Gå til innhold

Hva koster herligheten ?

Hvor mye koster bryllupet totalt ?  

1. 1. Hvor mye koster bryllupet totalt ?

• 10 000 - 20 000
      2
    • 30 000 - 40 000
      8
    • 50 000 - 60 000
      9
    • 70 000 - 80 000
      15
    • 90 000 - 100 000
      12
    • 110 000 - 130 000
      12
    • 140 000 - 160 000
      3
    • Mer enn 160 000 kroner
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Caliente skrev:Til dere som kommer opp mot og over 100.000 kroner - Hva i all verden bruker dere alle pengene på??? Og hvor henter dere dem??

Jeg bare spør. Vi har satt opp budsjett, og noe 100.000 kommer vi ikke i nærheten av engang. Enda vi ikke direkte går inn for å spare på noe, og har godt over 100 gjester.

Bare klærne våre kommer på nesten tredve tusen, da.....

Og alkohol til mat og fri bar kommer vel på omtrent det samme....

Mat og kaker rundt tjue-tjuefem tusen....

Lokal-leie og leie av kirke og prest kommer på neste tjue tusen.....

Hva er det jeg bruker penger på som du ikke brukler på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle sparetips mottas med takk, men jeg synes ike vi sløser noe sted. Mat og drikke er våre største poster

Skrevet

De går til alt mulig rart!! Synes det er vanskelig å finne noen steder å spare inne på, når man vil ha i både pose og sekk. Men det går greit, vi sparer!

:enig_animasjon:

Skrevet

Sparetips: benytt venner og kjente i størst mulig utstrekning - f.eks til transport (hvis dere kjenner en som har veteranbil, f. eks), fotografering, kakebaking, sying av klær...lag innbydelsene selv, bruk markblomster som dekorasjon, benytt musikere i familien/vennekretsen. Mulighetene er mange bare man er litt oppfinnsom (og ikke er redd for å få et nei...)

Skrevet

Svarte 70 000-80-000. Tro det blir nærmere 80 enn 70. Da er det ca. 70 til middag og noen fler til kaffe. Lurer på hva det blir tilslutt?? :wink:

Skrevet

10,000- 20,000 svarte jeg.

Vi har et budsjett på 15.000 og det ser foreløpig ut til å holde. Men man vet jo aldri.

For det første har vi ikke økonomi til noe større, og kommer nok aldri til å få det heller..hehe...

Men vi får likevel en storartet dag.

For det andre så ønsker ikke vi å invitere "halve" verden til VÅR dag. Sært?? jada. Men sånn er nå vi. Det skal være litt intimt og kosleig. ikke stort og uoversiktlig!

Vår største utgift er fotograf og klær. Disse kommer på ca 6-7000 tilsammen.

Så man kan gjøre det billig hvis man vil.

Men hver må ta sine valg og ingen kan si at noen andres valg er gale. Selv om man er dypt uenig :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke satt opp noe budsjett ennå, men vi har bestemt oss for å holde beina på bakken og kutte der vi kan. ikke fordi vi har dårlig råd, men fordi vi ikke har lyst til å bruke 120.000 kroner på en dag.

Vi skal ihvertfall ikke ha dyrere bryllup enn at vi har råd til bryllupsreise. Reisen er minst like vitkig som selskapet, synes nå jeg som elsker å reise.

Vi håper at vi kommer under 70.000, men det vet vi altså ikke ennå. REise kommer i så fall i tillegg.

Jeg regner med å spare ved å: kjøpe kjole brukt, bruke en fotograf vi kjenner og ikke bruke mye penger på brudebil. I tillegg velger vi ikke det dyreste stedet, og vi velger en kirke der vi ikke trenger å betale fordi vi ikke hører til.

Skrevet

Jeg svarte 50 000 - 60 000,- Vi håper på å komme under 60 000 tilsammen. Mamma og pappa betaler bortimot 20 000,- Vi betaler ca 40 000,-

Skrevet
Hos oss er det middagen som er det dyreste..

Samme her - vi har vært heldige, og får leie lokale, kirke og prest gratis. Alt går gjennom kjente, så det har vært en del arbeid og en god del spørrerunder, men nå ser alt ut til å gå bra!

Vi skal ha varm buffet. Maten og drikke vil komme på under 10000 kroner for alle (bor ikke i Norge -alkoholen er litt billigere...). Ellers vil nok kjolen koste en del. Altså kommer vi på en sum mellom 10-og 20000 kroner. Er fornøyd med det :wink:

Skrevet

Jeg svarte mellom 50-60000. Det holder nok.

Skrevet

Blir sikkert omtrent 70-80 000 til oss, tenker jeg. Håper ikke det blir så mye, men mine budsjetter har det med å sprekke så det er like greit å bare forberede seg på det med en gang.

Skrevet

Svarte mellom 40-50000. Siste opptelling i budsjettet viste ca 42000,-. Har satt av 50' til bryllupet og kommer vi godt under det er vi såååre fornøyde. Resterende penger kommer til å bli satt på høyrentekonto og kose seg bittelitt før vi reiser på bryllupsreise i juli ca. Største utgiftspost i vårt budsjett er mat og drikke (skal ha fri bar) Vi blir ca 55 gjester.

Skrevet
Til dere som kommer opp mot og over 100.000 kroner - Hva i all verden bruker dere alle pengene på??? :o Og hvor henter dere dem??

Jeg bare spør. Vi har satt opp budsjett, og noe 100.000 kommer vi ikke i nærheten av engang. Enda vi ikke direkte går inn for å spare på noe, og har godt over 100 gjester.

Bare vent å se til slutt når bryllupet er over og du regner med alt. Da har sikkert budsjettet ditt sprukket også, spesielt med 100 gjester. :wink:

Vi var 35 til middag og 20 kom til kaffen. Og vårt opprinnelige budsjett var på kr. 65000,- men vi endte på nærmere 80000,- Det er utrolig mange ting som man ikke tenker på, og som faktisk resulterer i betydelige innhugg i sparepengene. Spesielt hvis man skal gjøre alt med lokaler og slikt selv. Jeg kan nevne: duker, snacks, kaffe og barinnhold.

Og når man tenker på utgifter til fotograf - ja, da kan du plusse på det dobbelte. Man skal jo ha takkekort og forstørringer til seg selv og foreldre. Og det kommet i tillegg til den pakken du allerede har bestilt.

Og slik fortsetter det og balle på seg. Du bruker mer penger på bryllupsreien enn planlagt. Det finnes 10.000 grunner til at budsjettet sprekker.

Vi brukte alt av feriepenger og skattepenger og så spredde vi innkjøpene/utgiftene over 6 mnd. Da gikk det på hengende håret. Levde på mat fra fryseren i 1 uke etter at vi kom hjem fra bryllupsreise og før vi fikk lønning igjen. :ler:

Lykke til med forbredelsene alle sammen!

Skrevet
Skal du gifte deg i Tromsø' date=' Scorpina?[/quote']

Jada - skal det ja! Som ekte Tromsøværing (så også min mann-in-spe) så ville det vel vært dødelig fornærmende for min OGSÅ ekte Tromsøværing av en mor å gifte seg i en annen by....hemmm.....

Hvordan det da?:)

Skrevet

vi kommer nok til å bruke mellom 40 og 50000kr.

syns det er mye jeg... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare lurte :D Skal selv gifte meg der, og kan nesten ikke vente. Gleder meg til jeg skal ta fatt på alt av planlegging og leting av lokaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...