AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Jeg kjenner til et par som snart skal ha barn. Utstyr har begynt å komme på plass, å de har b.l.a kjøpt inn en bamse til dette barnet. Mannen sover med bamsen om natten og sier at han har begynt å knytte bånd til denne bamsen. Er dette noe spesiellt og sært, eller er dette normalt? Jeg spør da jeg synes det er noe sært, men for alt jeg vet kan dette være helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Jeg kjenner til et par som snart skal ha barn. Utstyr har begynt å komme på plass, å de har b.l.a kjøpt inn en bamse til dette barnet. Mannen sover med bamsen om natten og sier at han har begynt å knytte bånd til denne bamsen. Er dette noe spesiellt og sært, eller er dette normalt? Jeg spør da jeg synes det er noe sært, men for alt jeg vet kan dette være helt normalt. Hvorfor i all verden skal du bry deg med deg? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Ja, jeg synes det er sært, men folk er heldigvis forskjellige. Kanskje kona hans synes det er helt topp... 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Hvorfor i all verden skal du bry deg med deg? Hvorfor bry seg med å svare når du ikke har noe bedre å komme med
Leanne Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 det er faktisk ikke så dumt det... da mine var små og var urolige la jeg et skjerf/sjal eller en topp som jeg hadde brukt den dagen i senga til barnet.. Da roet de seg ned, da det luktet mamma av tingene, og de sovnet igjen.. En bamse om lukter pappa, vil kanskje bli en trygghet for barnet når det blir født. At far knyttet bånd til bamsen er vel fordi han vet hvem som skal få bamsen 2
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 det er jo mange som gjør dette for å sette lukten sin på kosedyret/kluten slik at det blir en trygg og kjent lukt for barnet har selv gjort det,dog etter at babyen ble født og ikke har jeg knyttet meg til kosedyret heller.
Capricorn Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Det er jo greit at han vil sette lukt på bamsen så babyen kjenner det, men litt sært at han har knyttet bånd til bamsen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Mine barn er store nå, men når de får en ny bamse så legges den i senga mi. Dette fordi de selv vil ha lukten av mamma på kosedyret. Har spurt hvorfor og de sier selv det gir trygghet. Så nei, jeg synes faktisk ikke dette paret er sære - bare føre var 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Jeg skjønner det med lukt og tilknytning til faren gjennom dette. Gjorde det samme selv (men da bare med meg selv) da min var liten. Synes imidlertid det å "knytte bånd" til denne bamsen høres litt merkelig ut, men kanskje han bare har tulla, evt. ordlagt seg litt rart
FantasDick Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Synes det var søtt, jeg! Noen knytter kanskje bånd lettere enn andre, og jeg ser ikke på det som sært at han har knyttet bånd med denne bamsen. Selv kan jeg knytte bånd med de rareste ting.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Enig med det å knytte bånd kanskje er litt sært, men kanskje han føler den er babyen sin bamse allerede? Da jeg var liten ville jeg gjerne ha "mammapusi" eller "pappapusi" Det var klær som mamma eller pappa hadde, og da følte jeg meg ekstra trygg og sov godt! Så det er ikke så dumt å sette litt pappalukt på bamsen
Redbull Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Litt lurt igrunn, da har barnet noe i senga si som lukter pappa. Selv om jeg er motstander av kosebamser i senga så tidlig
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 28. juni 2011 #14 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Det at han har knyttet bånd til den vil jeg si er noget spesiellt. Hvordan skal det gå når babyen kommer og han må gi fra seg bamsen? Endret 28. juni 2011 av Sjokoladebolle
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 Hvem bryr seg? Ærlig talt. Om han har knyttet bånd til bamsen, fint for han. Ingen vits å prøve å forklare det, garantert bare han som vet hva han mener med det. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Skrevet 28. juni 2011 Det at han har knyttet bånd til den vil jeg si er noget spesiellt. Hvordan skal det gå når babyen kommer og han må gi fra seg bamsen? Uff, ja det lurer jeg også på. Spesiellt da han har psykiske lidelser som kanskje kan forsterke den tilknytningen han har fått til bamsen. Men hva vet vel jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå