Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært ringforlovet i snart 4 år, og noen dager før forlovelsen klarte jeg å ødelegge hele hans opplegg med frieri. Men forlovet ble vi selv om ingen av oss fridde. Jeg mener at det nå er på høy tid å få istand et frieri og denne gangen skal jeg fri.Er det noen som har noen gode forslag å gi til meg, og hva skal jeg fri med. Trenger jeg å fri med en ring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spennende!!!

Min kjære fridde ved middagsbordet på en fest vi hadde!! Jeg grina en dråpe da ja!!

Nei du behøver ingen ring, dere har jo ringer jo!! Kjøp blomster. De fleste gutter liker det, selvom de har litt problemer med å innrømme det!!

Lykke til uansett, og husk å fortell oss hvordan det går...........12

Skrevet

Hvorfor fri, når dere allerede er forlovet??? Har dere "bare" forlovet dere for 4 år siden, uten å bestemme en dato for bryllup, slik at det er DET du vil få til nå?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei...

Er nesten i samme situasjon her vi da...

Jeg skal også fri til min kjære snart, selv om vi har vært forlovet en liten stund alerede...

Jeg kan fortelle hva mine planer går ut på...

Jeg skal gi han en bukett blomster med et kort i. Kortet forestillerer en "miniatyr" av kalenderen, og jeg skal spørre han om han vil sette ett kryss dersom han vil gifte seg med meg... (Krysse av for datoen)

Jeg tror dette skal fungere!!! icon_smile.gif

(Det blir jo da en slags mellomting mellom frieri og "bestemme dato"-ting)

Håper du finner en "spennende" måte å fri på...

GO GIRL!!!

Skrevet

Unnskyld, men er det bare jeg som har misforstått dette med forlovelse og frieri? Er ikke en forlovelse et frieri da? Man bestemmer seg for å gifte seg, og man setter etterhvert en dato. Jeg kan lissom ikke helt se for meg hvorfor man skal fri når man allerede er forlovet?12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei...

Du har sikkert rett i det du sier, ja, men det er jo ikke alle som for satt en dato riktig "med det samme" (som du veet går tiden fort) icon_wink.gif

Derfor kan et nytt "frieri" (eller kall det noe annet om du vil) være et ekstra push for å kunne sette en dato....

Dessuten kan det være romantisk for begge parter å gå gjennom et nytt "frieri", dersom det ikke har blitt fridd på en ordentlig måte før...

(I mitt tilfelle var vi tilfeldigvis inne hos gullsmeden for å kjøpe bursdagsgave, mens min kjære spurte damen bak disken om han/vi ikke kunne få se forlovelsesringene... Han bestemte dato (han visste at jeg ville forlove meg med han), og vi ble i fellesskap enig om ring... Og det har til nå ikke blitt satt noen dato!! Dette ønsker jeg nå og gjøre noe med.... Så jeg skal #fri# for å få satt en dato...) icon_smile.gif

Noe "feil" med det???

Det synes ikke jeg...

Skrevet

Mulig jeg er litt gammeldags, men for meg er det ikke naturlig å kalle meg forlovet før det i det hele tatt har vært et frieri. Aldri i verden om vi hadde satt ringer på fingerene uten at han hadde fridd først. Men det er min mening, og jeg er kjempeglad for at vi gjorde det sånn, på den gammeldagse måten...12

Skrevet

Takk for noen gode tips.

Jeg likte spesielt godt det med en kalender i buketten. Kanskje jeg kan benytte deler av din plan. Jeg går konstant og grubler og nå lurer jeg på om jeg skal lage et lite rebusløp for han som ender opp med en nøkkel til et hotellrom. Og der har jeg tenkt til å gjøre alt klappet og klart med levende lys og kanskje ta med buketten med kalender.

icon_wink.gif

Svar til Augustbrud:

Den gangen vi forlovet oss var vi bare 19 og 20 år (alt for unge til å gifte seg), så vi ville vente noen år før vi gikk det neste skrittet til alters. Men vi viste alerede den gangen at vi var den rette for hverandre. Noe som så langt har stemt. icon_smile.gif Jeg fant min prins i han. Sukk.

Du får ha lykke til med ditt bryllup i august.

Skrevet

Lykke til dere også, får håpe det blir et flott "frieri". icon_smile.gif12

Skrevet

Syns dere alle har fine ideer og tanker om forlovelse.

JEG fridde, fikk JA, men vi har ingen ringer.

De skal vi først ta på når vi gifter oss. Det er kanskje en ny variant for noen, men jeg syns det er litt fint å gjøre litt utenom det vanlige. Før i tiden gjorde de det sånn har jeg hørt.

Frieri er en utrolig spennende ting. Gjett om jeg var spent, men det hadde liksom ligget i lufta lenge og dermed hoppet jeg rett på.

Følger med på diskusjonene dere har og må si dere er både kreative og oppfinnsom.

Til dere som skal gifte vil jeg bare si:

LYKKE TIL!!!!!

(Jeg gifter meg i desember)

Mara

12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...