AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Skal jobbe og reise i australia, og trenger da et working holiday visa. Men hvor kan jeg søke elektronisk for å få det? Litt redd for at jeg søker på en falsk side å tror jeg får visumet, så når jeg reiser har jeg plutselig ikke visum likevel. Og hvordan betaler man for det, og hvordan får man bevis på at man får visumet?
Blue India Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 For å være sikker på at du får det du skal ha, så er det lurt å gå rett til kilden Australian Immigration. Her kan du enkelt navigere deg frem til rett visa, Working holiday er her. Du betaler med kort, og mottar et e-visa (hvis det blir innvilget) på din mailkonto, som du så skriver ut. Tror også det blir lagret elektronisk på passet ditt i tillegg, mener det ble det i mitt tilfelle. Men godt å skrive ut papiret, slik at man har noe håndfast
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Oki, takk Må jeg betale når jeg søker om det? Hva om jeg ikke får visum, får jeg tilbake pengene jeg betalte da?
Blue India Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Ja, du betaler når du søker om det. Jeg vet ikke om du får en refusjon hvis du får et avslag, men det tviler jeg på. Hvis du er sikker på at du fyller alle kravene for dette visumet, så får du det innvilget. Les på Australian Immigrations hjemmeside hvis du er usikker på noe, der står alt du trenger å vite Endret 28. juni 2011 av Blue India
lille smule Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har nå nettopp søkt om working hollyday visa på immi.gov.au. Man må betale ca 1400 og får ikke dette refundert om det ikke blir godkjent. Men lurer på om noen her kan hjelpe meg med en ting. Ser at jeg må legge ved et røntgen av lungene for å få vurdert søknaden, er det andre som har måttet gjøre dette? Hvor gjorde dere det og hvor mye koster det? Er det vanlig, eller kan det være fordi jeg oppgav at jeg nettopp har bodd i et afrikansk land i over 3 md?
Blue India Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Jeg måtte ikke gjøre dette (men har bodd hele livet i Norge), men har hørt om at det er nødvendig hvis man har bodd i utvalgte land i asia og afrika. Mener man også må testes for hepatitt i det tilfellet, men dette blir vel kanskje vurdert fra sak til sak. Du får ringe legen din og forklare situasjonen. Vet ikke hvor mye det koster siden du ikke er syk, og derfor ikke "må" ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå