Gå til innhold

Hvor mye har en gutt bestemmelses rett ang abort

Anbefalte innlegg

Gjest Julie 19
Skrevet

Hei

Lurer litt på hvor mye gutten har å si ( om noe) med tanke på abort?

Broren min og kjæresten har blitt graviden, hun vil beholde og broren min er helt fortvilet.

Jeg må si meg enig med min bror om at de TO ikke burde få barn, siden de er utrolig barnslige begge to og ikke eier ansvarsfølelse.

Men har han noe å si i de heletat på om hun beholder barbet eller ikke.......?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hennes kropp, hennes valg. Hvordan ville du selv likt det hvis en fyr kunne bestemme at du skulle ta abort på ditt eget barn?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

PS. Lær både deg selv og han noe av denne opplevelsen: dong er det eneste sikre alternativ.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Han har ingen mulighet til å gjøre noe hun ikke vil. Det er en del av risikoen med å ha sex. Også for menn.

• Liker 8
Skrevet

Hei

Lurer litt på hvor mye gutten har å si ( om noe) med tanke på abort?

Broren min og kjæresten har blitt graviden, hun vil beholde og broren min er helt fortvilet.

Jeg må si meg enig med min bror om at de TO ikke burde få barn, siden de er utrolig barnslige begge to og ikke eier ansvarsfølelse.

Men har han noe å si i de heletat på om hun beholder barbet eller ikke.......?

Han må nok ganske enkelt bli mann og lære seg å stå for egne handlinger. Han hadde valget å bruke kondom. Han valgte dette bort og ser nå konsekvensene. Hun har all rett til å bestemme selv om hun beholder barnet. Han har bare rett på den innflytelsen hun er interessert i å gi han. Det vil være lurt av henne å ha en god dialog med han, men hun har ingen plikt til det.

• Liker 7
Gjest Julie 19
Skrevet

Hennes kropp, hennes valg. Hvordan ville du selv likt det hvis en fyr kunne bestemme at du skulle ta abort på ditt eget barn?

Jeg hadde ikke godtatt at noen andre en meg bestemte over kroppen min. Forandrer folk seg når de får barn? Blir de mere voksne? Begge to bor hjemme og driver dank, særlig broren min, alt han lever for er motorsykkler.

Synes det er trist, skal jo bli tante ser det ut som, men tror ungen får håpløse foreldre. Ikke slemme foreldre men håpløse og ubruklige, hvis ikke noe stort skjer da.

Skrevet

Herregud, makan til ansvarsfraskrivelse...

"Han burde ha brukt kondom" - så hun kan bare drite i alt som heter prevensjon hun da, for det er hans feil uansett?

It takes two to tango...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Han burde ha brukt kondom" - så hun kan bare drite i alt som heter prevensjon hun da, for det er hans feil uansett?

It takes two to tango...

Hennes kropp, hennes valg. Det er han som må lære seg ansvar for å ikke bli pappa når han ikke ønsker å bli det. Etterpåklokskap hjelper lite.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange barnløse får høre at hvis de ikke klarer å lage barn sammen, er det ikke meningen at de skal få barn fra naturens side. Så du får trøste deg med at det må være meningen at disse to skal ha barn sammen!

• Liker 5
Skrevet

Hennes kropp, hennes valg. Det er han som må lære seg ansvar for å ikke bli pappa når han ikke ønsker å bli det. Etterpåklokskap hjelper lite.

Igjen, makan til ansvarsfraskrivelse.

Hun endrer faktisk hans liv også ved å ta en avgjørelse som hun ikke lar ham være en del av, og de har begge skyld i hvordan de kom seg dit de er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, makan til ansvarsfraskrivelse.

Hun endrer faktisk hans liv også ved å ta en avgjørelse som hun ikke lar ham være en del av, og de har begge skyld i hvordan de kom seg dit de er.

Det var han som endret sitt liv. Han burde ha brukt kondom. La dette være en lærepenge for alle menn (og kvinner) der ute som ikke ønsker barn med en person de ikke har noe godt forhold til.

• Liker 5
Skrevet

Det var han som endret sitt liv. Han burde ha brukt kondom. La dette være en lærepenge for alle menn (og kvinner) der ute som ikke ønsker barn med en person de ikke har noe godt forhold til.

Ja, for det var jo selvsagt hans ansvar alene å ta frem det kondomet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for det var jo selvsagt hans ansvar alene å ta frem det kondomet?

Hvis han ikke ønsket barn med henne, ja?

• Liker 7
Skrevet

Hvor mye bestemmelsesrett han har? Null, nada, niks, zero, ikke en smule :)

• Liker 6
Skrevet

Hvis han ikke ønsket barn med henne, ja?

Da bør jo hun etter din logikk ha ansvar for å fortelle ham at "Du, jeg vil ha barn med deg, så vil du pule?" før de har seg?

Sorry altså, men man må ta litt hensyn til hverandre her i verden...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det ansvaret har hun også påtatt seg, nå som hun er blitt gravid.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye bestemmelsesrett han har? Null, nada, niks, zero, ikke en smule :)

...og sånn bør det fortsette å være. Høres jo helt horribelt ut at en mann skal kunne få gjennomført tvangsabort på kjæresten.

Skjønner ikke hvorfor ts spør om noe så dumt og sadistisk en gang.

• Liker 9
Skrevet

Ja, og det ansvaret har hun også påtatt seg, nå som hun er blitt gravid.

Greit, deg om det. Er det rart det er mange bitre menn her inne...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

It takes two to tango...

Hun tar jo ansvar, for hun ønsker å beholde barnet. Han tar ikke ansvar, for han ønsker ikke å beholde barnet. Han vil ikke ha barn, da er det også hans ansvar å sørge for at han ikke gjør noen gravid. Hun kan drite i alt som heter prevansjon, så lenge hun ikke bryr seg om hun blir gravid eller ikke. Derfor i denne situasjonen er det han som burde tenkt på å bruke kondom, fordi han ikke vil ha barn.

Kvinnen bestemmer over sin kropp, selv om jeg mener at man skal diskutere hva man ønsker når man først kommer i den situajsonen. Men det er kvinnens kropp, og da er det også hun som skal bestemme hva som skal gjøres med den, ville vært vanvittig om mannen plutsleig skulle fått lov til å bestemme hva kvinnen skal og ikke skal gjøre med sin egen kropp.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hun tar jo ansvar, for hun ønsker å beholde barnet. Han tar ikke ansvar, for han ønsker ikke å beholde barnet. Han vil ikke ha barn, da er det også hans ansvar å sørge for at han ikke gjør noen gravid. Hun kan drite i alt som heter prevansjon, så lenge hun ikke bryr seg om hun blir gravid eller ikke. Derfor i denne situasjonen er det han som burde tenkt på å bruke kondom, fordi han ikke vil ha barn.

Kvinnen bestemmer over sin kropp, selv om jeg mener at man skal diskutere hva man ønsker når man først kommer i den situajsonen. Men det er kvinnens kropp, og da er det også hun som skal bestemme hva som skal gjøres med den, ville vært vanvittig om mannen plutsleig skulle fått lov til å bestemme hva kvinnen skal og ikke skal gjøre med sin egen kropp.

Dersom hun skal ha retten til å bestemme over eget liv og egen kropp så må den eneste logiske konsekvensen være at han også får bestemme over eget liv.

Det bør være frivillig om en gutt ønsker å erkjenne seg farskap. Pr i daf så fastsetes den (tildels ved dom) dersom han ikke vedkjenner seg den.

Ingen grunn til at han skal belemres med en unge hun vil ha men han ikke vil ha. Hun kan ha ungen, men ikke noe bidrag eller ansvar på han.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...