Anjah Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har ryddet opp i økonomien min!! Gamle inkassosaker er betalt, og lønnstrekket er over. Sistnevnte er jo altså det som har gitt meg en anmerkning. Skal jeg forstå systemet riktig, vil det ikke bli en anmerkning ved å ha en nedbetalingsplan på en enkelt inkassosak? Kreditoren må først ha sendt saken videre til forliksrådet etc? Eller tar jeg feil? Jeg har nemlig kun 1 utestående sak igjen hos Ergo Inkasso. Og denne har jeg en nedbetalingsplan på. (Mangler ca 3 månedlige avdrag) Jeg har nå kredittsjekket meg selv, og regner med å få post fra kredittsjekkselskapene innen få dager. Dersom jeg fremdeles skulle være heftet, hvordan går jeg frem for å få anmerkningen slettet? Det skal jo være i orden nå! Håper på svar. Anjah
wahaj Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Har du betalingsanmerkning tar det inntil 30 dager fra det er betalt til det slettes. Hvis det kun er inkassosak så er ikke det betalingsanmerkning.
Anjah Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2011 Så om jeg forstår innlegget til Sorelle riktig, kan kredittsjekkebyråene lage en heftelse på deg selv om man bare har en helt alminnelig sak hos et inkassobyrå? Selvom den ikke er sendt videre til forliksrådet og namsmann?? Uff da Men likevel; la oss si at jeg ikke hadde denne siste inkassosaken. Og at jeg FREMDELES var oppført med en anmerkning. Da ville jo anmerkningen være feilaktig. Og i såfall; hvordan går man frem for å få den slettet? Hvem skal man kontakte? Namsmann? De 3 store? (Lindorff, Dun & Bradstreet og Experian)
Anjah Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2011 Og nå som jeg hadde postet, ser jeg at Sorelle hadde fjernet sitt innlegg! Typisk! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå