gir ikke alltid utslag og kan være innvendig i vaginaen. Har du sjekket deg for vaginisme?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Kan være vaginisme? Eller endometriose? Eller vestibulitt, som er en ofte oversett diagnose, men meget plagsomt. Det er forøvrig vanskelig (umulig) å kommentere dette med så lite opplysninger du gir her. Hva slags smerte? Sviende, brennende, gnagende, sårt, trykkømt etc? Er smertene konstante, eller kommer og går de? Er den jevn, eller bare når han støter? Er det vondt over det hele, eller bare ytterst, på den ene siden, opp i maven, utstråling til ben e.l. At alt ser "anatomisk riktig ut" betyr ikke at de ikke kan være tilstander som ikke kan sees ved en ren visuell inspeksjon. Det kan være en betennelsestilstand, infeksjon, fortynning av slimhud osv. Blir du våt nok før penetrasjon? Har du hatt veldig hyppig og intens sex? Kondomer og latexallergi? Har du den samme smerten ved onani? Ingen her vil kunne gi deg et fullgodt svar, selv om alle tips og råd sikkert er velmente. Mitt beste tips: Dette er tydeligvis veldig plagsomt for deg. Det er hverken pinlig, vanskelig eller dumt å ta dette opp med fastlegen din eller din gynekolog (prøv en ny konsultasjon - gjerne hos en annen). Kanskje finnes en meget enkel behandling. Uansett må du undersøkes nøye. Og det er kanskje bedre at en med taushetsplikt og kompetanse gjør det, enn å ta imot spekulasjoner og synsing på et nettforum? (Men det er en ærlig sak å spørre, altså....) Jeg håber du finner ut av det - skriv gjerne hvordan det er gått efter hvert
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Hei TS her. la meg begynne med å svare deg om mener at han burde få ha sex med andre. Det er dessverre noe jeg ikke kunne gått med på. Det strider mot mine følelser og syn på parforhold. Dersom han ikke skulle ønske å være i et forhold med meg grunnet lite sex ville jeg forstått det. Jeg vil gjerne ha lyst, men grunnet smerten har jeg altså ikke det. Selvfølgelig finnes det andre måter å utøve seksualitet på, som du nevner "analsex", men det er da ikke det jeg søker i dette tilfellet. jeg har lest litt om vestibulitt, og jeg har tenkt tanken. Jeg har vært hos flere gynokolger. Den ene satt meg på antibiotika ( typisk der de ikke tør innrømme at de ikke har svaret). Jeg er sykepleier så jeg har ingen problemer med å diskutere dette med min lege. Smerten inntrer ved penetrering/støt. Den avtar litt etterhvert. Smerten er butt og jeg blir nesten litt kvalm.. jeg har hatt dette i flere år nå så det skyldes ikke rifter, sårhet... og dersom jeg benytter leketøy skjer det samme. Vi har prøvd forskjellige typer glidekrem. Jeg presser meg gjennom sex når det har gått lang tid for at han skal ha det godt. Men det gjør så vondt at tårene triller... jeg ønsker så gjerne å tilfredsstille kjæresten min og jeg vil ha et normalt sexliv.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #11 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har det litt på samme måte. Men er ganske sikker på at det sitter i hodet mitt. En eller annen gang har jeg fått vondt, og siden da så har jeg vært anspent når jeg skal ha sex. Det hjelper litt om jeg kommer før penetrering og så har vi brukt glidekrem. Har ikke løst hvordan jeg skal få vekk tankene, men prøver å nyte uten å tenke. I helgen var første gang på leeenge jeg ble skikkelig våt og kåt uten berøring i skrittet. Det eneste han gjorde var å kna meg på puppene, noe som var merkelig, fordi de aldri har vært noe særlig til erogen sone.
Gjest Tammie Skrevet 6. juli 2011 #12 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Riksen har vel en slags kvinneklinikk? Endret 6. juli 2011 av Tammie
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #13 Skrevet 6. juli 2011 Ja, jeg har lest at dersom man er vant med å ha vondt så antar man også at det skal gjøre vondt neste gang og derfor knytter man musklene og smerten blir forsterket. Men jeg har prøvd å bruke lang tid... masse glidemiddel... men smerten er reel :/
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #14 Skrevet 14. juli 2011 Kan godt hende det er vestibulitt. Josef Ekgren på majorstuaklinikken i Oslo kan mye om dette og er mange som anbefaler han. Har selv vært der og rådene jeg fikk var å stresse minimalt, ha det godt med meg selv, gjøre masse knipeøvelser og gå ned 5 kg (til tross for at jeg har en normal BMI). Husker ikke hvorfor men det hadde noe med betennelse og fettceller å gjøre. Fikk atropin øyedråper som skal gjøre slik at musklene slapper av og diflucan for utelukking av sopp. Ingen av de har hjulpet. Kan bli flinkere med knipeøvelsene og har ikke prøvd å gå ned i vekt enda, siden jeg hater å trene og er veldig glad i mat :gjeiper: Har hatt smerter i 6 år nå, men har et ok sexliv på tross av dette. Brennende smerte ved inntrengning som avtar etterhvert, slik at morroa kan begynne Det siste du må gjøre er å ha sex når du ikke har lyst! Vestibulitt er ødeleggende nok for psyken og sexlivet så det gjør det bare myyye verre. Jeg tror det kan finnes sinnsykt mye forskjellige grunner som gjør at man får smerter. Problemet er bare at leger og gynekologer ikke har vett til å utforske dette, og det er vanskelig å finne ut av selv. Blir med henvisning til sexolog eller rikshospitalet (som jeg ikke kan anbefale) og test av kjønnsykdommer. Har lest mye om dette og noen av grunnene kan være candidainfeksjon, endometriose, tørre slimhinner, allergi mot kjemikalier og stoffer i dopapir, truseinnlegg, såper, shampo og alt som kan få kontakt med området. Leste om ei som hadde fått vestibulitt som diagnose som ble frisk av å bytte til kun naturlige, organiske produkter. Er andre ting og som jeg ikke husker i farta.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #15 Skrevet 4. november 2011 Jeg er ganske sikker på at dette er vestibulitt. Smerten er sviende og vond. Skal forsøke å få en henvisning når jeg skal til legen i staren av desember... aner bare ikke hvor... alle sier så mye forskjellig....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå