AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Kjøpte ny tv i dag, en Grundig 32 vic 6120. Har fulgt bruksanvisnigen men får bare opp en melding om Ingen CI-mod. Har canal-digital som borettslaget har. Det er to tv-bokser her. Forstår ingenting. Hjelp!
Namine Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Høres ut som om du forsøker å se på tv igjennom den innebygde digital tuneren i tv'en. CI modulen du sikter til er sannsynligvis en CAM modul som du kan putte et kort inn i, dersom du skulle sett på digital-tv signalene til Canal Digital/Riks-tv uten ekstra dekoder. Dette har du nok ikke, siden du har 'bokser' ved siden av. I utgangspunktet skal derfor coax kabelen fra veggen inn i en av 'boksene' du snakker om, og ikke direkte inn i TV. Så skal det trekkes en HDMI kabel fra dekoderen inn i tv. Når dette er gjort, må du velge inngang i tv apparatet. Dette gjør du ved å trykke på 'pil inn i firkant' knappen på fjernkontrollen til din TV. Velg samme HDMI inngang som du har plugget HDMI kabelen inn i (Normalt HDMI 1, men kan likegodt være 2, 3 ,4, etc.). Anbefaler ikke bruk av SCART dersom du ikke må, ettersom du da ikke får inn HD kanaler, men må du, så må du. Da er det AV 1/AV 2, etc. som gjelder. Lykke til! .....sa mannen min. Endret 28. juni 2011 av Namine 3
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 .....sa mannen min. Og med denne lille halen på innlegget fortjener du en eller annen form for pris. Flirte høyt! :-) 2
Namine Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 (endret) hehe, jeg måtte jo sende creden dit den hørte hjemme. Endret 28. juni 2011 av Namine 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Takk for svar og takk til mannen din Jeg satte inn scartkabel nå. En venn av meg koblet ledningene tidligere i dag, men han har koblet feil og til slutt ga han opp, men han var stresset... Nå får jeg opp melding om at Kanalen ikke er tilgjengelig og at jeg må vente på oppgradering av programkortet. Har hele to programkort og to bokser, må bare prøve meg frem... Det kan ta opptil to timer. Men nå skal jeg snart i seng og er for trett til å holde på med kabler og fjernkontroller. Det er borettslaget som betaler for tv-kanalene. Håper jeg får det til. Hvis ikke må jeg få en mann til å se på det.
Namine Skrevet 29. juni 2011 #6 Skrevet 29. juni 2011 (endret) Bare hyggelig! Håper det ordner seg! (ikke at jeg gjorde så mye egentlig men) :gjeiper: Endret 29. juni 2011 av Namine
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Skrevet 29. juni 2011 *sukk* Selv det å bare koble opp noe så enkelt som en tv er for vanskelig for kvinner tydeligvis... En skulle nesten tro at dere ble født med en mindre hjerne enn oss menn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå