Gå til innhold

Til mange menn og kvinner der ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere venninner, med og uten barn, som omtaler far som barnevakt når han en gang går med på å passe barnet alene slik at mor får kommet seg ut litt. Jeg blir så oppgitt, skal far få kos og klapp som gidder å passe egen unge av og til? Mens det er forventet at mor sitter og gjør det hver dag?

Det er provoserende, menn som er far skal også være far og bidra med hjelp til barnepass og oppdragelse, men barnevakt det er noen fra UTSIDEN som bidrar med å passe ungen når ingen andre kan.

Selvsagt kommenterer jeg det overfor venninnene mine: "barnevakt? er det ikke faren som passer ungen da?"

"joda, men han er jo flink, og fortjener litt ros for det, og han stiller jo opp."

Ja, det skulle vel faen meg bare mangle.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Helt sant! Far er ikke barnevakt! Det er like mye hans ansvar å være hjemme som det er for mor :)

• Liker 3
Skrevet

Får han lønn, da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Får han lønn, da ;)

Haha, burde vel det, siden han er barnevakt :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen ting å rope opp om. Det jeg kommer fra er fedrene barnepike!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart menn ikke tar ansvar når det kreves, de er vant til å bli bedt om det og få ros når det skjer, ikke at det forventes fra dag èn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart menn ikke tar ansvar når det kreves, de er vant til å bli bedt om det og få ros når det skjer, ikke at det forventes fra dag èn.

Samme grunn til at vi ikke vasker hus eller tar oppvask det ;)

Skrevet

Hvem har bestemt at det er noen utenforstående som er barnevakt? Vi bruker barnevakttittelen om en av oss er alene med barna den dagen, det kan like gjerne være meg som mannen som er barnevakt den dagen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat.... Jeg sier ikke alle, men mange kvinner kan skylde seg selv for at de plutselig sitter igjen med ansvaret for alt, og klager på at mannen aldri gjør noe. Klart han burde gjort det på eget initiativ, men hallo.. Lov å fordele oppgaver fra start.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mødre er mye bedre på å vaske og passe barn. Er veldig imponert over hvor bra jenter vakser huset/leiligheten, jeg skulle ønske at jeg hadde de samme evnene. Men jeg klarer ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Mødre er mye bedre på å vaske og passe barn. Er veldig imponert over hvor bra jenter vakser huset/leiligheten, jeg skulle ønske at jeg hadde de samme evnene. Men jeg klarer ikke det.

Selvsagt klarer du. Du VIL IKKE. Å vaske hus er ikke noe magistykke.

• Liker 7
Skrevet

Big deal, det er bare ordkløyveri. Barnevakt betyr å passe på et barn, spiller vel ingen rolle om det er ditt eget. Det viktige er ikke ordene, men handlingene.

Skrevet

Når noen må holde seg hjemme på grunn av barna er de vel barnevakt. Og hvorfor skal man ikke vise at man setter pris på at ens partner tar hånd om barna alene, mens en selv er ute og har det gøy?

Sutrekjærringer...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Seriøst? Tror du får snakke for deg selv ;) Jeg er en bortskjemt jentunge som såvidt hadde tatt i en vaskefille før jeg flytta for meg selv. Har hverken noe naturtalent eller interesse av husarbeid, men det er noe som bare MÅ gjøres hvis man vil ha det nogenlunde greit hjemme.

Evnene som kreves for å gjøre husarbeid heter DISIPLIN og dersom man har en samboer: respekt og omsorg.

AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Seriøst? Tror du får snakke for deg selv ;) Jeg er en bortskjemt jentunge som såvidt hadde tatt i en vaskefille før jeg flytta for meg selv. Har hverken noe naturtalent eller interesse av husarbeid, men det er noe som bare MÅ gjøres hvis man vil ha det nogenlunde greit hjemme.

Evnene som kreves for å gjøre husarbeid heter DISIPLIN og dersom man har en samboer: respekt og omsorg.

nei, det heter "kvinnearbeide".

Gjest Katten.
Skrevet

Snakk om manglende humor. Jeg ville omtalt meg selv som en alt for dårlig lønnet barnevakt...

AnonymBruker
Skrevet

Når noen må holde seg hjemme på grunn av barna er de vel barnevakt. Og hvorfor skal man ikke vise at man setter pris på at ens partner tar hånd om barna alene, mens en selv er ute og har det gøy?

Sutrekjærringer...

Og du kommer sikkert hjem med blomster og konfekt hver gang kona/dama/dragen din har vært hjemme med ungen.

Sutregubbe...

• Liker 2
Skrevet

Big deal, det er bare ordkløyveri. Barnevakt betyr å passe på et barn, spiller vel ingen rolle om det er ditt eget. Det viktige er ikke ordene, men handlingene.

Enig..

• Liker 1
Skrevet

Ja, potato, potato ;)

Jeg er mer opptatt av handling enn ord her. Det er ikke ille for meg om noen bruker ordet "barnevakt". Det som er ille er hvis far faktisk oppfører seg som om han har fortjent belønning for å ta seg av sine egne barn.

Nå skal det sies at jeg tror mange kvinner faktisk får mennene sine til å føle seg som barnevakter i sitt eget hjem, men det er forsåvidt en annen diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...