Gå til innhold

Hvor mye er normalt å veie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 høy og veger idag 48 kg. Er dette normalt? Har begynt å trene og spise sunt, og er fornøyd med speilbildet. Veide 56 kg i januar, så det har gått gradvis.

Er dette normal vekt eller bør jeg gå ned litt til?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

som alt annet i denne verden, så kommer det ann på så mye!

er man rundt 160, så bør man vel veie 50, men det skader ikke akkuratt å veie opp mot 60 heller. du bør jaffal ikke gå noe som helst ned!!!

Skrevet

Jeg er 160 høy og veger idag 48 kg. Er dette normalt? Har begynt å trene og spise sunt, og er fornøyd med speilbildet. Veide 56 kg i januar, så det har gått gradvis.

Er dette normal vekt eller bør jeg gå ned litt til?

Det finnes ingenting som heter "normalt", hver kropp er unik. Du bør kontakte legen din eller en personlig trener hvis du er usikker på om vekta di er sunn. Du kan sjekke BMIen din og slik få en pekepinn. Vekta er ikke eneste måleredskap, du bør også kjenne på formen din, se om klærne sitter løsere, se om kroppen ser veltrent og muskuløs ut.

Ut i fra det du beskriver av høyde og vekt vil jeg si at du nå veier litt for lite. Når man trener må man også tilføre kroppen nok energi og protein, slik at musklene får bygget seg opp. Jeg ville anbefalt deg å spise mer proteiner, gjerne etter trening. Du burde ligge på ikke mindre enn 50kg, men som sagt: snakk med legen din eller en personlig trener som kan vurdere dette bedre.

Skrevet

Du ligger helt innenfor grenseområdet av hva man kan kalle for normal vekt ifht din høyde, din BMI er 18,75, så du bør absolutt ikke gå ned mer i vekt, men heller fokusere på å fortsette å trene og spise sunt, samtidig som vekta holdes stabil, og heller går litt opp enn ned. En normal vekt for deg vil være mellom ca 48-62 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...