Gå til innhold

Post og aviser flyter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt lille problem er at jeg ikke er fornøyd med måten vi håndterer posten på. Det er ikke slik at regninger ikke blir betalt og at vi ikke finner igjen noe, men det ser ikke pent ut og gir meg følelsen av rot. Den som tar inn posten hos oss legger den på kjøkkenbenken. Der blir den åpnet og der blir den ofte til den er blitt en stor haug. Har surfet litt rundt på nett for å finne "noe" å ha/sortere posten i, men fant ikke noe som var midt i blinken.

Så mitt spørsmål er: Hva gjør dere med post og aviser? Noen som har noen gode løsninger og som gjerne ser litt pent ut? Vil gjerne bli inspirert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En toastholder i metall brukes i min heim. Der kan jeg "småarkivere" etter regninger, huskelapper, andre brev o.l.

Men første bud, er å kaste det som faktisk er søppel. Reklame kastes, hvis det ikke er noe du trenger, og trenger du noe i den, riv ut annonsen, og kast reklamen/avisen.

Gjest Consensio
Skrevet

Vi har en perm for hvert år som vi setter alle regningene inn i.

Har dere regningskonto? Veldig enkelt, da du bare kan legge inn regningene, når de skal betales osv så du slipper å ha regningene liggende.

Skrevet

Vi har en perm for hvert år som vi setter alle regningene inn i.

Har dere regningskonto? Veldig enkelt, da du bare kan legge inn regningene, når de skal betales osv så du slipper å ha regningene liggende.

Ja, vi har regningskonto og jeg har en perm til private regninger, men det er ikke så mange for de aller fleste er autotrekk eller eFaktura. Mannens blir satt i en perm og levert til regnskapsfører (eget firma). Har også "Nei til reklame" så vi får ikke reklame og jeg abbonerer ikke på noen dameblader. Vi har system for posten "etterhvert", men jeg trenger et system for den perioden fra posten kommer inn i huset og til noen gidder å flytte den til kontoret i kjelleren. I mellomtiden flyter den nå på kjøkkenbenken. Det er ikke snakk om så veldig mange dager, men det blir nå litt allikevel. Vi abonnerer på en avis (som vi ofte ikke leser samme dag, men mannen vil gjerne samle dem opp og lese igjennom den når han har fri) eller så kommer det noen blader fra fagforening, litt faglitteratur, masse regninger til mannens firma og ellers et og annet brev.

Titti72: Jeg skal prøve en slik toastholder. Tror jeg har en liggende. Takk for tipset.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kurv stående på gulvet. Der legger jeg post, aviser mm.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Vi har reservert oss mot reklame. Aviser legges i en kurv i stuen til de er lest, og så går de ut i papirdunken ca en gang i uken.

Regninger havner på skrivebordet på kontoret, og ligger der til de blir betalt, og så går de i søpla.

Hadde ikke villet ha en pyntesak til regninger.

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg kjøpte en slags "serviettholder i A4-format" som jeg hang på veggen rett innenfor inngangsdøra (under nøkkelskapet). Der putter vi all post når vi kommer inn og denne mellomlagringen gjør at vi ikke har bunker som flyter andre steder.

Har sett at noen bruker sånn grytelokkholder-stativ som man kan feste på innsiden av skapdører eller bladholder til å feste på veggen sånn som feks denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30159499

Har sett i interiørblader at noen rett og slett har en postkasse inne til mellomlagring.

Skrevet

Jeg fjerner aviser, reklame, tomme konvolutter og regninger HVER DAG. Orker ikke ha det flytende på kjøkkenet. Det meste går i papirsøppelet som tømmes når det er fullt, regningene går på sin faste plass til betaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...