Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp! Prøver å gå turer hver dag, gjerne 1-2 timer. Men noen ganger, når temperatur og fuktighet er "optimalt" blir jeg så plaget av fluer! De flokker seg rundt meg og følger etter, og det er så inni h.... plagsomt, jeg får helt panikk til slutt! Er det noe man kan bruke, type spray eller annet insektsmiddel som gjør at de skygger unna? Kjerringråd eller hva som helst?? :kjefte:

Og det er ikke det at jeg er møkkete e.l som gjør at de flokker seg rundt meg altså, dusjer hver dag :fnise:

Skrevet

Fluer tiltrekkes visstnok av bevegelse, så du kan prøve å la være å bevege deg...

En mulighet kan være å bytte til sykkel. Når du sykler går det vanligvis så fort at fluene ikke klarer å holde følge.

En klassisk "aussie"-hatt (australsk hatt av kaninhår) har korker hengende ned fra bremmen. Når du beveger på hodet så får korkene enda større bevegelse, og så blir fluene skremt bort. Det kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet

Fluer tiltrekkes visstnok av bevegelse, så du kan prøve å la være å bevege deg...

En mulighet kan være å bytte til sykkel. Når du sykler går det vanligvis så fort at fluene ikke klarer å holde følge.

En klassisk "aussie"-hatt (australsk hatt av kaninhår) har korker hengende ned fra bremmen. Når du beveger på hodet så får korkene enda større bevegelse, og så blir fluene skremt bort. Det kan jo være verdt et forsøk.

:fnise:

Har merket det samme når jeg er på topptur. Skulle ikke tror det levde fluer på fjelltopper. Jeg tror de spontanoppstår når jeg går på tur og blir litt varm. På samme måte som bananfluer plutselig dukker opp fra intet på kjøkkenet.

Skrevet

Fyr opp en røyk

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Har merket det samme når jeg er på topptur. Skulle ikke tror det levde fluer på fjelltopper. Jeg tror de spontanoppstår når jeg går på tur og blir litt varm. På samme måte som bananfluer plutselig dukker opp fra intet på kjøkkenet.

Meningsløst teit det der altså! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Joda, gode forslag.... :gjeiper:

Men er det ingen som har et vidundermiddel å komme med??

Gjest grønnfi
Skrevet

De varmeste dagene pleier jeg å ta med venninna mi på tur. Hun bruker en shampoo som disse krekene liker :fnise: Og dermed flokker de rundt hennes hode.

Litt morsomt egentlig, ser nesten ut som disse tegneserie lortene som er full av fluer.

AnonymBruker
Skrevet

Du får nok ingen gode råd for det finnes ingen.

Leste om dette i et blad eller en avis en gang.

Fluene setter seg på huden din for å slikke i seg svette og andre kroppsvæsker. Innsektsmidler hjelper ikke. Det eneste du kan gjøre er å ta på mygghatt, eller lignende.

Det eneste rådet som ble gitt mot fluene er at de kan følge en annen person i stedet hvis du brått snur og går en annen vei etter at du har truffet personen.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, jaja. Kanskje det er shampoen min de liker, som en nevnte her oppe.... Er vel ikke så mye annet jeg kan gjøre enn å bytte den.... Irriterende altså! Men takk for svar :)

Skrevet

Du kan jo prøve å løpe litt fra dem? ;) Har fungert for meg de gangene jeg har vært plaget av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...