AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Hei, har tenkt å søke om deltidsstilling på en klesbutikk som jeg bare elsker! Det er yndlingsbutikken min, og jeg kjøper masse klær der. Er det bra av meg å skrive dette i søknaden, eller blir det som smisk? Jeg menr det jo..
The Kitten Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Jeg synes det virker som smisk, og useriøst.
Lykkelitenen Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Det kommer ann på formuleringen. De fleste ønsker ansatte som kjenner butikken, varene og vet hva service er. Om du er en fast kunde som liker butikken kan det lønne seg å nevne at du kjenner merkene og butikken fra før av, da vet den som ansetter at her har vi en som ikke trenger å få alt inn med t-skje og som kan en del om butikkens stil og image. Men IKKE skriv at du elsker butikken, handler der hele tiden og lignende, du vil holde det seriøst, ikke overdrevent og smiskete Edit på skrivefeil, spise og skrive sammtidig går ikke Endret 28. juni 2011 av Lykkelitenen 1
icecream Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Noen tolker det kanskje som smisk, andre ser på det som positivt. Jeg har fått 2 tidligere jobber som jeg søkte på, ved å skrive en mer personlig søknad hvor jeg nevnte slike ting. Og på jobbintervjuer har butikksjefene da sagt at de likte hvordan jeg ordla meg og at jeg faktisk var interessert i konseptet, og ikke bare søkte fordi jeg trengte jobb.
Gjest Raindrops Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Kommer helt an på hvordan du formulerer deg tror jeg. Jeg har skrevet i et par søknader at jeg har gode erfarigner fra butikken som kunde, og at jeg gjerne vil være med å bidra et fortsatt godt miljø for både kunder og ansatte. Selvfølgelig bare hvis det er en butikk jeg er i ofte. Det har aldri virket som om det har vært et problem for de som har intervjuet meg. Tvert imot har jeg ofte fått skryt for at jeg har en velskrevet søknad.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Takk for svar. Hadde ikke tenkt å skrive akkurat det at jeg ELSKER butikken da. Men ja, godt tips det med at jeg kjenner til butikken osv.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Jeg gjorde det da jeg søke på en butikk jeg virkelig likte svært godt, og handlet masse hos. jeg ble jo supergla da jeg så de trengte folk. Brukte lang tid på å skrive søknaden og fikk andre til å se igjenom, hørte ikke en dritt. Når jeg senere kontaktet de og lurte på om de hadde mottat min søknad, at jeg var intressert osv, fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kontaktet de akutelle kandidatene enda. Hørte aldri noe mer. utrolig dårlig, ikke engang gidde å si at stillingen var besatt, når man viser ekstra interesse. Så det funket i allefall ikke i mitt tilfelle.
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 "Jeg kjenner godt til butikken deres og trives som kunde der. Stemningen er god og varekvaliteten høy, og det virker å være et miljø jeg vil trives i" er eksempel på OK smisk. "Jeg kjenner godt til butikken deres og trives som kunde der. Stemningen er god og varekvaliteten høy, jeg ville som en ansatt, vært stolt for å jobbe for denne motehøyborgen" <- too much. Formuler deg saklig og presist og vær ærlig så er det bare positivt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå