Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha dette inn med teskje, for jeg skjønner ingenting.

Jeg leverte ikke selvangivelsen siden jeg ikke hadde noen endringer. Jeg har fått papirer i posten og det står på altinn at jeg får penger igjen, men det er ikke kommet noe penger.

Det står ingenting på altinn om når pengene kommer.

Det står med store bokstaver at selvangivelsen ikke er levert, men det er helt greit er det ikke det? Jeg blir jo nervøs av det.

Vet de selv når pengene kommer? Eller må jeg bare vente på neste og kanskje neste gang?

Hvorfor kan de ikke skrive når man får igjen pengene da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet de selv når pengene kommer? Eller må jeg bare vente på neste og kanskje neste gang?

Hvorfor kan de ikke skrive når man får igjen pengene da...

Det er vel ikke sikkert de vet det enda. Eneste sikre måten å få skattepengene når man vil ha dem, er å la være å betale dem inn (altså de ekstra kronene). Helt unna slipper man dessverre ikke :)

Skrevet

Hva med riktig bankkonto? Ring Skatteetaten og spør :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke Skatteetaten, men skattoppkreveren i kommunen din som betaler ut pengene. Hør først med dem om pengene er utbetalt, noen kommuner er raske andre er tregere med utbetalingene.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at kemneren har sendt pengene til en konto du aldri bruker. Bud nr 1: Sjekk alle konti!

Husk å endre konto hos kemneren, slik at du får pengene på den kontoen DU vil ha de på ;)

(Har de ingen kontoopplysninger, vil du få pengene på et utbetalingskort i posten)

Kan det være at de har motregnet krav du har andre steder? Får du tilgode, men er skyldig annen offentlig gjeld, kan dette dekkes opp.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei. Det er riktig konto og jeg har ingen annen gjeld enn studielån.

Så når jeg har fått dette brevet så skal egentlig pengene også ha kommet? Er det jeg ikke skjønner.

Hvor lang tid har de på å betale ut pengene egentlig. De har så dårlig side, skjønner ikke at de ikke kan skrive ordentlig informasjon altså.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt og spurt dem altså. De aller fleste jeg kjenner fikk pengene fredag 24. juni. Noen måtte vente til mandag.

Står det eventuelt noe om at du får pengene først i oktober? Det kan skje selv med vanlige lønnstakere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt og spurt dem altså. De aller fleste jeg kjenner fikk pengene fredag 24. juni. Noen måtte vente til mandag.

Står det eventuelt noe om at du får pengene først i oktober? Det kan skje selv med vanlige lønnstakere.

Nei, det står ingenting.

Det hadde vært så mye lettere om de faktisk kunne skrevet når man fikk pengene.

• Liker 1
Gjest Lizette
Skrevet

Dette har skjedd meg også, har fortsatt ikke fått skattepengene selv om jeg skulle ha 13000 til gode.

Jeg ringte Skatteetaten i går, og etter å ha stått i telefonkø i 37 minutter(!) fikk jeg bare beskjed om at jeg nesten må vente til utbetalingene i august, september eller oktober. Hun jeg snakket med kunne ikke si noe om når jeg kunne forvente å få dem.

Hun kunne heller ikke finne noen grunn til at jeg ikke skulle få pengene nå (jeg leverte heller ikke selvangivelsen, for hadde ingen endringer). Men forsto det som på henne at de noen ganger tar "stikk-prøver", altså at de sjekker noen litt ekstra, og at det muligens er det som har skjedd med meg. Og dermed kanskje også med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd meg også, har fortsatt ikke fått skattepengene selv om jeg skulle ha 13000 til gode.

Jeg ringte Skatteetaten i går, og etter å ha stått i telefonkø i 37 minutter(!) fikk jeg bare beskjed om at jeg nesten må vente til utbetalingene i august, september eller oktober. Hun jeg snakket med kunne ikke si noe om når jeg kunne forvente å få dem.

Hun kunne heller ikke finne noen grunn til at jeg ikke skulle få pengene nå (jeg leverte heller ikke selvangivelsen, for hadde ingen endringer). Men forsto det som på henne at de noen ganger tar "stikk-prøver", altså at de sjekker noen litt ekstra, og at det muligens er det som har skjedd med meg. Og dermed kanskje også med deg.

Flott... Jeg virkelig elsker det når det offentlige er så flinke til å svare på spørsmål, de har virkelig alle svarene. :ironi:

Men takk for svar!:) Vi er heldige du og jeg gitt.

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg ringte også idag. Har ikke hørt noe fra Skatteetaten og fikk beskjed om at jeg får skattepengene senest i oktober, men kan også være heldig å få dem i august eller september. De hadde rett og slett ikke behandlet den enda :kjefte:

De burde kunne gi folk beskjed.

AnonymBruker
Skrevet

Flott... Jeg virkelig elsker det når det offentlige er så flinke til å svare på spørsmål, de har virkelig alle svarene. :ironi:

Men takk for svar!:) Vi er heldige du og jeg gitt.

Jeg synes det var et bra svar jeg!

Jeg ringte også idag. Har ikke hørt noe fra Skatteetaten og fikk beskjed om at jeg får skattepengene senest i oktober, men kan også være heldig å få dem i august eller september. De hadde rett og slett ikke behandlet den enda :kjefte:

De burde kunne gi folk beskjed.

Det er ingen som har lovet deg at pengene kommer før i oktober!

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg hadde heller ikke levert når jeg sjekket på altinn, og ble som du nervøs over at det sto der svart på hvitt at jeg ikke hadde levert liksom.

Tok å leverte den der og da, bare for å ha gjort det. Hadde jo ingen endringer.

Jeg fikk penger på konto 24 juni ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ikke noe at det står på altinn at du ikke har levert, det sto på min også, for jeg hadde jo ikke levert. ;) Men jeg fikk den 24, så du har nok bare blitt en av de som får på ett av de andre utbetalingsdagene.

Noen må jo det også, selv om de fleste uten endringer nok får i juni.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Joda, det er helt greit at noen får dem senere (også meg), men det hadde vært så mye enklere om de kunne si ifra om det. Å gå å vente først nå, så kanskje i august og i september også kommer de i oktober. Man kan jo bli gal av mindre. Jeg hadde satt pris på å få en ordentlig beskjed om at de mest sannsynlig kom da eller da.

Men skjønner jo at det er for vanskelig for dem.

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg synes det var et bra svar jeg!

Det er ingen som har lovet deg at pengene kommer før i oktober!

Nei, selvsagt - og jeg har ikke behov for pengene idag, men jeg vil gjerne ha beskjed om at de ikke får behandlet den før til høsten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...