Gå til innhold

Hva koster herligheten ?

Hvor mye koster bryllupet totalt ?  

1. 1. Hvor mye koster bryllupet totalt ?

• 10 000 - 20 000
      2
    • 30 000 - 40 000
      8
    • 50 000 - 60 000
      9
    • 70 000 - 80 000
      15
    • 90 000 - 100 000
      12
    • 110 000 - 130 000
      12
    • 140 000 - 160 000
      3
    • Mer enn 160 000 kroner
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Næmmen?! Skal du også gifte deg i costa del Tromsø??? *ler* Så hyggelig å høre da!!

Har du noen idè om hvor du skal ha festen? Hotell eller leid festlokale? Vi skal ha festen i Båthavna. Suuuuperypperlig lokale, passe stort til oss, alt av dekketøy opptil 80 gjester er der...stort sett; helt perfekt. Dyrt å leie er det heller ikke; 2200,- INKL vask ja!!!! :)

Men....bor du også i byen ????:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt bryllup kommer på ca 160 000 kroner.

Ha tror jeg det meste er inkludert, kjempe bra synes jeg, har kun sprengt budsjettet med 60 000 kroner :oops:

Skrevet

Vi brukte litt i overkant av 130.000

Dette med 24 dagers bryllupsreise til Bali, Lombok og Singapore.

Brukte 50.000 kr på middag og lokalleie..

Kjolen min kostet 16.500

Blomstene kom på tilsammen ca5000

Fotograf (album, 53 bilder og 130 takkekort): ca 6000

Så kommer jo alle "små-beløpene": kake, klær til han, fotoalbum, engangskamera og framkalling av disse, hotellrom, betalte litt for forlover (litt på kjole, reise opp til oss for å hjelpe med litt ting), resten av mitt utstyr.. + +

Ble endel penger, gitt..

MEN DET VAR DEFINITIVT VERDT HVEEEEEEEER ENESTE LILLE KRONE!!!!

Skrevet

Vi kommer nok opp i 120 000, inkludert bryllupsreisen.

Skrevet

Vi kommer nok opp i nærmere 100.-150.000 inkl. bryllupsreisen.. Det er utrolig dyrt å gifte seg.. :roll:

Vi har begge stooore familier som skal komme til middagen + en stor vennegjeng som kommer til kaffen.

Frisør og sminke skal moren til sambo gjøre, da hun er frisør og utrolig flink. Lokale får vi billig, kirken er gratis. Bil til kirken blir gratis- da vi låner en veteranbil til en kompis av svigerfar..

Det dyreste blir nok mat og drikke + reisen.

Nå har vi ikke planlagt så utrolig mye enda, men det er dette beløpet som er avsatt..

Må nok sette opp budsjett ja...

Skrevet
har kun sprengt budsjettet med 60 000 kroner :oops:

Men snurre da....ikke noen liten budsjett sprekk du har hatt heller da..... :o

Hvilke utgifter er det som er kommet som dere glemte å ta med i budsjettet? *nysgjerrig* vil nødig få en like stor sprekk som deg snurre så advar meg!!! :blunke:

Skrevet

Vi regner vel med å bruke rundt 60 000- 70 000,-

Sparer da inn ved:

-Gratis Transport (kjenner en som eier bilfirma)

-Rimelig frisør (kjenner ei som er frisør)

-Billig cateringfirma (forloveren til mannen har drevet firma lenge)

-Kjøpt kjole brukt (6000, - inkl. slør m.m)

-Kjenner fotograf

Mulig det går en del under budsjett også :D

Prøver å få til alt det vi ønsker oss, men kjøper ikke over evne med argumentet at det er en dag for livet. Tror man får en fantastisk dag ved å planlegge nøye, og spare inn der hvor man har mulighet. Det kommer jo en dag etterpå også, og da er det deilig å kose seg litt, istedet for å leve på ertersuppe og kjøpekort :-? . Vi er uansett nødt til å gjøre det sånn, for vi skal betale bryllupet selv.

• 7 måneder senere...
Skrevet
Jeg svarte 110 000 - 130 000, regner med at vi lander på rundt 120 000,- Mye penger, ja, men det er verdt det. Også kommer bryllupsreisen i tillegg da...  :lol:

(Denne er jo faktisk fortsatt aktuell....)

Vi er nå helt i sluttfasen av bryllupsplanene, ettersom dagen nermer seg.

Regnskapet og budsjettet viser at tilsammen koster hele bryllupet oss 200 000,- Vi har bare overskridi budsjettet litt, men har klart det fint med tanke på finansiering... Og bryllupsreisa på 46 000,- kommer fortsatt i tillegg...

Noen andre som har overskridi budsjettet??

Skrevet

Håper at vi klarer å holde oss under 30.000. Da har vi fått venner og familie til å bake kaker, lager bordoppsatser av blomster i hagen til foreldrene mine, leid lokale, kjenner en kokk som stiller gratis, har kjøpt all alkoholen i Sverige, mamma er frisøren min, brudepikekjoler har hun også sydd, kjøpte min kjole til halv pris (ny), leier klær til han for 1.100, vi skal ha 61 gjester. Transport fra kirken blir billig, for mine foreldre kjenner han som skal kjøre oss. Fotografen skal ha 3.000. Brudebukett med knapphullsblomster og alt kommer på ca 2300. Servietter kr. 120, duk 1.200. Sånn som jeg husker i farten :wink:

Skrevet

Vi holdt budsjett. Mellom 90.000,- og 100.000,-.

Mye penger, men verdt hver krone. Vi sparte oss opp til dette og har ikke lånt en eneste krone og heller ikke blitt supplert fra foreldre (bortsett fra at mine foreldre betalte brudekjolen).

Skrevet

Håper vi ikke kommer over 50 000, men litt tidlig å si enda, er leeeeenge igjen dit! Ønsker å ha igjen litt av sparepengene til etter bryllupet også :-)

Skrevet
Håper vi ikke kommer over 50 000' date=' men litt tidlig å si enda, er leeeeenge igjen dit! Ønsker å ha igjen litt av sparepengene til etter bryllupet også :-)[/quote']

Samme her! (Og vi skal gifte oss samme dag attpåtil... :wink:)

Skrevet

Vet faktisk ikke hva bryllupet kommer på, etter som festen blir dekket av foreldrene våre...men vi kommer til å ha utgifter på i hvert fall 25.000 for klær, fotograf, trompetist, frisør og brudebukett.

Skrevet

Tror bryllupet kom på nærmere 80.000.

Foreldrene våre stod for pynt i kirken, band, fotograf og en del drikkevarer, så er ikke helt sikker.

Skrevet

Det er en stund siden jeg giftet meg, men da kostet det i overkant av 70.000,-, det var med absolutt alt. Ca. 60 gjester.

Skrevet

Huff... Det er dyrt å gifte seg! Lenge igjen til jeg skal gifte meg, så budsjettet er ikke satt opp ennå, men jeg håper vi klarer å holde oss under 50 000,- dersom vi gjør en del selv. Bryllupsreisen kommer da i tillegg. Å ende opp med et bryllup til 100-200 000 er ihvertfall uaktuelt for vår del, vi klarer rett og slett ikke å spare opp så mye penger. Ønsker ikke å ende opp med gjeld pga bryllup... - det holder at vi allerede har studielån, billån og huslån... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...