Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

og sliter med motivasjonen!

Jeg veier nå 62 kg, og er 155 cm. Jeg pleide å veie 54-55 kg, og det var jeg storfornøyd med :)

Kiloene har sneket seg innpå meg, pga arbeidsledighet, og det søte har smakt bedre enn det sunne.

Synes kosthold og trening er vanskelig, men jeg må presse meg selv til det. Har hørt at man ikke skal spise brød, pasta og ris. Noe annet? Hva bør jeg spise? Spiser mye knekkebrød med makrell i tomat.

Trenger motivasjon folkens..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først; Er du i aktivitet av noen form?

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Først; Er du i aktivitet av noen form?

Ja, jeg går mye tur, har hund, så kommer meg ut :) Tror jeg har en særdeles dårlig forbrenning :(

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke dårlig forbrenning, du er i for lite aktivitet...

Regnestykket er enkelt, du må forbrenne mer kalorier enn du får inn. Om du spiser masse hver dag, må du trene masse også, eller så må du spise mye mindre.

• Liker 3
Skrevet

og sliter med motivasjonen!

Jeg veier nå 62 kg, og er 155 cm. Jeg pleide å veie 54-55 kg, og det var jeg storfornøyd med :)

Kiloene har sneket seg innpå meg, pga arbeidsledighet, og det søte har smakt bedre enn det sunne.

Synes kosthold og trening er vanskelig, men jeg må presse meg selv til det. Har hørt at man ikke skal spise brød, pasta og ris. Noe annet? Hva bør jeg spise? Spiser mye knekkebrød med makrell i tomat.

Trenger motivasjon folkens..

Det at man ikke skal spise brød, pasta eller ris er bare tull. Det hjelper ingenting hvis man ikke trener jevnlig og passer på hvor mye sukker og mettet fett man spiser. Å unngå stivelse er en del av lavkarbo-dietter, og man skal være ganske motivert og disiplinert for å leve strengt etter denne type diett.

Jeg vil heller råde deg til å fortsette å gå tur, men gå oftere og lengre enn du har pleid. Gå minst én time hver dag. Ta på joggesko og gymtøy, gå så raskt du klarer, bli svett og andpusten. Løp når du klarer det. Gå mye i skog og mark. Kos deg!

Ellers bør du sykle til jobb og butikken, og gå i trapper i stedet for å ta heisen.

Gå på biblioteket og lån en dvd med hjemmeøvelser, eller meld deg inn på et treningssenter og få en personlig trener som kan lage et treningsprogram spesielt tilpasset dine behov.

Kosthold:

Spis regelmessig, minst fire måltider om dagen.

Velg fullkornsprodukter, enten du liker brød, knekkebrød eller pasta.

Spis fisk tre ganger i uka. Velg ellers magert kjøtt, svin og kylling er bra. Velg karbonadedeig eller kyllingdeig fremfor kjøttdeig.

Spis gjerne vegetarmat en gang i uka.

Prøv å spise kjøttmiddag kun en eller to ganger i uka.

Når du spiser middag deler du tallerkenen i fire: 1/4 kjøtt, 1/4 ris/pasta, 1/2 grønnsaker. Forsyn deg kun en gang.

Velg magre pålegg, som skinke, hamburgerrygg, kalkunfilet. Pynt med paprika, tomat, agurk, salat osv. Makrell i tomat inneholder sunt fett og er bra, det samme gjør avocado og røkelaks.

Spis snop og brus/alkohol kun på lørdagen.

Lykke til!

Gjest aeikina
Skrevet

Det at man ikke skal spise brød, pasta eller ris er bare tull. Det hjelper ingenting hvis man ikke trener jevnlig og passer på hvor mye sukker og mettet fett man spiser. Å unngå stivelse er en del av lavkarbo-dietter, og man skal være ganske motivert og disiplinert for å leve strengt etter denne type diett.

Jeg vil heller råde deg til å fortsette å gå tur, men gå oftere og lengre enn du har pleid. Gå minst én time hver dag. Ta på joggesko og gymtøy, gå så raskt du klarer, bli svett og andpusten. Løp når du klarer det. Gå mye i skog og mark. Kos deg!

Ellers bør du sykle til jobb og butikken, og gå i trapper i stedet for å ta heisen.

Gå på biblioteket og lån en dvd med hjemmeøvelser, eller meld deg inn på et treningssenter og få en personlig trener som kan lage et treningsprogram spesielt tilpasset dine behov.

Kosthold:

Spis regelmessig, minst fire måltider om dagen.

Velg fullkornsprodukter, enten du liker brød, knekkebrød eller pasta.

Spis fisk tre ganger i uka. Velg ellers magert kjøtt, svin og kylling er bra. Velg karbonadedeig eller kyllingdeig fremfor kjøttdeig.

Spis gjerne vegetarmat en gang i uka.

Prøv å spise kjøttmiddag kun en eller to ganger i uka.

Når du spiser middag deler du tallerkenen i fire: 1/4 kjøtt, 1/4 ris/pasta, 1/2 grønnsaker. Forsyn deg kun en gang.

Velg magre pålegg, som skinke, hamburgerrygg, kalkunfilet. Pynt med paprika, tomat, agurk, salat osv. Makrell i tomat inneholder sunt fett og er bra, det samme gjør avocado og røkelaks.

Spis snop og brus/alkohol kun på lørdagen.

Lykke til!

Eller dropp alt dette fra shapeup, og sjekk ut denne dietten;)http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ veldig bra opplegg og sikkert resultat!

Skrevet

Eller dropp alt dette fra shapeup, og sjekk ut denne dietten;)http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ veldig bra opplegg og sikkert resultat!

Det er det verste rådet jeg har lest her inne på lenge. Du aner åpenbart ikke hva du snakker om, aeikina.

Hold deg langt unna dette, ts! Dette er selve oppskriften på jo-jo-slanking, og som bloggen ettertrykkelig sier: "Dietten er ikke for hvem som helst, og bør i de aller fleste tilfeller frarådes."

Skal man gjøre varige og sunne endringer finnes det ingen easy-fix.

Gjest aeikina
Skrevet

Du kan ikke være frisk.....

Som dere selv ser er det en ekstrem diett, det skriver skribenten selv.

Dette er effektivt og absolutt ikke farlig, om man har bestemt seg for å gå ned.

For en som stadig slanker seg av og på, vil det kunne bli en jojo effekt.

Men jeg mener at dette er en flott kick in the ass, om man først virkelig har bestemt seg.

Diettens varighet, er også noe man styrer selv. Dette tullet med spis litt mindre beveg deg mer, er jo tross alt det som ikke fungerer.. Man må være streng og målbevisst i starten.

Vil man ha resulter må man offre!

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vekten din høres helt riktig ut i forhold til høyden. Hvis du føler selv at du er tykk, er det mest sannsynlig bare litt "valpefett" som gjør at du føler deg tykkere enn du er.

Føler du deg fast i kroppen, eller føler du selv at det er fett du har lagt på deg?

Erica Nguyen har en bok som forteller hva man bør gjøre for å bli kvitt det lille ekstra/celluliter og få strammet opp. Det er ingen hemmelighet at trening og riktig kosthold er det eneste som hjelper, men det er så mange anbefalinger der ute at hva som ER riktig trening og riktig kosthold er litt vanskelig å finne fasiten på. Du kan lese mer om hva Erica sier i sin bok her"]her

Jeg anbefaler deg ikke slanke-metoder da du høres helt normal ut iforhold til det som er sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...