Thomasine Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Hei. Pappaen min fyller rundt år snart og han vil IKKE ha selskap! Den nærmeste familien skal ta ham med på en bedre restaurant, men hvilken? Han er ikke glad i fisk eller indisk. Noen her som har vært på Ekebergrestauranten? Er mere opptatt av at maten er god og ikke for små porsjoner framfor det estetiske (hvordan maten er lagt på tallerkenen... ) Pappa er glad i mat!!
Gjest NozMonster Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 (endret) hmmm..."fine restuaranter" og "ikke lite mat på tallerknenen" passer desverre ikke sammmen i samme setning... her så det ut som de hadde mye godt! http://www.papasigolo.no/?ref=vibb.no om du klikker deg inn på kjøttmenyen, så tror jeg det er såkalt "fin mat" - hjort og villsvin og greier jo! ( hver sin smak heldigvis ) Endret 28. juni 2011 av NozMonster 1
Thomasine Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2011 Skal ta en titt på linken din - med fin mente jeg noe litt mere enn lokalcafeen på hjørnet eller burger-kjeder... ;O) Rett og slett gode restauranter! Alle gode restauranter har vel ikke små porsjoner...
Thomasine Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2011 Ble ikke rare lista her nei... Spiste på Druen(Aker Brygge) og Olympen (Grønland) i uka som gikk - kan anbefale begge deler!! Særlig desserten på Olympen! Beste jeg har smakt på leeenge!!! Jordbærmousse servert i små Norgesglass!
Glitnir Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Tja, dersom dere virkelig skal gjøre det fint så har jo Oslo fått noen Michelin-restauranter etterhvert, alle de er jo gode - om enn dyre. Det finnes også flere som jeg liker godt som ikke har Michelin-stjerne, men likevel har mat av høy klasse. Noen av mine favoritter: Restaurant Fjord - ren sjømatrestaurant, har kun en fast 3-, 4- eller 5-retter som byttes en gang i uken. Nydelig mat! Samme eiere står også bak Restaurant Eik og Restaurant Eik Annen Etage, som kjører samme konsept og også kan anbefales. Sistnevnte har en litt tyngre og mer "posh" stil. Arakataka - samme konsept som over, forholdsvis billig ift. kvalitet, ganske uformell stil Stadtholderens mat- og vinkjeller - ligger i kjelleren under Michelinstedet Stadtholdergaarden, med samme eiere og vinkjeller. Serverer en fast 10-retter til 600 kroner, bytter kanskje en gang hver annen måned. Fantastisk god mat til prisen! Grefsenkollen restaurant - fantastisk utsikt over Oslo, nydelig lokale, kjempegod mat. Har også en rimeligere 3-retter på søndagene. Vognmand Nilsen - trivelig lokale på Grønland med forholdsvis rimelig mat og god service. Hmm, kunne fortsatt denne lista en stund. Masse bra i Oslo etterhvert. Dog er nok mange av de bedre restaurantene, med unntak av på Aker Brygge/Tjuvholmen, stengt i juli. Håper dere finner et bra sted for bursdagsfeiringen! 1
ordjente Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Ekebergrestauranten er super, var faktisk i bursdagsselskap der for noen uker siden og det var helt topp. Hvis dere liker sjømat er Tjuvholmen Sjømagasin også veldig bra.
CoffeeCup Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Holmenkollen restaurant! VELDIG god mat der, og er ikke så dyrt som du kanskje tror Får vann i munnen av å tenke på sist jeg spiste der faktisk! Også er det selvfølgelig flott utsikt! Terningkast 6 etter min bedømming.
Grønt blad Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Vil anbefale Le Canard på Frogner. Dyrt, men absolutt verdt prisen. Når det gjelder porsjonsstørrelsen er ikke porsjonene enormt store (de er vel normale), men det er mange av dem i tillegg til venteretter. Tror selv en storspiser er fornøyd når måltidet er over. Jeg har vært på Ekebergrestauranten, og jeg må si jeg ble litt skuffet over maten. Kanskje jeg hadde for store forhåpninger? Maten var god, men kunne være enda mye bedre. De har dog fantastisk utsikt og hyggelig personale. Er noen år siden jeg var der sist, og kan hende at maten har blitt bedre. Har også hørt at Frognerseteren skal være bra, men god mat og flott utsikt, men jeg har ikke vært der selv. Andre tips jeg har fått, men ikke har vært ennå: Statholdergaarden (fantastisk mat), Oro (også fantastisk mat) og Lysebu. Endret 5. juli 2011 av Grønt blad
Grønt blad Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Stadtholderens mat- og vinkjeller - ligger i kjelleren under Michelinstedet Stadtholdergaarden, med samme eiere og vinkjeller. Serverer en fast 10-retter til 600 kroner, bytter kanskje en gang hver annen måned. Fantastisk god mat til prisen! Godt tips. Husk å bestille bord litt mer enn et par dager før (har brent meg på det et par ganger...)
Daria Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Posthallen Carls (irriterende nettside, men god mat ) Lemongrass En god del av de finere restaurantene i byen har helt eller delvis sommerstengt i juli, da... hmmm..."fine restuaranter" og "ikke lite mat på tallerknenen" passer desverre ikke sammmen i samme setning... her så det ut som de hadde mye godt! http://www.papasigolo.no/?ref=vibb.no om du klikker deg inn på kjøttmenyen, så tror jeg det er såkalt "fin mat" - hjort og villsvin og greier jo! ( hver sin smak heldigvis ) Spy-smiley i en restaurantanbefaling virker jo alltid overbevisende og fristende... 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Spy-smiley i en restaurantanbefaling virker jo alltid overbevisende og fristende... Enig med deg! Jeg tar mat såpass alvorlig at jeg mener spysmiley-innlegg systematisk burde modereres vekk fra matforumet. Det er noe temmelig respektløst med denslags smileybruk - omtrent som å spy ved bordet. 1
Gjest navnelapp Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Her er ei liste over dei fine restaurantane i Oslo - og når dei har stengt i sommar. Kan vere nyttig?
Tonka Skrevet 7. juli 2011 #13 Skrevet 7. juli 2011 hmmm..."fine restuaranter" og "ikke lite mat på tallerknenen" passer desverre ikke sammmen i samme setning... Det der vitner bare om uvitenhet. Ekebergrestauranten serverer fantastisk mat, og ja, de har store, gode porsjoner. Passer godt til bursdagsfeiringer for foreldre også, jeg hadde med bestesvigers (besteforeldrene til kjæresten) på bursdagsfeiring i fjor. Andre som er verdt å prøve er Brasserie Blanche og Argent.
Grønt blad Skrevet 7. juli 2011 #14 Skrevet 7. juli 2011 Det der vitner bare om uvitenhet. Ekebergrestauranten serverer fantastisk mat, og ja, de har store, gode porsjoner. Passer godt til bursdagsfeiringer for foreldre også, jeg hadde med bestesvigers (besteforeldrene til kjæresten) på bursdagsfeiring i fjor. Andre som er verdt å prøve er Brasserie Blanche og Argent. Argent (Operaens fine dining) er god, ja
dobby Skrevet 7. juli 2011 #15 Skrevet 7. juli 2011 Om han er glad i biff (fedre er jo som regel det...), er Borggården eit godt tips. Dei har nydeleg mat, og ein kan velje om ein vil ha 200g eller 300g biff.
Giacomo_P Skrevet 9. juli 2011 #16 Skrevet 9. juli 2011 Restaurant Eik Super mat, vidunderlig service, god kompetanse på vin - og relativt rimelig i forhold til den høye kvaliteten. Bør bestilles i god tid. Dersom dere ikke har veldig mye penger er nok dette det beste alternativet hvis høy kvalitet er viktig. Brasserie France kan også anbefales. Hvis budgettet er stort, finnes det mange flere alternativer (se posten om Michelin-restauranter)
Thomasine Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 12. juli 2011 Wow! Her rant det inn med tips! Deilig! Da har vi noe å velge i neste gang det er noe... Vi endte opp i Drøbak på Kumlegaarden. God mat, koselig sted.
Pingting Skrevet 14. juli 2011 #18 Skrevet 14. juli 2011 Ser det er for sent for denne gang, men det er vel ikke siste gang dere skal ut å spise I tillegg til de som er nevnt, vil jeg også anbefale Akersberget. Kjempegod mat som det er lagt mye tid og omtanke i, nydelige lokaler, god service. Og de har masse ulike vin- og ølsorter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå