Gå til innhold

Kjæresten min rakker ned på hunden og ødelegger selvbildet mitt :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har alltid rakket ned på hunden min og det blir ennda mer av det for tiden. Før brydde jeg meg ikke, men nå kjenner jeg at jeg tar mye av det til meg og blir ofte litt lei meg :( Jeg har en søt labrador og han sier den er rund og tjukk. Den er foresten normalvektig. Men han kaller den for tjukkebollefeita. En annen ting han sier er at jeg ikke må vise meg med den, fordi den ser så teit ut at folk vi le av oss. Han nekter å bli med og gå turer med den fordi han skjemmes av å bli sett med den.

I begynnelsen køddet han mest om at den var svart og burte vært i afrika og litt sånn uskyldig mobbing av den. Men nå syns jeg han ser mye stygt som sårer meg, og jeg lurer på om han faktisk mener det. Kommer hunden bort til han sier han æsj og setter seg en annen plass. Tror det er litt spøk i det, men også noe ærlig. Hvordan skal jeg takle dette. Jeg er så glad i både hunden min og han :(

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har alltid rakket ned på hunden min og det blir ennda mer av det for tiden. Før brydde jeg meg ikke, men nå kjenner jeg at jeg tar mye av det til meg og blir ofte litt lei meg :( Jeg har en søt labrador og han sier den er rund og tjukk. Den er foresten normalvektig. Men han kaller den for tjukkebollefeita. En annen ting han sier er at jeg ikke må vise meg med den, fordi den ser så teit ut at folk vi le av oss. Han nekter å bli med og gå turer med den fordi han skjemmes av å bli sett med den.

I begynnelsen køddet han mest om at den var svart og burte vært i afrika og litt sånn uskyldig mobbing av den. Men nå syns jeg han ser mye stygt som sårer meg, og jeg lurer på om han faktisk mener det. Kommer hunden bort til han sier han æsj og setter seg en annen plass. Tror det er litt spøk i det, men også noe ærlig. Hvordan skal jeg takle dette. Jeg er så glad i både hunden min og han :(

snakk med han å fortell at du blir fryktelig såra. hvis han ikke slutter så begynn å behandle han på samme måte som han behandler hunden. det måtte jeg gjøre. å det funket! :klemmer:

• Liker 7
Gjest pålogget
Skrevet

har vært der selv bare at det var mine venninner som på en måte mobbet hunden min, ble så fryktelig såra, for i mine øyne var hun nydelig, selv som skitten. :rodmer: hehe..Rakk aldri å si ifra til mine venninner før hunden min døde....åh som jeg savner henne :tristbla: Nå tenker jeg at hunden min hadde fortjent at jeg hadde stått opp for henne!! :sukk:

Håper det ordner seg :klemmer:

Gjest Aria.
Skrevet

FY søren så dårlig gjort!!!!! Mot deg og hunden din!

Kan du ikke spørre han rett ut: liker du ikke hunden min? mener du at jeg skal avlive han fordi du ikke liker han? Eller spørre hva har egentlig hunden min gjort deg?

kanskje han ikke liker hunder? Eller er litt redd? Kan det hende at han kan være sjalu? Uansett uakseptabelt og holde på sånn, si at det er flaut å bli sett med den? Hva i all verden?? Tror heller jeg hadde blitt flau av å bli sett med han.

Tror nesten jeg hadde prøvd litt samme behandling mot kjæresten min, litt på spøk, men også så han fikk se hvor teit han oppførte seg. Snu meg og si "Æsj" når han kommer bort, finn slike koselige kallenavn til han også, og si at du ikke kan vise deg med han med hunde-vennene dine, eller familien din, fordi han er så teit at de vil le av deg. Også hadde jeg avsluttet med et stort smil og gått ut på en fin tur med hunden min :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han egentlig er redd hunder?

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en psykopat. Nydelig type det der du. Men dere jenter liker jo ikke gutter som er snille, omtenksomme, varme, som elsker dere, dere liker "bad boys". Da får du faktisk skylde deg selv, synes jeg.

Skrevet

For en tosk! Jeg skal ikke spekulere i hva som ligger til grunn for en sånn oppførsel, men noe må det da være.. Kanskje han er sjalu? Enten det, eller som noen foreslo over her, at han rett og slett er redd hunder? Men uansett hva det er, så skal du ikke finne deg i dette! :kjefte: Hvis du ikke har barn, så blir jo hunden som barnet ditt. Spør om han hadde oppført seg likedan mot barnet ditt? "For en stygg og feit unge du har! Jeg vil ikke gå ut sammen med den ungen for folk vil se rart på oss for den er så stygg!" Og hadde du godtatt det da?

Du må ta en alvorsprat med han snarest. Ikke bare sånn i forbifarten, men sett deg ned og si at det er noe du må snakke med han om. Så forklarer du hvor glad du er i hunden din, og si at det sårer deg voldsomt når han sier sånt. Ta gjerne det eksemplet med ungen, eller ta et eksempel med noen han er glad i, og spør hvordan han ville oppleve det om du sa sånne ting om han/henne.

P.s Du kan være sikker på at hunden også merker dette..

• Liker 1
Skrevet

Herregud å umoden typen din er!! Snakk med han og fortell at du blir såret når han holder på sånn. Det er ikke okey. Jeg hadde blitt drit sur om noen mobbet hunden min på den måten. Uansett om det var typen eller bestevenninna mi.

Skrevet (endret)

Minner meg om onkelen min, han skal alltid rakke ned på hunden min. Til slutt klikket det for meg, og jeg skjelte han ut så høyt jeg kunne (i et selskap, var vel rundt 20 stk som hørte på). Han har holdt kjeft siden det.

Endret av MalloryK
  • Liker 5
Skrevet

Det er utrolig sårende når noen sier noe negativt om dyr man er glad i. Og det må være ekstra ille når den som sier noe er kjæresten din.

Man ville som nevnt over her aldri sagt noe sånt om en unge. Fortell ham at du blir lei deg av at han sier sånn. Hvis han skal være sammen med deg må han også tåle at du har hund. Dere er en pakke-deal. Da må han skjerpe seg og bli kjent med hunden, ikke oppføre seg som en drittunge som bare sier meningsløst teite og sårende ting til den han er glad i!

Skrevet

Unnskyld meg, men han høres ut som en usympatisk og barnslig dust!

Be han oppføre seg mot voffen din og deg hvis han skal ha noe håp for forholdet :kjefte:

• Liker 1
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

For en drittsekk! Be han skjerpe seg!

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde blitt lei meg selv om kjæresten min snakket sånn om katten min. :kjefte: Da hadde det i så fall blitt liv i leier'n og en stor krangel. (man snakker ikke stygt om ting/dyr/personer andre kjenner og er god venn med/liker godt, og du reagerer jo sikkert litt på det i og med at hunden ikke kan forsvare seg verbalt selv.) Du kan jo heller bare si til han at du ikke vil ha med han på tur heller, for "Du vil jo ikke bli sett sammen med hva som helst" :sjenert:

Skrevet (endret)

Min far pleier å fleipe om at bikkja mi ikke er den skarpeste kniven i skuffen og så pysete at vi må sjekke om det er bikkja eller viltet som kommer først før vi skyter!:gjeiper:

Men det er gjort i kjærlighet, og jeg vet at han er imponert over hva hunden har lært siden vi fikk den omplassert!:rodmer:

Men slik oppførsel som kjæresten din utviser, ville jeg ikke akseptert! Selv synes jeg pudler, afghanske mynder og andre er så stygge og teite at jeg blir flau over at folk tror den er min hvis jeg må passe, men sier det allikevel ikke til eieren!:roll:

Endret av kaprifolen
Skrevet

Sjarmerende type med god humor du har, ser ut som de dyrene du har ikke går så godt overens. Behold det dyret som gir mest kjærlighet i livet ditt og kvitt deg med det andre.

• Liker 2
Skrevet

Han viser veldig liten respekt for deg og hunden, og du aksepterer det om du ikke ber han stoppe. Si klart i fra til han at dette sårer deg, og at du vil at han skal slutte med det. Fortsetter han med dette, ville jeg sagt klart i fra til han at da fikk han ikke være i nærheten av hunden i det hele tatt.

Skrevet

Tør jeg spørre hvor gammel han er? Og hvor lenge har han bedrevet denne oppførselen?

Åpne kjeften din å fortell ham nøyaktig hva du synes om oppførselen hans.

Jeg ville gitt han et ultimatium; Hold snavla, eller stikk. Enkelt og greit.

Skrevet

Hadde blitt lei meg selv om kjæresten min snakket sånn om katten min. :kjefte: Da hadde det i så fall blitt liv i leier'n og en stor krangel. (man snakker ikke stygt om ting/dyr/personer andre kjenner og er god venn med/liker godt, og du reagerer jo sikkert litt på det i og med at hunden ikke kan forsvare seg verbalt selv.) Du kan jo heller bare si til han at du ikke vil ha med han på tur heller, for "Du vil jo ikke bli sett sammen med hva som helst" :sjenert:

haha! den var ikke dum :D

God ide! bruk det han sier om hunden din mot ham!

Skrevet

Minner meg om onkelen min, han skal alltid rakke ned på hunden min. Til slutt klikket det for meg, og jeg skjelte han ut så høyt jeg kunne (i et selskap, var vel rundt 20 stk som hørte på). Han har holdt kjeft siden det.

Denne var god synes jeg! Ingen liker at andre rakker ned på noens hund. Hunden er jo en del av familien, akkurat som familiens barn. Må prøve å rakke ned på min søte som akkurat har kommet i hus. NÅDE DEN! Spørs om det ligger et snev av sjalusi her. Du roser og koser sikkert mye med hunden din, kanskje han ønsker like mye som jeg er sikker på du gir han. Kanskje han ser hunden som en konkurrent? Ikke vet jeg, men du er den eneste støtten og tryggheten hunden har i livet og elsker det for alt i verden. Hunder har en merkelig evne til å føle hvordan stemningen er i luften. De leser kroppspråk av og til bedre enn oss selv. Kanskje hunden din merker det også at han prøver å skygge banen? Håper du finner en god løsning. Vet ikke helt det å gå så skjelle på han skulle gi bedre utfall. Høres kanskje litt barnslig ut på meg, men vi er jo alle forskjellige. Kanskje det virker for noen. Skal vedde på at hunden din er kjempefin og kjempekos jeg :)

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg er den sarkatiske typen, så jeg ville tatt igjen med samme mynt.

"Svart Tskjorte pus? Herregud er du fra Afrika eller?"

"Kino? Nei, det er lyst uten. Haha, jeg kan jo ikke bli sett med deg, folk kommer til å tro jeg er helt teit".

...og passet på at slike kommentarer kom kort nok etter hundekommentarene til at han kunne innse hvor tåpelig han høres ut. Er nok en veldig barnslig holdning og neppe en god løsning, men kjenner jeg megselv rett så ville jeg nok tatt en slik passiv-agressiv holdning til det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...