Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått vg1 og vg2 yrkesfag, og nå tenker jeg å få tatt studiekompetanse som privatist.

Det jeg lurer på er hvilken fag jeg må ta? Jeg er ikke over 23 år, så går ikke etter 23/5 regelen.

På vilbli.no ser det ut til at jeg må ta: Kroppsøving, Matematikk, Naturfag, Norsk, Historie.

Og så må jeg ha med to fag til (valgfag?). Kan jeg bare velge å vrake hvilken ekstra fag jeg vil ta?

Er det noen fag jeg har glemt?

Skal jo selvfølgelig snakke med en rådgiver neste måned, bare lurer hva eg må forberede meg på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått vg1 og vg2 yrkesfag, og nå tenker jeg å få tatt studiekompetanse som privatist.

Det jeg lurer på er hvilken fag jeg må ta? Jeg er ikke over 23 år, så går ikke etter 23/5 regelen.

På vilbli.no ser det ut til at jeg må ta: Kroppsøving, Matematikk, Naturfag, Norsk, Historie.

Og så må jeg ha med to fag til (valgfag?). Kan jeg bare velge å vrake hvilken ekstra fag jeg vil ta?

Er det noen fag jeg har glemt?

Skal jo selvfølgelig snakke med en rådgiver neste måned, bare lurer hva eg må forberede meg på.

Skal også ta studiekompetanse som privatist, men har ikke fått med meg at jeg må velge to programfag, men det er mulig.

Man har vel noen alternativer angående hvilke fag man kan velge, syntes sosialantropologi hørtes greit ut.

Engelsk er vel også et fag man må ta.

:Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg er ikke helt sikker på at man må ha to valgfag. Har faktisk tatt sosialantropologi som privatist, så da har jeg vel et fag i boks. Må undersøke dette nærmere!

Jeg trodde Engelsk var et avsluttende fag på vg2? Tar jeg feil da mon tro?

Skrevet (endret)

TS her.

Jeg er ikke helt sikker på at man må ha to valgfag. Har faktisk tatt sosialantropologi som privatist, så da har jeg vel et fag i boks. Må undersøke dette nærmere!

Jeg trodde Engelsk var et avsluttende fag på vg2? Tar jeg feil da mon tro?

JO dere må ha to valgfag! Jeg fikk ikke beskjed om det, så da jeg prøvde å få ordnet vitnemålet da jeg trodde jeg hadde alle fagene, så fikk jeg beskjed at jeg mangla 2 fag. Dermed måtte jeg vente et ekstra år for å ta de to fagene. Jeg måtte ha matte, engelsk, norsk, naturfag, historie og samfunnsfag + kroppsøvning og 2 valgfag.

Jeg måtte ta ekstra engelsk, pga engelsken jeg hadde på vg2 bare var et 3 timers fag. Man må ha 5 timers engelsk.

Som privatist ble dette til sammens 13 eksamener for alle fagene siden noen er både muntlig og skriftlig.

P.S for å få et vitnemål må alle fagene til sammen være 100 timer.

Endret av jahaja24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...