Nessy Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Har lest på den andre tråden her angående dette med å ønske å ha barn og det virker jo som de fleste kvinner ønsker dette. Hvis jeg skal kunne finne noen å dele livet mitt virker det som om jeg må bite i det sure eplet og en dag få barn, ganske kjipt :/ Er det noen her inne som enten kjenner eller er i ett forhold selv hvor ingen av partene ønsker barn? Ble litt deppa av å tenke på dette kjenner jeg ;P
Gjest Bjørn82 Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Har lest på den andre tråden her angående dette med å ønske å ha barn og det virker jo som de fleste kvinner ønsker dette. Hvis jeg skal kunne finne noen å dele livet mitt virker det som om jeg må bite i det sure eplet og en dag få barn, ganske kjipt :/ Er det noen her inne som enten kjenner eller er i ett forhold selv hvor ingen av partene ønsker barn? Ble litt deppa av å tenke på dette kjenner jeg ;P De fleste av oss er såpass selvopptatte at vi har lyst å reprodusere kopier av oss selv. Derfor er det vanligste at folk vil ha barn. Men jeg kjenner vertfall en dame som ikke vil ha barn.. Hun var sammen med en fyr som forsåvidt heller ikke ville ha barn.
Gjest Fable Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Hverken jeg eller mannen ønsker barn. Begge er sterilisert, så er ingen angreknapp tilgjengelig heller =p 3
Nessy Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2011 Tenker bare på hvor irriterende jeg synes unger er bare de er rundt meg. Legg til alt ansvaret og jobben med dem i tillegg til at verden blir mer fucked up for hver dag som går så er ikke akkurat det noe jeg ønsker i fremtida. Kan ikke akkurat si at jeg tror en mini-me er bra for verken meg eller verden ;p
Gjest KateW Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Er du ikke ca 20 år, Ness? Ting kan endre seg, vet du. 1
Gjest Spinell Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Er du ikke ca 20 år, Ness? Ting kan endre seg, vet du. Dette har jeg hørt siden første gang jeg proklamerte at jeg ikke ville ha barn, noensinne. Nå er jeg i slutten av 30-årene, og ting har ikke endret seg. Det finnes de som rett og slett bare vet at de ikke vil ha barn. Til TS: de fleste kvinner, og trolig også menn, ønsker seg barn i løpet av livet, men det er neppe umulig å finne noen som deler ditt syn
Gjest KateW Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Spinell, jeg vet det, altså! Og jeg vet også at det kan endre seg, og jeg vet at det finnes folk som tenker at barn er en naturlig del av et godt forhold, og ønsker ikke barn før sistnevnte er etablert. Så vi er ulike, og når man treffer noen så er det lurt å prate om disse tingene.
Gjest Fable Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Kan folk være så vennlig å holde seg for god til å si slikt ? "Ting kan endre seg" ...ja...også? Det er slik hun føler NÅ, og kanskje resten av livet og det har hun all rett til. Kanskje hun endrer mening. Men å si det på den måten blir bare nedlatende. Er drita lei av å høre det selv. =p Jeg går ikke rundt å sier til kommende foreldre at "Jaja, du kommer nok til å angre, vet du." 3
Gjest KateW Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Huh? Jeg har fulgt med på mange av innleggene til Nessy, så vidt jeg vet er han veldig ung, og har ikke hatt noen kjæreste enda. Og da tenker jeg at ting KAN endre seg. Dog vil jeg si at i innlegg to jeg skrev forsøkte jeg å utdype hva jeg mente. 1
Gjest Fable Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Ikke meningen å hakke på deg KateW.. beklager det. Men man får litt leia av folk som forteller en hva en kommer til å ønske seg.
alfredas Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Har lest på den andre tråden her angående dette med å ønske å ha barn og det virker jo som de fleste kvinner ønsker dette. Hvis jeg skal kunne finne noen å dele livet mitt virker det som om jeg må bite i det sure eplet og en dag få barn, ganske kjipt :/ Er det noen her inne som enten kjenner eller er i ett forhold selv hvor ingen av partene ønsker barn? Ble litt deppa av å tenke på dette kjenner jeg ;P Av alle de jeg har kjent og kjenner gjennom årene, så vet jeg om ett par som sier de ikke ønsker barn. Ellers vil alle andre ha! Jeg også. Men det er mulig for deg å finne en jente som ikke vil ha. Det blir bare noe vanskeligere enn ellers.
alfredas Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Tenker bare på hvor irriterende jeg synes unger er bare de er rundt meg. Hvorfor det, hva gjør de galt?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er jente og vil ikke ha barn. Synd det er så få menn som tenker det samme. Så det ideele er å treffe noen som har egne barn, og ikke vil ha flere. 2
Ego Skrevet 29. juni 2011 #14 Skrevet 29. juni 2011 Vi som ikke ønsker barn ender nok ikke nødvendigvis opp alene, men vi må nok være forberedt på å måtte vente litt lenger før vi finner rette personen for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #15 Skrevet 29. juni 2011 Absolutt alle jeg kjenner som til langt oppi 20-30åra sa de ikke skulle ha barn, har det, prøver på det, eller er singel men nå vil ha. Det er kanskje ikke så rart at vi som hører person etter person i ung alder påstår de aldri skal ha, ikke helt tror på det... Har ingenting med at vi misstror deg/dere nå, men av erfaring så begynner den godeste biologiske klokka å tikke høyere og høyere jo eldre man blir. At noen få ikke vil ha er jo helt greit. Men til slutt så er det faktisk mindretallet av de som til og med ikke ville ha barn som ender opp som barnløse. Om du ts er helt sikker på at du overhodet aldri vil ha barn så får du sterilisere deg! Det verste jeg ser er mannfolk som gang på gang greiere å pule på kvinnfolk unger og prøver å tvinge hun til abort etterpå. Vil hun ikke så er de iallefall fort ut av livet dems. Sett ett par mannfolk som har 3-4unger hver med forskjellige mødre etter denne metoden. De skulle aldri ha barn, men å gidde bruke kondom eller kutte strengen nei... Det er barn som pr idag ikke har kontakt med fedrene sine! 1
Gjest Fable Skrevet 29. juni 2011 #16 Skrevet 29. juni 2011 Hun kan ikke "bare sterilisere seg" om hun er 20. Er 25 års "aldersgrense."
Steinar40 Skrevet 29. juni 2011 #17 Skrevet 29. juni 2011 Absolutt alle jeg kjenner som til langt oppi 20-30åra sa de ikke skulle ha barn, har det, prøver på det, eller er singel men nå vil ha. Det er kanskje ikke så rart at vi som hører person etter person i ung alder påstår de aldri skal ha, ikke helt tror på det... Har ingenting med at vi misstror deg/dere nå, men av erfaring så begynner den godeste biologiske klokka å tikke høyere og høyere jo eldre man blir. At noen få ikke vil ha er jo helt greit. Men til slutt så er det faktisk mindretallet av de som til og med ikke ville ha barn som ender opp som barnløse. Om du ts er helt sikker på at du overhodet aldri vil ha barn så får du sterilisere deg! Det verste jeg ser er mannfolk som gang på gang greiere å pule på kvinnfolk unger og prøver å tvinge hun til abort etterpå. Vil hun ikke så er de iallefall fort ut av livet dems. Sett ett par mannfolk som har 3-4unger hver med forskjellige mødre etter denne metoden. De skulle aldri ha barn, men å gidde bruke kondom eller kutte strengen nei... Det er barn som pr idag ikke har kontakt med fedrene sine! Bra innlegg. Helt enig i at de fleste endrer mening med årene. Det er lett å forstå og se hvorfor som du sier. Og alle disse uansvarlige folka ... ja, hva kan man egentlig si om dem. Nakkeskudd hadde faktisk ikke vært helt feil hehe
Nessy Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 29. juni 2011 Til Katew: hadde faktisk nylig min første kjæreste men det gikk dunken etter en måneds tid :/ Hun ønsker barn i fremtida så var egentlig like greit. Til Fable: jeg er faktisk en gutt ;p Men takk for at du står opp for meg Jeg og synes også at det er tåpelig med alle som nedlatende sier at "bare vent, du kommer til å ha lyst på barn en dag du også". Det kan være jeg skifter mening men sjansene for det er minimale. Til Alfredas: Jeg synes barn er irriterende fordi de skriker, bråker, ødelegger og er masete. Du blir trolig immun til dette når du får barn selv men hver gang niesene mine kommer på besøk har jeg lyst å putte en kule i hodet mitt så jeg tror ikke barn er tingen for meg. Grunnen til jeg har tenkt litt på dette er at du vet jo aldri hvordan ting kommer til å gå når du treffer noen. Kanskje det blir en date, kanskje dere gifter dere, så da blir det litt dumt å date/bli sammen med noen som vil ha barn en dag. For hvis den dagen aldri kommer at jeg har lyst på barn så har det jo vært "bortkastet tid" for begge to siden jeg synes ikke at hverken av partene burde gi seg når det kommer til en så stor og livsforandrende beslutning. Jeg hadde aldri hatt lyst å nektet en partner barn hvis det var noe de ønsker her i livet, men igjen så ville jeg heller ikke fått barn når det er noe jeg er imot. Dermed er det greit å være på den sikre siden og date noen som har samme meninger om dette. Takk for alle svarene
Gjest KateW Skrevet 29. juni 2011 #19 Skrevet 29. juni 2011 Ikke meningen å hakke på deg KateW.. beklager det. Men man får litt leia av folk som forteller en hva en kommer til å ønske seg. Kan ikke si meg mer enig! Og dersom min kommentar kunne oppfattes slik, Ness, så beklager jeg! Og ja, jeg fikk med meg at du var i kjærestefasen. Det jeg vet er at noen endrer oppfatning når de er i et forhold med noen som ønsker dette sterkt, andre ikke, fordi har ikke og kommer aldri til å få lyst på barn.
Nessy Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #20 Skrevet 29. juni 2011 Tok meg ikke nær av det Men ser her inne på KG at hver gang noen sier de ikke ønsker seg det som er A4 så blir de svermet av personer som forteller dem at de kommer til å skifte mening og at de tar feil. Jeg synes folk burde respektere andre sine meninger og la dem mene det de vil uten å få nedlatende kommentarer. (Ikke at jeg fant din kommentar nedlatende, ting kan selvfølgelig forandre seg men det tviler jeg sterkt på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå