Gjest anonym12345 Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 (endret) hei alle. Jeg jobber i en liten barnehage med 10 barn. Vi er 2 voksne. Vi samarbeider og jobber sammen med en barnehage som også er 10 barn og 2 voksne. Jeg er litt usikker om jeg skal gi sommergave til alle ansatte + styrer eller om jeg bare skal gi til ped leder som jeg jobber mest med. Vi skal ha sommeravslutning snart sammen med begge barnehagene og da er det jo en god anledning og gi gavene om jeg skal gi til alle? hva synes dere ? isåfall forslag til sommergaver ? Endret 29. juni 2011 av anonym12345
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Sommer? o.0 Nei. Jul? Ja, til den håndfullen kollegaer som jeg også har et vennskap med utenom jobben, som har blitt som venner å regne. Babygaver når de får små, en liten oppmerksomhet til jul. En kake eller noe artig på bursdagen om den faller på en jobbdag. Men sommergave? Den var ny.
Gjest Best Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Vi pleier å kjøpe en liten ting til hverandre, men bare en liten oppmerksomhet. Som f.eks en fin såpe, en eksklusiv sjokolade eller ett tøft krus til å ha på jobben, eller bare noe tøys. Bare sånt småtteri som ikke koster så mange 10'ere. Edit: svarte bare på sommerdelen av spørsmålet. Til jul pleier vi å kjøpe en mat/fruktkurv eller blomster til sjefen. Vi andre kjøper ikke noe til hverandre da. Endret 28. juni 2011 av Best
Gjest anonym12345 Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 hehe .. joda jeg jobber i privat barnehage. Kansje litt mer spesielt. vi er ikke så mange! Men Vi få gaver av foreldre og jeg er ganske sikker jeg får gave av avd leder også. ikke noe stort da men en liten oppmerksomhet som sier takk for året .
Gjest anonym12345 Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er litt usikker om jeg skal gi til bare avd leder eller alle .
Gjest anonym12345 Skrevet 29. juni 2011 #10 Skrevet 29. juni 2011 nei er ikke sjef men når man er få tenker jeg det er koselig og vise at man setter pris på hverandre. er det rart?
cellar Skrevet 29. juni 2011 #11 Skrevet 29. juni 2011 Vi er ganske få ansatte der jeg jobber, og vi gir gave til kun sjefen til jul. I fjor var det faktisk et par av de ansatte som kjøpte flasker med vin til oss andre, og det syntes vi andre var unødvendig og ekkelt (kjøpte jo ikke noe til dem...). Så med mindre dere pleier å kjøpe til hverandre, eller har pratet om det, ville jeg ikke ha kjøpt noe. Kan fort bli flaut for de som ikke har gave til deg.
Gjest anonym12345 Skrevet 29. juni 2011 #12 Skrevet 29. juni 2011 joda sant nok. jeg fikk gave av styrer. Og pleider og få gave av avd leder . kommer uansett til og gi til avd leder. fodri det er henne jeg jobber med mest hele tiden. hun pleier gi meg gave ved avslutninger.
Inx Skrevet 29. juni 2011 #13 Skrevet 29. juni 2011 Kan dere ikke bare gå ut og drikke dere snydens som nordmenn flest, på bedrifts "avslutninger"...
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 29. juni 2011 #15 Skrevet 29. juni 2011 Er ikke vant med sommergaver eller julegaver fra kollegaer jeg ikke er venner med utenom jobb. Tror jeg hadde følt meg litt klein hvis en kollega kom med gave til meg og jeg ikke hadde gave til vedkommende men tanken er jo veldig koselig
Gjest anonym12345 Skrevet 29. juni 2011 #16 Skrevet 29. juni 2011 jeg tenker jo hovedsakling fordi dem gir til meg og føler da at jeg må gi tilbake. Eller trenger man ikke det?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 29. juni 2011 #17 Skrevet 29. juni 2011 jeg tenker jo hovedsakling fordi dem gir til meg og føler da at jeg må gi tilbake. Eller trenger man ikke det? mener du at sjefene gir gave til alle ansatte? i så fall ville jeg ikke gitt noe tilbake Kanskje heller bake en kake/ta med en stor frukt og sjokoladekurv på jobb en dag som alle kan kose seg med på pauserommet?
HerbGirl Skrevet 29. juni 2011 #18 Skrevet 29. juni 2011 Seriøst.. kutt ut gavene. Aldri hørt om sommergaver før. Høres ut som et veldig unødvendig bidrag til forbrukssamfunnet. Gå heller ut og spis sammen, hvis det er koselig avslutning dere vil ha.
Gjest anonym12345 Skrevet 29. juni 2011 #19 Skrevet 29. juni 2011 nei var ikke det jeg var ute etter da. Mener at "sjefene" også fortjener en liten oppmerksomhet av og til. Men kansje det va dumt tenkt
Pimp Skrevet 29. juni 2011 #20 Skrevet 29. juni 2011 vet ikke hva som er vanlig, men i vår barnehage gir vi hverandre vin+ at vi får flere flasker vin av foreldre. Har jobbet der i over 10 år, og det har alltid vært sånn. Jeg ga 5 flasker til mine kolleger (ingen til daglig leder)+ at jeg fikk 3 flasker vin fra foreldre. Noen foreldre kom med kurver med kaffe, sjokolade, frukt m.m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå