Gjest imli Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Driv og merkar klær til barnehagestart. Kva er mest/minst viktig å merke? Eller bør absolutt alt merkast - frå sokkar og truser til yttertøy?
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Det er lurt å merke alt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har drevet med gjettekonkurranse blant de andre annsatte i barnehagen om hvilke sokker som tilhører hvem. Ikke lett når alle foreldrene slår seg løs på klessalg på samme forretning, og vi ender opp med 5 par "Hello kitty" sokker som ikke har eier 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Vi merket i starten bare det vi helst ikke ville miste og droppet sokker/truser. Men har skjønt på barnehagepersonalet at de foretrekker at alt merkes for da slipper de å lure på hva de skal ta på hvilket barn
Gjest imli Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 OK, er nok lurt å merke alt Blir litt av ein jobb
Gjest Eurodice Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 (endret) OK, er nok lurt å merke alt Blir litt av ein jobb Kanskje jeg sier selvfølgeligheter nå, det må du unnskylde. Det jeg ville si, er at du trenger ikke stryke/sy på navnelapper på alt. Du kan skrive med tusj på mange plagg, på lappen med vaskeanvisning for eksempel, eller om det er en lapp i nakken på en T-skjorte og den slags plagg. Edit manglende bokstav. Endret 27. juni 2011 av Belladonna
SummerJoy Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Jeg gidder ikke merke vanlige bommulssokker for eksempel (ullsokker er noe annet, de er dyrere). Merker det jeg er redd for å miste.
Havtorn Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Merk alt ja. Helt ned til undertøy og sokker. Vannflasker, matbokser, solbriller, capser.. mange foreldre er helt ræva på å følge med på klærne til unga sine, mange ganger opplevd at t-skjorter ol. har blitt med feil unge hjem. Og da er det godt med navn inni.
Gjest pysepusen Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Vi har blitt anbefalt å merke _alt_ Gleder meg til strykingen allerede kjenner jeg
Gjest Enny Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Vi har blitt anbefalt å merke _alt_ Gleder meg til strykingen allerede kjenner jeg Hvis du har rettetang så kan det lette jobben.
Gjest imli Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Eg brukar rettetang, det er veldig greit! Og enkelte plagg kan eg bruke tusj på også, ja. Men kva tusjar er det som tåler vask? Vanleg sprittusj?
Havtorn Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Finnes egne tøytusjer, enhver hobbybutikk med respekt for seg selv har slike. Og ja, sikkert på vegne av mange.. vææær så snill og merk i nakken og ikke på alle andre rare steder. 1
Gjest pysepusen Skrevet 27. juni 2011 #12 Skrevet 27. juni 2011 Finnes egne tøytusjer, enhver hobbybutikk med respekt for seg selv har slike. Og ja, sikkert på vegne av mange.. vææær så snill og merk i nakken og ikke på alle andre rare steder. ...hvis barnet er allergisk så må man jo bare merke andre steder Og rettetang var jo bare superlurt
Lassie Skrevet 27. juni 2011 #13 Skrevet 27. juni 2011 Finnes egne tøytusjer, enhver hobbybutikk med respekt for seg selv har slike. Og ja, sikkert på vegne av mange.. vææær så snill og merk i nakken og ikke på alle andre rare steder. Det spiller da virkelig ikke så stor rolle. Jeg jobber i bhg og så lenge de merker klærne spiller det ingen rolle om det er i nakken eller på lappen i siden eller hvor. Man klarer vel å kikke litt nøyere etter enn kun i nakken som bhgansatt eller?
Gjest Gjest_L Skrevet 28. juni 2011 #14 Skrevet 28. juni 2011 Må bare tipse om navnestempel, et stempel med samme info som på disse merkelappene (navn og evt tlfnummer). Enkelt å stemple på og det skal holde mange vask. Har selv akkurat kjøpt et, synes den stempla teksten ser meget bra ut (dvs tydelig), så jeg kommer til å bruke det på en del tøy (sokker ol). Har ikke fått vakset det så mange ganger ennå (men enn så lenge ser det bra ut).
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 Vi bruker en tynn tusjpenn vi har kjøpt på Polarn O Pyret. Fungerer utmerket til å merke klær hvor det er en passende lapp Men jeg merker aldri på selve plagget, kun på lapper. Noen klær har ikke lapper i nakken og da merker jeg heller ikke her, men der hvor det finnes lapp, gjerne i siden.
MellonCollie Skrevet 28. juni 2011 #16 Skrevet 28. juni 2011 På bokhandelen selger de tekstilpenner, de er supre til å merke klær med. Jeg har kuttet ut strykelapper og bruker nå kun tusj. Enklere for meg, og min erfaring er også at etter mange vask holder det faktisk bedre enn de navnelappene som vi hadde bestilt i alle fall.
jolie Skrevet 28. juni 2011 #17 Skrevet 28. juni 2011 Jeg merker ikke sokker og truser, men ellers skriver jeg på vaskelappen med tusj på alle plagg. Hjemmestrikkede plagg (også sokker) merkes med tagits.
litle_my Skrevet 28. juni 2011 #18 Skrevet 28. juni 2011 Jeg merker ikke sokker og truser, men ellers skriver jeg på vaskelappen med tusj på alle plagg. Hjemmestrikkede plagg (også sokker) merkes med tagits. Tagits? Hva er det?
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 28. juni 2011 #19 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Jeg håper at dere som ikke merker sokker og truser ikke er de samme som etterlyser disse når de er borte. Dette er bare et lite sukk fra en barnehageansatt som fikk mange etterspørsler etter manglende pierre robert sokker uten navn i i vinter. Endret 28. juni 2011 av Sjokoladebolle
Judge Judy Skrevet 28. juni 2011 #20 Skrevet 28. juni 2011 (endret) Før merket jeg bare det jeg var redd for å miste, men etter jeg begynte å jobbe i barnehage merkes alt! Det var først da jeg oppdaget hvor mye tid man som ansatt kaster bort på å lete gjennom eierløse klær som hverken barn eller foreldre kjenner igjen. Man vil jo selvfølgelig heller at de ansatte skal bruke mest mulig tid sammen med barna, og ikke som sokkevakt i garderoben. Jeg merker ikke sokker og slikt med navnelapper, men skriver initialene til barnet mitt med tekstiltusj. Det tar ikke lang tid så lenge man passer på å gjøre det med en gang man kjøper inn klærne, og holder utkikk etter umerkede klær når man bretter klesvasken. Endret 28. juni 2011 av Judge Judy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå