Mrs. B Skrevet 16. november 2003 #1 Del Skrevet 16. november 2003 Vi har seng fra Ikea (Malm) med vanlige skumgummimadrasser med 5cm Jensen overmadrass over. Var derimot på Dæhliehytta i helgen og der var det gode rammemadrasser fra Wonderland (medium fasthet) - noe som fikk oss til å tenke at vi kanskje burde gå over til noe sånt etter hvert. Hvilke typer rammemadrasser finnes? Hva ligger prisene på? Er rammemadrassene på Ikea gode nok (har jo Ikea-mål på sengen)? Håper noen har noen tips til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #2 Del Skrevet 16. november 2003 Skal du putte rammemadrass i en seng da? Min datter har 120x200 rammemadrass fra Ikea på rommet sitt, og den tar ikke noe særlig mere plass enn en vanlig 90 seng nettop fordi det er jo bare madrassen.... Der har hun plass til venninder som skal overnatte også. Fryktelig praktisk!! Vi har rammemadrasser fra Jensen, som står på en sokkel. oppå har vi overmadrasser og oppå der igjen en ekstra overmadrass som bare er 9 cm tykk. Sover som engler, vi...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 17. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. november 2003 Ja madrassene skal ned i en seng. Siden det er en Ikea seng vi har tenkte vi det kanskje var best med en madrass derfra. Ikke noe avansert, bare bedre enn skumgummimadrass. Derfor lurte vi litt på hva som finnes, og om Ikea rammemadrassene generelt er gode nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. november 2003 #4 Del Skrevet 17. november 2003 Rammemadrassene fra IKEA er i alle fall 10 ganger bedre enn skumgummi. De er absolutt gode nok og de koster heller ikke for mye. Finnes i ulike fastheter og man får også kjøpt diverse overmadrasser til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 17. november 2003 #5 Del Skrevet 17. november 2003 Hvilke typer rammemadrasser finnes? Hva ligger prisene på? Er rammemadrassene på Ikea gode nok (har jo Ikea-mål på sengen)? Håper noen har noen tips til oss. Finnes mange forskjellige madrasser i alle mulige prisklasser. Vet ikke helt hva du mener med Ikea- mål , det er muligens bredder på 160 - dvs. 80 cm på madrasser ? Uansett så har de fleste leverandører av madrasser alle ulike størrelser. Finnes mange nettsider hvor du kan lese både om madrasser og priser - det vil jo lønne seg å prøveligge madrassene i en butikk først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 17. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 17. november 2003 Takk for svar. Det var veldig greit å få vite. Så lurer jeg på en ting til; hva er egentlig forskjellen på disse to IKEA madrassene. De virker jo nokså like bare at den ene er dyrere og har flere fjærer i overlaget. Er det generelt en fordel med flest fjærer, eller blir det individuelt? > Sultan Gryning > Sultan Skymning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #7 Del Skrevet 17. november 2003 Jensen madrassene kan lages etter mål Mrs. B så det spiller ingen rolle hva slags mål sengen deres har fra før av. Hver eneste madrass lages på bestilling (det var hvertfall det Bohus sa til oss). Vi har Jensen seng og min kjære er 1.95 så vi bestilte seng med 2.20 lengde. Jensen er dyrt men vi så på det som en investering i god helse og tok oss råd, vi har ikke angret en dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 17. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 17. november 2003 Dere som har andre rammemadrasser enn Ikea.. får jeg spørre hva slags merke dere har, hvor stor madrass og hvor mye det kostet? Sengen vår er 160, og man får 160 madrass på Ikea, men jeg regner med at det kanskje er smartest med to 80 madrasser (så lenge man har dobbel overmadrass såklart)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. november 2003 #9 Del Skrevet 17. november 2003 Helt klart lurest med to 80 madrasser. Vi har to 90 madrasser og vi sleit som et lite hel*** for å få dem opp trappa...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 17. november 2003 #10 Del Skrevet 17. november 2003 Dere som har andre rammemadrasser enn Ikea.. får jeg spørre hva slags merke dere har, hvor stor madrass og hvor mye det kostet? Sengen vår er 160, og man får 160 madrass på Ikea, men jeg regner med at det kanskje er smartest med to 80 madrasser (så lenge man har dobbel overmadrass såklart)? Jeg har 2 stk 80 cm Hilding Family Pocket rammemadrasser med en hel overmadrass over. Husker ikke prisen - kjøpt hos http://ads.gulesider.no/dagognattmobler/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 17. november 2003 #11 Del Skrevet 17. november 2003 Jensen exclusive II , Kontinental. Omtrent 10 000 tror jeg vi betalte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2003 #12 Del Skrevet 18. november 2003 vil bare gjøre oppmerksom på at "rammemadrasser" er madrasser som er ment å stå på ben på gulvet.. skal du ha dem oppi en seng er det bedre og billigere å kjøpe "vanlige" madrasser som ikke har "ramme" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 18. november 2003 #13 Del Skrevet 18. november 2003 vil bare gjøre oppmerksom på at "rammemadrasser" er madrasser som er ment å stå på ben på gulvet.. skal du ha dem oppi en seng er det bedre og billigere å kjøpe "vanlige" madrasser som ikke har "ramme" Kommer vel an på hva slags seng man har - noen har jo bare sengebunn , da må man jo ha rammemadrass. Spesielt hvis man ønsker forskjellig mykhetsgrad så kan jo rammemadrass være greit også. Har man rammemadrass så blir det jo mer stødig. Men slettes ikke nødvendig i alle senger ..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 18. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 18. november 2003 vil bare gjøre oppmerksom på at "rammemadrasser" er madrasser som er ment å stå på ben på gulvet.. skal du ha dem oppi en seng er det bedre og billigere å kjøpe "vanlige" madrasser som ikke har "ramme" Vi har denne sengen i bjørk (str 160) - tror det var rammemadrass i den på Ikea. Nå har vi treplanker i bunn men synes det ble litt hardt: > MALM seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå