AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Arbeidslistene for ferien er satt opp, og jeg har blitt satt opp full dag en fredag(har fast 17-20 vakt) og en lørdag jeg egentlig har fri. Jeg har ingen mulighet til å jobbe ekstra disse dagene! Listene ble hengt opp rett før helgen, jeg har undersøkt planene mine, og har funnet ut at jeg ikke kan jobbe ekstra da. Jeg vet sjefen får et problem de dagene, og nå er hun bortreist! What to do? Skal jeg sende henne en sms om at jeg ikke kan jobbe da? Er det for sent å gjøre det? Noen som har noen råd?
anonymLala Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Arbeidslistene for ferien er satt opp, og jeg har blitt satt opp full dag en fredag(har fast 17-20 vakt) og en lørdag jeg egentlig har fri. Jeg har ingen mulighet til å jobbe ekstra disse dagene! Listene ble hengt opp rett før helgen, jeg har undersøkt planene mine, og har funnet ut at jeg ikke kan jobbe ekstra da. Jeg vet sjefen får et problem de dagene, og nå er hun bortreist! What to do? Skal jeg sende henne en sms om at jeg ikke kan jobbe da? Er det for sent å gjøre det? Noen som har noen råd? sjefen din har ikke rett til å beordre deg på jobb om du egentlig skulle hatt fri. dette kan kun gjøres i nødstilfeller og med kort varsel, da kan du også slippe unna om ikke du har tungtveiende sosiale grunner for å ikke komme på jobb. det er sikkert noen andre som kan svare bedre på dette.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Det er tidligere blitt nevnt at disse listene er forslag når de blir hengt opp.. men når er det for sent å si fra at det er en vakt du ikke kan ta?
Glitnir Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 Hva står det i arbeidsavtalen din da? Og hva er avtalen for sommeren? Dersom du i utgangspunktet har faste vakter/maks timeantall, skal det mye til for at sjefen skal kunne beordre deg til arbeid utover dette. Men det beste er selvsagt å snakke med henne ja...
Alastor Skrevet 29. juni 2011 #5 Skrevet 29. juni 2011 Så, listene ble hengt opp for 6 dager siden, og du har fortsatt ikke gjort noe med saken?? Det du skulle gjort var å RINGE sjefen din med en gang vaktlisten ble satt opp og forklare at du nok ikke kan. Da skulle du kunne kanskje få gjort noe med det enkelt og greit. Det du kan gjøre nå er å RINGE de andre ansatte på jobben og be pent om at de tar skiftet ditt . Det du evt kan gjøre om ingen vil ta skiftet er å bite tenna sammen og jobbe de dagene, og ta lærepengen om at man ikke kan vente med å si ifra ang skiftplaner . PS: Du skal ikke på noen måte sende SMS om dette. Det er useriøst deluxe.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Skrevet 29. juni 2011 Jeg jobber fast annenhver fredag/lørdag, og denne lørdagen er altså ikke min faste. Det er ingen spesiell avtale for sommeren. Det må jo være mulig å undersøke om jeg kan eller ikke før jeg sier JA eller NEI til vakten. Svaret må jo ikke komme samme dagen de blir lagt frem. Jeg jobber alltid ekstra om jeg har muligheten til det, og er absolutt ikke vanskelig å be. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke har mulighet til å ta disse ekstra vaktene, samt at jeg har funnet en stedfortreder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå