Gjest *smak* Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Setter i gang med ny dagbok, så får vi se hvordan det går.. Livet er FANTASTISK for tiden, sommeren er her, vi kan gå barbeint i gresset og lukte på blomstene i hagen... Grilling er også en gledesfylt syssel.. Me like it!! Å ta på treningstøyet og gå en herlig runde i skogen med svetten rennende er også noe jeg har tenkt å gjøre... Må bare komme i gang... I dag filmet jeg lillepus som drakk vann fra tønna ute.. Sånne øyeblikk er ubetalelige.. I LOVE IT.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Nå regner det godt ute.. Så skjønt å sitte inne og bare KOSE seg i kosedressen.. Har begynt å scrappe.. Det er kjekt å klippe, sette i sammen farger som passer, pynte med blomster og sommerfugler f.eks. og riktig utfolde seg kreativt.. Nå holder jeg på å scrappe bilder fra da jeg var liten og bilder sånn jeg er nå, samt bilde av sambo og meg med applikasjonsteksten "me and you" VAKKERT!!!!... KJEKT!! Blir et lite mini-album med spreke farger og ikke minst koselige bilder, dette her.. Et evig minne som gjør godt hver gang jeg tar det frem.. HAPPY Jeg GLEDER meg over nok en SOMMER-dag.. 28 juni - åå for en fiin dato.... Mildt ute, fuglekvitter.. planter som vokser, blomster som blomstrer, grillliv på terrassen.. Jeg har laget det trivelig på terrassen med en del blomster i krukker, et fint hjerte i tre som henger på le-veggen.. Mange puter i forskjellige farger, duk med jordbærmønster på bordet.., kattefigurer.. en slynge med kunstige orkideer med lys i som også henger på le-veggen, stemningsfult om kvelden.... Viktig å lage et trivelig utemiljø.. vi skal tross alt tilbringe mye tid der. TRIVSEL er jeg flink på.. jeg tror jeg har et interiør-gen som jeg bruker titt og ofte.. he he.. Skulle bare hatt en hel del med penger sånn at vi kunne skifte ut interiøret etter sånn vi hadde lyst.. Det gjelder å finne frem til klassiske ting som en vil trives med en lang stund og kanskje bytte puter og gardiner oftere, det koster tross alt ikke så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 9. juli 2011 #3 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei, i dag har jeg danset i regnet, har gått meg en passe tur til nærbutikken for å kjøpe en Smart-eske på posten.. Praktisk med post i nærbutikken.. det kan jeg like!! Grunnen til at jeg kjøpte en eske er fordi jeg skal sende i-Padden min avgårde, siden den ikke fungerer som den skal. Gleder meg STORT til å få en "padde" som fungerer! Kjøpte meg en FANTASTISK inspirerende bok i går! Den heter "Lykkeprosjektet" og er skrevet av Gretchen Rubin. Handler om jakten på en lykkelig hverdag og tiltak hun setter i gang for å lykkes med prosjektet. Jeg kan nesten ikke la boka ligge... Me like! Har blitt en skikkelig "lykkejeger" i positiv forstand og når jeg ser at metodene nytter, så blir jeg SUPER inspirert. Det handler om å se muligheter der man befinner seg og ikke hele tiden ønske noe mer eller ønske ting er anderledes. Det er utrolig hvor mye fint som finnes rundt oss om vi bare leter litt.. En liten påminnelse det er HAPPY SUMMER TIME... Hva med å ta med fotoapparatet og ta noen sommerbilder? Det skal jeg gjøre i morgen.. Er STOR- fornøyd i dag.. Vi kjøpte et vakkert maleri i går som jeg stadig vekk går og beundrer . Det er stort for meg fordi jeg har aldri hatt et originalt maleri på veggen.. LYKKE! En liten oppfordring: GRIP dagen og se etter MULIGHETER akkurat der du befinner deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lostlove Skrevet 9. juli 2011 #4 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei *smak* Spennende med en helt ny dagbok Her skal jeg følge med! Herlig positiv innstilling du har, og gode råd om ting å gjøre å gripe fatt i i dette livet Håper du har en fortsatt nydelig helg ! Skal selv starte på en ny scrap-book idag og forslag om ut i naturen og ta bilder får jeg jammen gjøre imorgen !! Takk for gode tips ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 17. juli 2011 #5 Del Skrevet 17. juli 2011 Hei lostlove , takk for hyggelig tilbakemelding, INSPIRERENDE ... I dag føler jeg bare sånn herlig sprudlende ENERGI... alt er KJEKT, boka jeg leser er inspirerende, musikken jeg hører på er fantastisk, regnværet gir naturen en skjønn grønnfarge, pusene er SUPER-nydelige å studere, teen smaker ekstra godt og klærne sitter ekstra fint... Dagen er flott på alle måter egentlig... Resten av kvelden skal jeg vie til Sex og singelliv serien.. Gleder meg ekstra mye til det... Serien har ALT, vakre mennesker, god mat, sex, shopping, flotte klær.. interessante problemstillinger... får alttid smilet mitt frem... så da har jeg mange grunner til å ta frem skoesken med serien og riktig KOSE meg... GOD søndag kveld alle som måtte titte innom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 19. juli 2011 #6 Del Skrevet 19. juli 2011 Nå har jeg hatt en MEGA kose stund med pusegutta våres. Finnes ikke noe bedre... :catmilk: Har tatt på meg treningshabitten og lurer på om jeg skal ta en work-out på SATS... Det vil nok gjøre godt... Og så kan jeg ta meg en herlig dusj når jeg kommer hjem og etterpå lage pannekaker til FAVORITT-samboeren, som jeg har lovet... Ble såå GLAD da jeg så ut vinduet i dag... fordi Klematisen er i FULL blomst... VAKKERT rett og slett med dyp-lilla blomster... HIPP HURRA!!! ELSKER denne årstiden.... 19 juli en fantastisk sommerdato... SOMMEREN skal nytes til det fulle... Regner godt ute nå... da får blomstene GOD næring ingentingen er bedre, dessuten ser alt mye grønnere og VAKRERE ut i regnværet... Og så fylles vannmagasinene opp så vi får billigere strøm... Regn er godt for mye så vi burde LOVPRISE regnværet... HIPP HURRA for regnet og alt det positive som følger med regnværet... Nå nærmer den store London turen seg.. Jeg tenker SHOPPING, SIGTHSEEING, SLOTT, GOD MAT, og mange mange mange intrykk som jeg kan LEVE lenge på... sier HIPP HURRA igjen jeg he he... Ha en super, kreativ dag alle... Sommerdagene skal nytes med eller uten regn... HIPP HURRA.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 19. juli 2011 #7 Del Skrevet 19. juli 2011 Det ble ikke en SATS tur, det ble en gåtur i steden for.. HERLIG var det, men masse regn he he... Jeg var klissbløt da jeg kom hjem, men det er da ikke noe problem for *smak*, da skiftet jeg til tørre og behagelige klær og satt meg i godstolen og leste i godboken min "Bedre flyt"... ELSKER den boka - tenk enkelte skriver bøker kun for å HJELPE andre... SUPERT... Akkurat nå føler jeg meg POSITIV til det meste... Hva skal jeg finne på... jeg har så mye positiv ENERGI... Se her, nå kommer det litt sol og blå himmel her SUPERB... ME LIKE!! Tror det blir en: Alle elsker Raymond" kveld i dag... ELSKER det komiske utrykket til Raymond... for ikke snakke om mora, hu er GULL-fin... HUMOREN treffer meg godt.. GLEDER meg jeg.... Er så heldig som har en sambo som har lagt alle sesongene av FAVORITT seriene mine inn på pcen LETTVINDT!! GOD kveld til de som måtte titte innom mitt hjem... HUSK nyt, elsk og lev.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 20. juli 2011 #8 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei *smak* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 20. juli 2011 #9 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei Oktavia, velkommen til mitt hjem... I dag sto jeg opp klokka ni, det er noe spesielt med morgenene.. Jeg så bossbilen tømte dunkene, nabogutten gikk tur med hunden, hørte noen som brukte sag... hva holder de på med... pusser de opp badet eller et annet rom i huset, eller legger de heller i gården... Jeg ELSKER morgener... Alt våkner til liv og en ny FANTASTISK dag er i emning.... I dag skal jeg ut og kjøpe meg ny dyne... Myk dyne med gåsedun... Skal bli kjekt og legge seg i kveld ME LIKE... Og så tenkte jeg og finne noen nye sko som jeg kan traske rundt i London med uten og bli sliten og få blemmer på føttene... Er litt i shoppingmodus i dag... he he Det er jo alltid GØY med noe nytt da... Etter shoppingen blir det enten gåtur eller SATS... Det psykiske overskuddet man føler etter en økt er ubeskrivelig GODT... dessuten så styrker jeg kroppen... Ikke dumt!!!! Jeg tenkte å ta på meg helt nye klær når jeg shopper, fordi det bare er dumt og vente på en passende anledning, da får man aldri brukt det... Så mitt råd er: Ta på deg det flotte nye antrekket du kjøpte nettopp når du skal i butikken... BRUK det... Og så skal jeg drikke brus av de fineste krystallglassa vi har.... bare dumt å vente på en passende anledning, da blir glassene bare stående... Har så mye å være takknemlig for kom jeg på i morges da jeg så mennesker gjorde sine morgenrutiner/plikter... En samboer som alltid støtter meg og gir meg MASSE... er heldig som får dele livet mitt med han... Vi utfyller hverandre veldig godt... Tenk at han valgte akkurat MEG... og så har vi to vakre puser... Jeg GLEDER meg til å se de hver morgen jeg våkner... og så er de så KOSETE... jeg er helt fortrylla i de pusene... Og så er jeg så takknemlig for det fine hjemmet vi har skapt.. Interiøret har jeg stått for og jeg skal ærlig innrømme at her TRIVES jeg og her henter jeg overskudd... Kanskje jeg skal kjøpe en ny ting til hjemmet siden jeg er i shoppingmodus i dag?? Etter shopping og turen lurte jeg på om jeg skulle gå i matbutikken og være litt KREATIV.. lage en rett jeg aldri har prøvd før, helt etter mitt eget hode.. Da tenker jeg sambo blir GLAD... Og så skal jeg vaske kjøkkengulvet og badegulvet og støvsuge litt.. Tar litt husarbeid om gangen.. Sånn går nu dagan he he... Til dere som titter innom. Ha en KREATIV og FANTASTISK dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 20. juli 2011 #10 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå har jeg vært og kjøpt sommerdyne, 100 % andedun... har egentlig alltid bare hatt en dyne i året... men jeg mener at enhver husholdning bør ha både sommer og vinterdyne.... Blir spennende og merke forskjellen i natt, nesten som jeg GLEDER meg til å legge meg og merke forskjellen he he.. . Lette etter traskesko også men fant ingen som var både FINE og praktiske, det ble enten det ene eller det andre... dessuten var de dårlige på størrelsene i butikken... var nesten ikke str. 39 og oppspore.. Sitter og lurer på om vi skal ta sjansen på å grille eller om jeg skal kjøpe noe annet til middag, noen skremmende mørke skyer over oss nå, så jeg vet ikke... 20 juli er dagens herlige sommerdato... tenk det er SOMMER og vi kan gå i lette og behagelige klær KOOSSS!! Dagene er så HERLIGE for tiden... de flyr av sted og jeg har masse boblende ENERGI som gjør at jeg får ekstra mye ut av de... HAPPY DAY alle sammen!!! Bli NY-forelska i typen... en oppfordring fra meg LIVET ER GODT akkurat nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 21. juli 2011 #11 Del Skrevet 21. juli 2011 Ja ja jeg fikk iallefall til Klematisene i år.. de andre vekstene ble det værre med ha ha... Må nok til det lokale gartneriet og kjøpe nye Gladioler bl.a.. Jeg som entusiastisk gikk i gang med prosjektet fra løk til vakker blomst.. sitter igjen med noen grønne blad uten blomster.. . Ha ha må le av meg selv... Men jeg fikk til KLEMATISENE, det GLEDER meg!!!! Det krever erfaring å bli en mini-gartner har jeg nå forstått, men jeg får ta litt om gangen så kanskje om noen år så har vi nabolagets VAKRESTE hage he he... Har hatt en KOSELIG dag med nesa i boka... KOS det også.. trenger ikke være propell for å KOSE seg... Men jeg skulle tatt meg en GOD gåtur bare for å få den GODE fornøyde følelsen etterpå... Kanskje jeg får sambo med på en gåtur? Det hadde vært KJEKT!! En romantisk kveldstur HÅND i HÅND!!! Så kan vi ta med kikkert og se på fuglelivet og dessuten ta med mat til endene og svanene...(les måkene) he he... Og så kan vi ta med kamera og ta noen FINE bilder... 21 juli en SOMMERDAG herligt!! Ha en fin sommerkveld, til dere som måtte titte innom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 23. juli 2011 #12 Del Skrevet 23. juli 2011 Herlig!! Ingenting er som å sitte på pc-rommet og se SOLA... Om det er like fint vær i morgen, blir det en tur til det lokale plantesenteret, sånn at vi kan få litt ENERGI (les blomsterprakt i flotte farger) til bedet vårt. HAPPY summer time... Nå blir det opp og tilberede en god gryterett til sambo og meg selv... Det har blitt mye nyheter og tanker omkring det forferdelige som skjedde i går, så vi har nesten ikke spist... Jeg klarer ikke helt å forstå det... At noen kan ha så sterke overbevisninger at de kan finne på noe så grufullt.. Jeg sier som jeg alltid har sagt at ekstremister er de farligste menneskene som finnes... Men jeg kjenner jeg må få litt avstand til det så derfor skriver jeg ikke mer om dette... Nok en herlig sommerdag... Jeg GLEDER meg til resten av kvelden.. Skal lese i den høyst inspirerende boka mi og riktig KOSE meg!! Sommer KJOLEN er på og håret er flettet, så jeg er klar til en FIN FIN kveld. Og føler meg VEL i tilleggg!! Kanskje jeg tar en titt i høstkatalogene til ELLOS og LA REDOUTE også i kveld?? Ingenting er som å SHOPPE HURRA!! Nei, nå får det bli litt GOD mat... Mat er så mangt det er kjærlighet til den du lager den til, det er sosialt, det er omtanke, det er essensen til alt liv, det er energi... så mange grunner til å ta frem gryter og sleiver og sette i gang.. GOD LØRDAG og dagens LYKKE dato er 23 juli HURRA!! En oppfordring.. Kanskje ta et par dansetrinn sammen med noen du liker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 24. juli 2011 #13 Del Skrevet 24. juli 2011 TAKK for at jeg har en god, varm og myk seng... Takk for at jeg har en FANTASTISK samboer, Takk for at jeg kan føle meg TRYGG, takk for alle bøkene jeg har skaffet meg og som INSPIRERER stort, TAKK for at jeg alltid er mett, Takk til pusten min TAKK for at jeg har stort sett GODT humør... Takk for at jeg våkner til fuglekvitter hver morgen. Takk for klassiske musikken jeg hører på nå som BERIKE meg... Takk for at jeg etterhvert kan få meg flere venninner... Takk for at jeg skal på besøk til min KJÆRE mor i morgen.. TAKK for at jeg alltid koser meg hos mor og vi alltid har den GODE samtalen... Takk for at jeg får trimme og føle alle godene ved det...Takk for GLEDEN... Takk for at livet er GODT.. Takk for alt det GODE jeg har opplevd og kommer til å OPPLEVE... Til dere som sliter med negative tankerekker, rop stop når de negative tankene kommer og heller lag en takketale.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 25. juli 2011 #14 Del Skrevet 25. juli 2011 HAPPY SUMMER time!! I dag startet jeg dagen med to GODE episoder med Alle elsker Raymond, de er GULL-FINE!!! Nå må kjøkkengulvet og trappene vaskes... Det gjør jeg med GLEDE, da følelsen av å ha gjort noe nyttig er FANTASTISK... Etterhvert må jeg finne noe FINT i skapet, skal nemlig en tur til min mor... KJEKT, håper vi kan le litt og kose oss etter det som er skjedd i Oslo.. Kjenner meg klar til å trimme LATTERmuskelene nå he he... Raymond hjalp meg jo litt i gang med latter musklene den også he he...Finnes det noe kjekkere enn humor og LATTER??? Det demper angst og bekymringer så vi burde alle LE så mye vi kan... 25 juli er min personlige LATTER dag... Nå skal jeg lete etter humor overalt he he Det er bare en uke igjen med jobbing for sambo og det betyr HAPPY ferie tid... skal bli KOOOS... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 25. juli 2011 #15 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Ivrig poster ha ha... Ha en GOD dag!! Endret 25. juli 2011 av *smak* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 29. juli 2011 #16 Del Skrevet 29. juli 2011 GLEDER MEG til ferie.. Vi skal utforske dette FANTASTISKE landet vårt... Ja tenk, helt til Lofoten - Nordlands PARADIS skal vi... Tenk alt vi kommer til å oppleve... Det blir stort for meg og besøke Trondheim, der har jeg aldri vært.. Der skal vi utforske byen, spasere i hyggelige gater og riktig ta oss tid til å oppleve byen... Tenk på alt det kjekke vi kommer til å se langs veien.. FANTASTISK.. Nevner Gudbrandsdalen... jeg er nærmest EKSTATISK med tanken på ferie og at jeg får ha SAMBO for meg selv en hel uke og vel så det... Vi skal virkelig dyrke hverandre og alt vi opplever på turen... LIVET føles GODT nå... SOMMER er: Ferietid, sol, glede. latter, lange kvelder, skalldyr, jordbær, barnesmil, is, gode bøker en sen sommerkveld, et glass vin eller øl på en rorbu, kanskje...og mange gode KYSS av sambo.. . ..og vi fyller på ENERGI til samlivet...og skriver ny historie i vårt samliv. GRIP dagen sier nå jeg!!! Når vi kommer hjem er min FAVORITT tante på besøk også.... Da skal jeg dekke på med reker, egg, dill, sitron, avokado og rykende fersk loff når hun kommer på besøk til oss... Hennes favoritt mat selvfølgelig... Og så tar vi sikkert et glass vin på terrassen og dyrker den gode samtalen... Må ta vare på ØYEBLIKKET.... særs viktig... Ta da di dam ta da di dei , jeg har omtrent vaska hele huset, så alt er i rute HIPP HURRA!! Ha en GLAD sommerdag, husk den flotte sommerdatoen 29 juli... Hva med å fortelle en spesiell person at du er GLAD i han/henne.. koster så lite og GIR så mye... La oss feire dagen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 11. august 2011 #17 Del Skrevet 11. august 2011 HAPPY morning! HERLIG, våknet tidlig og sola skinner... Sitter her med vann med isbiter (fra vår vidunderlige isbit-maskin) og kunne ikke hatt det bedre.. I går hadde vi gjester.. Kan tro jeg koste meg da jeg forberedte besøket, dekket på med min fineste duk.. brukte det fineste servicet og de fineste glassene og slo opp i en sånn kjekk borddekking bok og satt i gang med å brette servietter etter oppkrift fra boka... Det ble så FINT.. fikk samboer til å ta bilde av bordet før gjestene kom, fordi jeg var sååå STOLT... Besøket var hyggelig og jeg fikk god tid til å snakke med min favoritt tante som jeg desverre ikke får sett så ofte da hun bor i et annet land.. Men jeg utnyttet tiden godt.. I dag GLEDER jeg meg til å besøke et spennende feriehus som jeg har hørt mye om... Har hørt rykter om at hun har laget egen restaurant i underetasjen med rutete duker på bordene og til og med egen bar, som vi bare kunne tømme , ifølge huseieren.. Det er en GOD times kjøring herfra og jeg er full av forventinger til FERIEhuset og GLEDER meg til å tilbringe tid der, sammen med de jeg er GLAD i.. Alle har fredagen som ukas høydepunkt, men jeg er GLAD for hver ukedag, derfor hyller jeg denne FLOTTE torsdagen... Takk for denne fine dagen... GLEDER meg stort til å scrappe ferien vår i Nord Norge... skal bli kjekt å sitte å mimre og oppleve alle de fine øyeblikkene omigjen... For en ting er sikkert vi hadde det STOR-FLOTT på reisen vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå