Gjest Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Svigerfar driver og graver i hagen her, så vi må parkere på gata, og ettersom økonomien er så som så, så har jeg ikke råd til å kjøpe sånn månedsoblat for parkering. Anywho. Hvis det står "8-17 (8-13) Max 2 timer", så kan jo bilen stå på gata fra 15 om ettermiddagen til 10 på formiddagen? Og hvor lenge må det være mellom to parkeringer, er det nok å bare flytte bilen litt lengre ned i gata, eller kjøre en runde rundt kvartalet? Jeg har googla rævva av meg, men det er ikke så mye informasjon om det, sleipingene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glukk Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg tror da det skulle være nok å flytte bilen lenger ned i gata! Det er jo bare ikke lov å stå på SAMME PLASS i over 2 timer, de klokkeslettene som står. De har hvertfall ikke noe "å ta deg på" om du gjør det slik. For å gi deg bot må de vel ha bilde av hvor bilen står plassert, og at den står på samme plassen i over 2 timer. Tror jeg da! Men jeg er ingen parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, det er det jeg har håpa på. Går liksom rundt og funderer på hvor intrikat jobben som parkeringsvakt er. Om de har spionkamera, ligger i buskene og fotograferer meg når jeg går fra bilen og hver halvtime ellers for å sikre seg bevis. Er det opptil dem å bevise at jeg sto der i to timer, eller opptil meg å bevise at jeg IKKE sto der i to timer? Herrejemini, som bestemor ville sagt. Det verste er at det er FLUST med parkeringsplasser, så det er ikke som om jeg stjeler noen som har oblat sin plass. Men det er kanskje flust nettopp FORDI det er max 2 timer. Nå blir jeg vel kjent i nabolaget som hun gale jenta som flytter bilen sin 4 ganger om dagen. Jeg får rørt på kroppen i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glukk Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Hahaha! Nei, det er vel deres jobb å skulle bevise at du har stått der i mer enn 2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har aldri flyttet bilen før jeg har betalt ny parkering. Max to timer tolker jeg som "du får betale for max to timer om gangen" men at det ikke sier noe om at jeg må flytte etter to timer. Har gjort dette utallige ganger over lengre perioder og aldri fått bot. Jeg tror de måtte spesifisert at bilen må flyttes for at de skal kunne gi bot. Jeg vet om ETT sted der det står oppslag om at man får stå max tre timer og så må man forlate plassen i et kvarter før man får starte ny parkering. Når det ikke står noe om dette kan de vel ikke gi deg bot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Hmm.. Vel, det står "max 2 timer" her, så det er ikke mot betaling. Så den "Max 2 timer" kan tolkes som om at man har lov til å max stå to timer der... iløpet av en hel dag? Bah, parkeringsskilt er jeg visst elendig til å tolke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glukk Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg har aldri flyttet bilen før jeg har betalt ny parkering. Max to timer tolker jeg som "du får betale for max to timer om gangen" men at det ikke sier noe om at jeg må flytte etter to timer. Har gjort dette utallige ganger over lengre perioder og aldri fått bot. Jeg tror de måtte spesifisert at bilen må flyttes for at de skal kunne gi bot. Jeg vet om ETT sted der det står oppslag om at man får stå max tre timer og så må man forlate plassen i et kvarter før man får starte ny parkering. Når det ikke står noe om dette kan de vel ikke gi deg bot? Ja, du får stå maks to timer om gangen. Det vil ikke si at de vil du skal komme tilbake etter to timer for å betale for to timer til. Da hadde det jo vært liten vits i det? Jeg tror du har vært heldig med å ikke få bot! Hmm.. Vel, det står "max 2 timer" her, så det er ikke mot betaling. Så den "Max 2 timer" kan tolkes som om at man har lov til å max stå to timer der... iløpet av en hel dag? Bah, parkeringsskilt er jeg visst elendig til å tolke.. Det er vel 2 timer sammenhengende, og står du utover det så må du betale? Men om du da flytter bilen, tror jeg ikke det har noe å si. Med mindre det er noen regler på at man ikke kan stå i samme gata mer enn 2 timer. Hmm.. Jeg hadde tatt en telefon til parkeringsvakt..sentralen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. juli 2011 #8 Del Skrevet 4. juli 2011 I Sverige brukar de notera ventilernas position på hjulen för att se om bilen har flyttat på sig eller inte. Egentligen kan det då räcka med att du går in och sätter dig i bilen och rullar en decimeter. De vet ju inte om du först stod parkerad mellan 9-10 och sedan igen mellan 10.30 och 12? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 5. juli 2011 #9 Del Skrevet 5. juli 2011 Såvidt jeg vet betyr: "8-17 (8-13) Max 2 timer" 8-17 - mandag til fredag. Maks 2 timer om gangen INNENFOR tidsrammen. (8-13) - på lørdager. Så etter disse tidsrammene trenger du ikke flytte bilen, ettersom du ikke bryter skiltets betydning. Correct me if I'm wrong. (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2011 #10 Del Skrevet 5. juli 2011 Takk til alle for god innsikt Jeg er enda hun gale som flytter bilen sin flere ganger om dagen, men jeg har kommet godt inn i en rytme og alternerer mellom 2 parkeringsplasser nå. Bare for å være litt sikker. Og ingen stygg gul remse har vært å finne under vindusviskeren enda! Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #11 Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, du får stå maks to timer om gangen. Det vil ikke si at de vil du skal komme tilbake etter to timer for å betale for to timer til. Da hadde det jo vært liten vits i det? Jeg tror du har vært heldig med å ikke få bot! Tror ikke det. Jeg har nemlig snakket med parkeringskontoret i kommunen en gang da jeg hadde gått tilbake for å betale ekstra parkering, men hadde glemt nøklene så jeg fikk ikke låst inn parkeringslappen. Jeg ringte og forklarte dem situasjonen, og de noterte seg bilnummeret mitt og sa at jeg bare skulle legge parkeringslappen under vindusviskeren og i tilfelle noen stjal den så visste de jo at jeg hadde betalt siden jeg hadde ringt. Skikkelig service altså, i en middels stor by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå